مرورگر کروم

مرورگر کروم و ثبت ماهانه 1 میلیارد کاربر فعال در پلتفرم‌های اندروید و آی او اس

گوگل به‌تازگی اطلاعاتی را در خصوص نسخه موبایلی مرورگر کروم منتشر کرده است که بر اساس آن باید این مرورگر وب را بهترین اپلیکیشن در حیطه خودش دانست. ماهانه 1 میلیارد کاربر موبایل در این مرورگر به فعالیت می‌پردازند که در جای خود می‌تواند رقم بسیار شگفت انگیزی به‌حساب آید.

نخستین چیزی که پس از اتصال اینترنت جهت وب‌گردی به آن نیازمند هستید مرورگر وب است. شاید کم‌تر کسی فکرش را می‌کرد روزی بتوان از طریق تلفن همراه خود به وب‌گردی پرداخت اما امروزه کمترین امکاناتی که گوشی‌های هوشمند ارائه می‌دهند مرور آسان صفحات وب است. در حال حاضر ده‌ها مرورگر مختلف برای پلتفرم‌های موبایلی عرضه شده‌اند اما از معروف‌ترین آن‌ها باید به کروم اشاره کرد.

مرورگر کروم یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های مرور صفحات وب است که برای دو پلتفرم موبایل و دسکتاپ عرضه شده است. در واقع قابلیت سینک سازی از طریق حساب کاربری بین پلتفرم‌های مختلف از مهم‌ترین مواردی است که مرورگر کروم را به محبوبیت امروزی رسانده است. به‌عنوان‌مثال اگر بر روی دسکتاپ خود از این مرورگر استفاده کنید، می‌توانید تمامی موارد مانند تاریخچه وب‌گردی، اطلاعات حساب کاربری، علاقه‌مندی‌ها و غیره را به‌آسانی در دستگاه‌های دیگر خود مانند گوشی هوشمندتان داشته باشید.

1 میلیارد کاربر فعال تنها در نسخه موبایلی مرورگر کروم آمار فوق‌العاده‌ای برای گوگل خواهد بود

بدون شک این مرورگر وب دارای محبوبیت بالایی بین کاربران است. آمار تازه‌ای که گوگل ارائه کرده می‌تواند سند محکمی برای این حرف باشد. به نظر می‌رسد که در حال حاضر مرورگر کروم در سطح دو پلتفرم اندروید و آی او اس میزبان 1 میلیارد کاربر فعال است. دقت داشته باشید که این 1 میلیارد تنها برای نسخه موبایلی مرورگر کروم است؛ بنابراین تصور کنید اگر بخواهیم این رقم را با مصرف کنندگان بی‌شمار دسکتاپی آن ادغام کنیم چه رقم شگفت انگیزی به دست می‌آید.

این در حالی است که گوگل 6 ماه پیش اعلام کرده بود که چیزی حدود 800 میلیون کاربر فعال را به‌صورت ماهانه پوشش می‌دهد. به نظر می‌رسد که اضافه شدن 200 میلیون کاربر فعال طی این مدت می‌تواند آمار خیلی عالی برای گوگل و مرورگر کروم به‌حساب آید.

اما شاید برایتان جالب باشد که ماهانه این تعداد کاربر چند صفحه وب را مشاهده می‌کنند. بر اساس گزارش‌ها گوگل ماهانه چیزی حدود 771 میلیارد صفحه وب به‌وسیله مرورگر دوست داشتنی این شرکت مشاهده می‌شود. علاوه بر آن به لطف قابلیت جذاب Autocomplete، چیزی حدود 500 میلیارد کاراکتر نیز در کش‌های مربوط به مرورگر کروم ذخیره می‌شود.

این کمپانی همچنین ادعا می‌کند که به لطف ویژگی‌های ذخیره دیتا، مرورگر کروم ماهانه 2 میلیون گیگابایت اطلاعات و داده‌ها را بر روی حافظه دستگاه‌های کاربرانش ذخیره می‌کند. 3.6 میلیارد صفحه وب به‌صورت خودکار توسط مترجم گوگل از طریق این مرورگر وب ترجمه می‌شوند و ماهانه 2.5 میلیون دلار نیز از طریق کش‌های امنیتی این مرورگر محبوب و دوست داشتنی رد و بدل می‌شود.

با این وجود باید مرورگر کروم را فرمانروای مطلق مرورگر‌های وب دانست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*