ژاپن ایرلاین از هولولنز برای آموزش به کارکنان خود استفاده خواهد کرد

هنگامی که صحبت از آموزش مهارت‌های شغلی می‌شود، راه‌های متعددی درباره آن وجود دارد و شرکت‌های مختلف هر بار شیوه جدیدی را برای آموزش دادن به کارکنان خود استفاده می‌کنند. شاید فیلم‌های آموزشی بهترین روش برای نحوه خدمت کردن به مشتری باشد اما گاهی اوقات این نحوه یاد دادن در اعماق تکنولوژی فرو می‌رود. شرکت هواپیمایی ژاپن ایرلاین (JAL) به تازگی اعلام کرد که از هدست هولولنز مایکروسافت به منظور آموزش به کارکنان بخش پرواز استفاده می‌کند. برای کسانی که با هدست هولولنز مایکروسافت آشنایی ندارند باید اعلام کنم که این دستگاه یک هدست واقعیت مجازی است.

هدست واقعیت مجازی هولولنز، در زمینه‌های مختلفی کاربرد دارد و تاکنون شرکت‌های متعدد بزرگی از این دستگاه استفاده کرده‌اند. به عنوان مثال از این هدست برای تماس تصویری فضانوردان و یا طراحی دوباره دکوراسیون داخلی منزل استفاده می‌شود.

ایده‌های جالبی پشت تکنولوژی هولولنز برای آموزش کارکنان وجود دارد به طوری که ایده‌ای بهتر از آنچه که هست را آموزش می‌دهد. به عنوان مثال به کارکنان آموزش تعمیر موتور هواپیما را ارائه می‌دهد و همچنین مشاهده موتور را در زوایای مختلف امکان پذیر می‌کند. علاوه بر این با هدست هولولنز کارکنان می‌توانند به صورت مجازی کار در کابین خلبان را تجربه کنند که در آن تمامی دکمه‌ها و جزئیات آموزش داده می‌شود.

شرکت ژاپن ایرلاین هنوز دلیل استفاده هدست هولونز را برای این آموزش بیان نکرده است و اگر انتخاب‌های خود را برای شرکت مایکروسافت محدود کرده است چرا اوکولوس ریفت را برای این کار انتخاب نکرده است؟ البته دلایلی احتمالی برای پاسخ به این سوال وجود دارد و باتوجه به گزارشات مجله اینترنتلی یوبرگیزمو، دلیل ارجحیت هولونز نسبت به اوکولوس ریفت این بوده که دستگاه فوق به کاربران اجازه می دهد تا آزادانه در محیط حرکت کنند اما اوکولوس ریفت از طریق کابل به رایانه متصل شده و به اجبار کاربر باید کنار رایانه باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*