گوشی بالارده

6 گوشی بالارده که باید در نیمه‌ی دوم سال 2016 منتظر آن‌ها باشیم

پس از معرفی محصولات قدرتمند و بالارده‌ای که در بازار نیز در حال عرضه هستند خیلی از علاقه‌مندان به گوشی‌های هوشمند به بازار مراجعه می‌کنند تا گوشی جدیدی خریداری کنند. البته احتمال دارد شما در میان آن‌ها نباشید و به هر دلیلی علاقه به خرید این گوشی‌ها نداشته و یا منتظر پرچم‌دار جدیدی از برند خاصی باشید. در این مقاله قصد داریم 6 گوشی بالارده از برندهای متفاوت که قرار است در نیمه‌ی دوم سال 2016 رونمایی و عرضه شوند را به شما معرفی کنیم.

طبیعتا با معرفی و عرضه تکنولوژی‌های جدید هر کاربری علاقه‌مند می‌شود تا با مراجعه به بازار، جدیدترین محصولات را از نزدیک بررسی کرده و در صورت علاقه یکی از آن‌ها را برای خود خریداری کند. هرچند ممکن است با وجود پرچم‌داران قدرتمندی که در حال حاضر در بازار موجود هستند و یا قرار است به‌زودی روانه‌ی بازار شوند نتوانند نظر شما را به خود جلب کنند. به همین دلیل منتظر خواهید ماند تا گوشی جدیدی معرفی شود و یا برند موردعلاقه شما محصولی باب میلتان معرفی کند.

قصد داریم در این مقاله 6 گوشی بالارده‌ که قرار است در نیمه‌ی دوم سال 2016 معرفی شوند را بررسی کنیم و مروری بر سخت‌افزار احتمالی و شایعاتی که تاکنون در مورد آن‌ها منتشر شده داشته باشیم.

گوشی بالارده وان پلاس 3 (OnePlus 3)

OnePlus-3وان پلاس در واقع تایید کرده که پرچم‌دار بعدی این کمپانی قرار است وان پلاس 3 نامیده شود. همچنین گفته شده که باید در خردادماه منتظر رونمایی از این گوشی باشیم. کمپانی سازنده این گوشی گفته است که پرچم‌دار آن‌ها از یک زبان طراحی جدید بهره می‌برد؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت که وان پلاس 3 شباهت کمی به وان پلاس وان (OnePlus One) و وان پلاس 2 (OnePlus 2) داشته باشد.

از نظر سخت‌افزاری گفته شده است که وان پلاس 3 دارای تراشه‌ی اسنپدراگون 820 بوده که از تراشه در گوشی‌هایی نظیر گلکسی اس 7، ال‌جی جی 5 و اچ تی سی 10 استفاده شده است. همچنین انتظار داریم که صفحه‌نمایش این گوشی دارای ابعاد 5.5 اینچ بوده و سیستم عامل آن نیز مبتنی بر اندروید 6.0 مارشمالو باشد.

هرچند که ما چندان با دو گوشی وان پلاس وان و وان پلاس 2 تحت تاثیر قرار نگرفتیم اما انتظار داریم که وان پلاس 3 بتوان نظر ما را تغییر داده و با امکانات گسترده‌ای عرضه شود. البته خوبی که وان پلاس دارد این است که محصولات بالارده‌ی خود را با قیمت کمی عرضه می‌کند بنابراین باید انتظار قیمت پایینی را برای پرچم‌دار این کمپانی داشته باشیم.

گوشی بالارده وان پلاس 3 می‌تواند انتخابی ایده آل برای کسانی باشد که قصد دارند گوشی ارزان قیمت اما قدرتمندی داشته باشند.

گوشی بالارده موتو ایکس (Moto X)

New-Moto-X-flagshipموتورولا که در حال حاضر در اختیار لنوو است هنوز گوشی جدیدی در سال 2016 معرفی نکرده است؛ اما انتظار می‌رود که در نیمه دوم سال 2016 شاهد رونمایی از گوشی پرچم‌دار این کمپانی باشیم. در کنار این گوشی احتمالا مدل‌های جدیدی از Moto G و Moto E عرضه خواهد شد که گفته شده تمامی این گوشی‌ها از حس‌گر اسکنر اثرانگشت بهره می‌برند؛ اما آن‌ها در حال حاضر در بحث ما جایگاهی ندارند.

در این اواخر شاهد گوشی موتو ایکس 3 (Moto X3) بودیم که از صفحه‌ی 5 اینچی بهره می‌برد. هرچند بعید به نظر می‌رسد که پرچم‌دار بعدی کمپانی موتورولا از صفحه‌ای با ابعاد 5 اینچ بهره ببرد. بنابراین می‌توان ایکس 3 را یک مدل با سخت‌افزار ضعیف‌تر نسبت به پرچم‌دار اصلی دانست.

موتو ایکس Pure نیز که در سال گذشته معرفی شد از صفحه‌ی 5.7 اینچی استفاده می‌کرد که دارای پنل QHD بود و انتظار می‌رود که پرچم‌دار جدید نیز از چنین ابعادی بهره ببرد. موتو ایکس Pure که به نام موتو ایکس استایل نیز شناخته می‌شود در ماه جولای سال گذشته معرفی شد پس باید انتظار معرفی گوشی جدید کمپانی موتورولا را در چنین ماهی داشت.

احتمالا باید شاهد شباهت‌های زیادی میان این گوشی بالارده با پرچم‌دار قبلی کمپانی موتورولا باشیم. همان‌طور که می‌دانید موتورولا توسط کمپانی لنوو خریداری شد و باید دید که آیا سیاست‌های لنوو می‌تواند باعث بهبود کیفی محصولات موتورولا شود یا خیر.

فبلت بالارده سامسونگ گلکسی نوت 6 (Samsung Galaxy Note 6)

Samsung-Galaxy-Note-6

در زمانی نه چندان دور اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه قرار است فبلت جدیدی از سری گلکسی نوت در ماه جولای معرفی شود و این کمی تعجب‌آور بود زیرا از معرفی گلکسی نوت 5 (Galaxy Note 5) کمتر از یک سال می‌گذرد. این فبلت که قرار است گلکسی نوت 6 نامیده شود کمی از جد خود بزرگ‌تر خواهد بود.

گلکسی نوت 6 دارای یک صفحه‌ی 5.8 اینچی سوپر آمولِد با پنل QHD بوده و از گلکسی نوت 5 با صفحه‌ی 5.7 اینچی که داشت بزرگ‌تر خواهد بود. مانند دو پرچم‌دار جدید کمپانی که گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج نام دارند گلکسی نوت 6 نیز از نفوذ آب و گردوخاک در امان خواهد بود و گواهی IP68 را در اختیار خواهد داشت.

با این حساب می‌توانیم شاهد اولین فبلت در سری گلکسی نوت باشیم که از چنین گواهی بهره برده و در برابر نفوذ آب و گردوخاک در امان است. همچنین احتمال می‌رود که در زیر قاب این گوشی نیز از تراشه‌ی اگزینوس 8890 استفاده شود و همچنین مدلی نیز داشته باشد که از تراشه‌ی بهینه شده‌ی اسنپدراگون 823 ساخت کوالکام بهره ببرد. این تراشه در حقیقت نسخه‌ی اورکلاک شده‌ی اسنپدراگون 820 است که هسته‌های کریو (Kryo) آن با فرکانس بالاتری کار خواهند کرد.

یک دوربین 12 مگاپیکسلی نیز در عقب این گوشی بالارده استفاده می‌گردد و میزان رم گلکسی نوت 6 گفته شده که 6 گیگابایت خواهد بود. با این حساب باید شاهد اولین گوشی از سامسونگ باشیم که از چنین میزان رمی بهره می‌برد. یک اسکنر چشمی (iris) نیز در این گوشی استفاده می‌گردد تا تنها با نزدیک کردن گلکسی نوت 6 به نزدیکی صورت خود و مشاهده‌ی اسکنر بتوانید گوشی خود را از حالت قفل خارج سازید.

از دیگر امکاناتی که انتظار داریم با یک تغییر شگرف در آن رو به رو شویم قلم اس (S Pen) است. تاکنون که با توجه به گفته‌ها می‌توان امید داشت که گلکسی نوت 6 بتواند یک جایگزین مناسب برای گلکسی نوت 5 باشد اما محبوبیت این گوشی باعث شده تا کار برای گلکسی نوت 6 سخت شود و انتظار‌ها بالا برود.

گوشی بالارده آیفون 7 (iPhone 7) و آیفون 7 پلاس (iPhone 7 Plus)

iPhone-7-and-iPhone-7-Plusدر حالی که آیفون 6 اس و 6 اس پلاس نمونه‌های آپگرید شده‌ی سخت‌افزاری آیفون 6 و 6 پلاس بودند انتظار می‌رود که آیفون 7 از طراحی ظاهری جدید بهره ببرد. البته این به معنی تنها تغییر کردن طراحی گوشی نیست؛ اما انتظار می‌رود که بیشترین پیشرفت‌ها در زمینه‌ی طراحی گوشی‌های جدید باشد.

طبق گفته‌ها باید منتظر دو گوشی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس باشیم که در برابر نفوذ آب مقاوم بوده و همچنین شایعاتی نیز از بهره بردن دوربین دوگانه در عقب آن‌ها و استفاده از پردازنده‌ی قدرتمند A10 به گوش می‌رسد. آنچه که باعث می‌شود طرفداران گوشی‌های آیفون به وجد آیند تراشه‌ی A10 است که گفته شده از A9 قدرتمندتر خواهد بود.

انتظار می‌رود که آیفون 7 و 7 پلاس مانند اجداد خود به ترتیب از صفحه‌‌نمایش 4.7 اینچی با رزولوشن 750 در 1,334 پیکسل و صفحه‌نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن 1,080 در 1,920 پیکسل استفاده کند. جدا از اینکه پرچم‌داران کمپانی‌های دیگر از صفحه‌نمایشی با ابعاد بزرگ‌تر از آنچه در مورد پرچم‌داران آیفون شایعه شده استفاده می‌کنند، رزولوشن 1,440 در 2,560 پیکسل (QHD) در اکثر گوشی‌های بالارده سال 2016 مشاهده می‌شود.

شهریورماه احتمالا زمانی خواهد بود که باید منتظر معرفی دو گوشی قدرتمند آیفون 7 و آیفون 7 پلاس باشیم.

گوشی بالارده بعدی گوگل نکسوس

New-Google-Nexus-flagshipسال گذشته در شهریورماه، گوگل از دو گوشی نکسوس خود رونمایی کرد. یکی از این دو گوشی که توسط هواوی ساخته شده بود نکسوس 6 پی نام داشته و از صفحه‌ی 5.7 اینچی بهره می‌برد و مدل دیگر نیز نکسوس 5 ایکس با صفحه‌ی 5.2 اینچی بوده که توسط ال‌جی ساخته شده بود. حال به نظر می‌رسد که کمپانی اچ تی سی قرار است وظیفه ساخت گوشی‌‌های نکسوس بعدی را به عهده گیرد؛ گوشی‌هایی که گفته شده قرار است همراه با اندروید N روانه بازار گردند.

در هر صورت با توجه به امکاناتی که در پیشنمایش اندروید N مشاهده شده می‌توان انتظار داشت که گوشی‌های بعدی نکسوس یا حداقل یکی از آن‌ها از صفحه‌نمایش حساس به فشار بهره برده و قابلیتی مانند لمس سه بعدی استفاده شده در آیفون 6 اس و 6 اس پلاس را داشته باشد. این گوشی‌ها قرار است در شهریورماه معرفی و عرضه شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ایشالا سرفس فون میاد اونوقت معنی واقعی پرچمدار رو درک خواهید کرد :Wink: :Wink: