هک گوشی با شماره تلفن

پیگیری موضوع هک گوشی با شماره تلفن توسط نماینده‌ی کنگره آمریکا

ماجرای هک گوشی یکی از نمایندگان کنگره‌ی آمریکا طی روزهای اخیر بسیار خبر ساز شده است.همانطور که پیش از این در گجت نیوز برایتان نوشتیم ، کارستن نوهل محقق امنیتی آلمانی تنها با در اختیار داشتن شماره این نماینده کنگره موفق به دستیابی به اطلاعات گوشی وی شد و حالا این نماینده خواستار پیگیری جدی این حفره بزرگ امنیتی شده است.هک گوشی با شماره تلفن ؛ وحشتناک به نظر می رسد، اینطور نیست ؟!

کارستن نوهل محقق امنیتی آلمانی با هک کردن گوشی این نماینده به‌راحتی ‌توانست پیام‌های ارسالی او را بخواند، به تماس‌های این نماینده گوش دهد و حتی توانست مسیر حرکتی او را تنها با داشتن شماره تلفن او به‌طور لحظه‌به‌لحظه ردیابی کند.

هکرها می‌توانند از آسیب‌پذیری موجود در پروتکل ارتباطی در شبکه‌ی مخابراتی استفاده کرده و از راه دور و تنها با داشتن شماره تلفن فرد موردنظر خود، گوشی او را هک کنند. هک گوشی با شماره تلفن به‌طور کامل بر روی شبکه‌ی مخابرات صورت می‌گیرد و قربانی‌ها هرگز متوجه چیزی نمی‌شوند. این پروتکل آسیب‌پذیر SS7 نام دارد که در اروپا و ایالات‌متحده‌ی آمریکا به‌منظور ارتباط گوشی‌ها در شبکه‌ی مخابرات و در جهت ارسال پیامک، تماس گرفتن و حتی موقعیت‌یابی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

آقای تد لیو (Ted Lieu) نماینده‌ی کالیفرنیا در این رابطه گفت:

عواقب این آسیب‌پذیری بسیار زیان‌آور است. مجرمان اینترنتی می‌توانند باهدف قرار دادن کمپانی‌های آمریکایی اقدام به جاسوسی اقتصادی کنند و حتی به جاسوسی از اشخاص دولتی بپردازند.

این نکته را در نظر داشته باشید که این آسیب‌پذیری تنها بر روی ارتباط درون‌شبکه‌ای مانند تماس تلفنی و پیام کوتاه تأثیر می‌گذارد. یعنی برنامه‌هایی مانند Telegram و WhatsApp به‌طور کامل از این آسیب‌پذیری مصون هستند. در نظر داشته باشید که این هکر می‌تواند مسیر حرکتی شمارا در لحظه مشاهده و ردیابی کند، بدون اینکه نیازی به سرویس‌هایی مانند GPS باشد.

آقای تد لیو در ادامه گفت:

این آسیب‌پذیری نه‌تنها موجب از بین رفتن حریم شخصی افراد می‌شود، بلکه می‌تواند امنیت ملی شهروندان را در معرض یک خطر جدی قرار دهد. از طرفی بسیاری از راه‌های احراز هویت در اینترنت مانند احراز هویت WhatsApp به‌وسیله‌ی پیامک فعال می‌شوند و ازاین‌رو آنها نیز درخطر دزدیده شدن و سوء استفاده قرار می‌گیرند.

یک محقق امنیتی به نام کارستن نوهل در یک برنامه‌ی تلویزیونی با کسب اجازه از این نماینده‌ی کالیفرنیا و آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) گوشی او را هک کردند و مسیر حرکتی او را لحظه‌به‌لحظه دنبال کردند.

ازآنجایی‌که این هک بر روی شبکه‌ی مخابرات اتفاق می‌افتد، تنها راهی که برای کاربران باقی می‌ماند این است که گوشی خود را خاموش کنند، چراکه راه دیگری برای محافظت برای جلوگیری از این هک وجود ندارد.

نظر شما در مورد هک گوشی با شماره تلفن چیست؟ دیدگاه ارزشمند خود را با ما و کاربران دیگر در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. برادر من دیشب توسط یک هکر تلگرام درست یکساعت بعد از اینکه برادرم کارش را در شبکه تمام کرد هک شد و آن ناجوانمرد ابتدا با دسترسی به تلگرام برادرم به دوستان من و دوستان برادرم و فامیل ، شروع به هتاکی و ناسزاگویی کرده بود و تمام کسانیکه انتظار این رفتار را نداشتند عصبی و خشمگین بودند . اتفاقی یکی از دوستانم از امریکا به من گفت که پیغامی به برادرت دادم و شروع کرد به گفتن حرفهلی بسیار رکیک علیه تو و من . باورم نمیشد . رفتم ساعت ۴ و نیم صبح برادرم را بیدار کردم که بیدار شو ببینم این چه کاریست کرده ای؟ برادرم هم خابالود و خسته میگفت اشتباه شده حتماً و فردا صبح بررسی خواهد کرد ابتدا پذیرفتم ولی بعد نگران شدم که نکند برادرم را هک کرده باشند . بیدارش کردم و خواستیم وارد تلگرامش شویم که متوجه شدیم بابد مثل بار اول که تلگرام را نصب میکنید ، شماره تلفن را بدهیم . کاملاً معلوم بود که هک شده ایم . داخل برنامه شدیم و متوجه شدیم که این شخص پس از اینکه برادرم را از تمام کانالها و گروه هایی که عضو آنها بوده خارج کرده و امکان مدیریت را از او گرفته است و تمام دوستان و آشنایانی که فقط از طریق آی دی با برادرم و شغل ایشان در تماس بودند را از حساب ایشان بیرون انداخته و تنها چند نفر منجمله دوست خود من که باور نمیکرد این حرفها حرفهای برادرم باشد و دوباره پیام داده بود در تلگرام برادرم موجود بود . اصرار من مبنی بر پیگیری این کار توسط پلیس قتا ابتدا با موافقت و خوشحالی برادرم وسپس با نگرانی و مخالفت او روبرو شد .
    او میگوید بخاطر اینکه در این حرفه یعنی پخش موزیک سعی کرده با قیمتهایی مناسب تر از بقیه کار کند ، دشمنان زیادی دارد هرچند برادر من یک دهم درآمد انها را ندارد ولی آنها چشم دیدن همین اندک موفقیت او را هم نداشتند و یکی از آنها با سپردن این عمل بسیار ناجوانمردانه به یک هکر از خدا بیخبر باعث شد که برادرمن تا مرز سکته پیش برود . چون اطلاعات بسیار مهمی در تلگرامش بود که نگران سوء استفاده از آنها بود . و از طرفی امروز هم جمعه بود و امکان رسیدگی و بستن شماره حساب ها و یا اطلاعات کاری دوستان دیگر نبود و حتی جز چند نفر کسی در تلگرام برادرم نمانده بود که بتوانیم اطلاع رسانی کنیم که مراقب باشند .
    از کسانیکه در تمام این مدت به دروغ سعی کردند به ما بباورانند که امکان نفوذ به هیچ حساب تلگرامی مگر بوسیله خود صاحب شماره و تلفن وجود ندارد میخواهم بخاطر وجدان خودتان هم که شده دیگر این دروغ را پخش نکنید که امکان هک وجود ندارد .
    توسط نرم افزاری بنام
    MEMBER FAKE FOR TELEGRAM
    این کار به سادگی و با هزینه ناچیزی انجام شدنی است . تمام کسانیکه در کار افزودن اعضای غیر واقعی به کانالهای تلگرام و یا گروه های آن هستند و از این راه کسب درآمد میکنند ، امکان انجام این کار را دارند . چرا که باید ابتدا توسط دیتایی که سالم باشد وارد اکانت و حساب کاربری تلگرام و شماره تماس فرد مورد نظر شده و سپس از جانب او ، او را عضو کانالی کنند که صاحب شماره تلفن و سیمکارت ا ز آن عضویت بی اطلاع است . از آنجا که دوستان من در کار افزودن اعضای فیک به کانالهای تلگرام و کسب درآمد از این طریق هستند به من اطلاع دادند که به سادگی میتوان به تلگرام هر کسی نفوذ کرد و اگر نتوان وارد تلگرام کسی شد میتوان حساب او را به کل دیلیت اکانت کرد .
    خواهش میکنم دنبال یافتن راهی برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی باشیم چرا که ناجوانمردانی یافت میشوند که بخاطر یک حسادت نابجا و بدون اینکه چیزی از حق آنها را ناحق کرده باشید ممکن است فردا همین کار یا بدتر از آن را با شما یا یکی از عزیزانتان کنند . اگر کسی بیماری داشته باشد و از طریق این پیام رسان ها بخواهد وضع بیمار را به پزشک یا فرزندان و یا همسر بیمارراطلاع دهد و چنین اتفاقی توسط یک شخص خدانشناس و بی وجدان برای تلگرام یا هر مسنجر دیگری از او افتاده باشد میدانید چه فجایعی میتواند رخ دهد ؟
    یا مستاجری که با هزار بدبختی هزینه کرایه منزلش را فراهم کرده و اطلاعات حساب بانکی او در گوشی اش باشد ، آیا میدانید که به راحتی امکان دسترسی به گوشی شخص هم از این طریق وجود دارد و میتوان زندگی یک فرد بیگناه را به خاک سیاه نشانید ؟
    تقاضا میکنم اولاً درست اطلاع رسانی کنید و سپس در پی یافتن راه هایی برای پیشگیری از چنین عواقبی باشید که پس از این شاهد چنین رفتارهای ضد اجتماعی و مجرمانه ای در فضای مجازی و بالطبع فضای حقیقی نباشیم .لطفاً این یادداشت را کپی نموده و در حد تواک اطلاع رسانی نمایید تا هیچ انسان بی گناهی در دام چنین اتفاقات غم انگیز و خطرناکی نیفتد .
    متشکرم .
    علیرضا . س

  2. بد‏ ‏بخت‏ ‏شد‏ ‏نظر‏ ‏مون‏ ‏چیه‏ ‏دیگه‏ ‏هیچ‏ ‏بنی‏ ‏بشری‏ ‏امنیت‏ ‏نداره