فورد

فورد 200 هزار دلار برای خرید اولین نسخه تسلا مدل ایکس هزینه کرده است

تسلا از جمله تولید کنندگانی است که پیشرفت آن، هر شخصی را وادار به تحسین می‌کند. تسلا مضاف بر این سیر صعودی، رقیبانی سرسختی‌ مثل فورد هم کسب کرده است. به طوری که این رقیبان مانند کمپانی فورد حتی حاضرند برای خرید یکی از اتومبیل‌هایش، هزینه هنگفتی را متحمل شوند.

در بازار کنونی خودروها، غیر معمول نیست که تولیدکننده‌ای برای به دست آوردن یکی از ماشین‌های جدید رقیبش رقم سنگینی را هزینه کند. این حکایتی است که اکنون فورد آن را بر روی صحنه اجرا می‌کند. طبق گزارشات موجود، این شرکت برای خرید اولین نمونه از ماشین تسلا مدل ایکس حدود 200 هزار دلار هزینه کرده است، در حالی که 50 هزار دلار از قیمت واقعی آن بیش‌تر بوده است!

با اینکه هزینه صرف شد بسیار احمقانه به نظر می‌رسد، اما در نگاهی دقیق‌تر به این موضوع می‌توان دریافت که لزوم چنین خریدی برای فورد حرکتی هوشمندانه برای آشنایی با جنگجوی رقیب بوده است. در واقع امری طبیعی است که تولیدکنندگانی مانند فورد، برای آگاهی از چگونگی ساخت خودروهای رقیب و یادگیری نحوه کار آن‌ها، دست به چنین اعمالی بزنند. گفتنی است که تولیدات تسلا برای مدل ایکس با تاخیر مواجه شده و مشتریان باید زمان بیش‌تری را منتظر بمانند.

تسلا مدل ایکس در چنگ فورد

شایان به ذکر است که این کمپانی خودرو مدل ایکس را مستقیما از تسلا خریداری نکرده است؛ در واقع خودرو خریداری شده‌ توسط فورد، مدل ویژه‌ای است که تنها در اختیار بنیان‌گذاران تسلا مدل ایکس قرار می‌گیرد.

به بیانی دیگر، در این میان یکی از افرادی که تسلا مدل ایکس را به‌صورت رایگان از شرکت دریافت کرده، طی معامله‌ای 200 هزار دلاری با فورد و دریافت حدود 50 هزار دلار بیش‌تر از قیمت واقعی تسلا مدل ایکس (144.950 دلار)، به فورد این امکان را داده تا قبل از عرضه رسمی، بتواند به آن دسترسی پیدا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*