ZUK Z2 Pro

ZUK Z2 Pro با 6 گیگابایت رم و امکانات قدرتمند؛ اولین پرچمدار واقعی جهان

کمپانی‌های چینی همیشه ماه آوریل را به تسخیر خود در می‌آورند. در 21 روز گذشته تلفن‌های هوشمند متعددی رونمایی شدند که حساب آن‌ها از دستمان در رفته است. حالا ZUK Z2 Pro را نیز باید به این لیست بی افزاییم.

کمپانی سازنده این تلفن هوشمند، محصول جدیدش را قدرتمندترین پرچم‌دار سال می‌داند؛ اما چرا چنین ادعای بزرگ و بحث برانگیزی مطرح شده است؟ در پاسخ باید بگوییم که ZUK Z2 Pro با قابلیت‌های متعدد و قدرتمندی همراه است و در بسیاری از زمینه‌ها یک پیشگام واقعی محسوب می‌گردد. به عنوان مثال گفته می‌شود زد 2 پرو اولین تلفن هوشمند با «طراحی سه بعدی انعکاسی در پنل جلویی» به شمار می‌رود. قابلیت‌ها و مشخصات کلیدی دیگری نیز در این تلفن به کار گرفته شده‌اند که در ادامه مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت.

نگاه اولیه به قابلیت‌های ZUK Z2 Pro

اول از همه، ظاهر این تلفن هوشمند به دلیل طراحی سه بعدی و انعکاسی بخش جلو، بسیار خاص و منحصر به فرد شده است. بدنه تمام شیشه ZUK Z2 Pro شامل طراحی قوس‌دار بوده و جهت اطمینان از دوام بالای بدنه، ده پردازشگر آن را مورد آزمایش قرار داده‌اند. کمپانی سازنده تمام تلاش خود را جهت استحکام بالای محصول به کار بسته است.

زد 2 پرو با محدود کردن مرزهای کنار صفحه نمایش به 0.05 میلی‌متر، جلوه زیبایی را به نمای جلویی آن بخشیده است. صفحه‌نمایش این محصول از جنس سوپر آمولِد 5.2 اینچی بوده و با رزولوشن 1080p همراه است. همچون تلفن Le Max 2، صفحه نمایش این محصول محدوده روشنایی بین 1 الی 500 نیت را ارائه می‌کند.

همان‌طور که اشاره کردیم، این تلفن هوشمند در بسیاری از جنبه‌ها به عنوان یک پیشگام شناخته می‌شود. همچنین ده‌ها سنسور متعدد و حرفه‌ای آن را همراهی می‌کنند؛ اما این ده سنسور چه قابلیت‌هایی دارند؟ لیست قابلیت‌های مربوط به سنسورهای ده‌گانه ZUK Z2 Pro:

  • سنسور جاذبه
  • ژیروسکوپ (گردش‌نما) سه محوره
  • سنسور آهنربایی سه محوره
  • سنسور مجاورت
  • سنسور تشخیص روشنایی محیط
  • سنسور ضربان قلب
  • سنسور اکسیژن خون
  • سنسور فشار
  • سنسورهای فرابنفش
  • سنسور اثر هال (Hall Effect)

به کمک اپلیکیشن اختصاصی سلامت از کمپانی سازنده، می‌توانید فعالیت‌های بدنی خود را بررسی کرده و از سلامت و تندرستی خود مطمئن شوید.

zuk-z2-pro-01

تراشه قدرتمند و به روز اسنپدراگون 820 در قلب ZUK Z2 Pro می‌تپد. طبق ادعای شرکت سازنده، این تنها تلفن‌هوشمندی است که قادر به بهره‌گیری 100 درصدی از تراشه یاد شده است. در ابتدا ممکن است به این ادعای سازنده کمی شک کنید؛ با این حال ZUK چندی پیش اطلاعات مربوط به تست بنچمارک AnTuTu تلفن را منتشر کرد. این محصول در تست بنچمارک امتیاز بالای 144939 را به خود اختصاص داده است؛ یکی از بهترین رکوردهایی که تاکنون مشاهده کرده‌ایم.

اما بهره‌گیری از اسنپدراگون 820 تنها جنبه مثبت بخش سخت‌افزاری ZUK Z2 Pro نیست. این تلفن با حافظه 6 گیگابایتی RAM به رقابت با محصولاتی نظیر Le Max 2 و Vivo XPlay 5 Premium می‌پردازد. همچنین حافظه داخلی 128 گیگابایتی، خیال کاربران را راحت کرده است. علاوه بر این، برای کسانی که بودجه بالایی در اختیار ندارند، نسخه‌ای با حافظه 4 گیگابایتی RAM و حافظه داخلی 64 گیگابایت در نظر گرفته شده است.

zuk-z2-pro-02

زد 2 پرو در زمینه دوربین و تصویر‌برداری نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و تجربه عکاسی حرفه‌ای و قدرتمندی در آن خواهید داشت. دو حالت OIS و EIS، قابلیت تثبیت دوگانه تصویر را برای ZUK Z2 Pro به ارمغان آورده است. دوربین پشتی محصول با سنسور 13 مگاپیکسلی و گشادگی لنز f/1.8 و ابعاد پیکسلی 1.34 میکرون همراه است و از تکنولوژی انزوا (isolation) پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این کاربران می‌توانند با دوربین پشتی محصول به ضبط ویدیو 4K بپردازند. در دوربین جلوی زد 2 پرو از سنسور 8 مگاپیکسلی با ابعاد پیکسل 1.4 میکرون و گشادگی لنز f/2.0 بهره گرفته شده است. بررسی ضربان قلب نیز از همین بخش امکان‌پذیر است؛ زد 2 پرو اولین تلفن هوشمند با قابلیت اسکن ضربان قلب از دوربین جلو محسوب می‌شود.

اما در زمینه سنسور اثر انگشت باید بگوییم که زد 2 پرو اولین تلفن هوشمندی است که قابلیت پردازش اثر انگشت در حالت خیس بودن دست را به همراه دارد. کمپانی سازنده با به کارگیری الگوریتم خود آموز به کاربر این اطمینان را می‌دهد که شناسایی اثر انگشت در طی زمان بهبود یابد. این محصول به کمک پردازشگر اثر انگشت در 0.1 ثانیه آنلاک می‌شود.

در بخش اتصالات باید بگوییم که ZUK Z2 Pro از پورت یو اس بی Type C 3.1، QC 3.0، استاندارد نتکام 3.0، 4G Plus VoLTE (نسل چهارم اینترنت همراه) و رومینگ بین‌المللی پشتیبانی کامل دارد. این تلفن با رابط کاربری جدید ZUK 2.0 همراه شده و کاربران می‌توانند به لطف فضای ابری اختصاصی، از تمامی اطلاعات خود فایل پشتیبان تهیه کنند.

باتری قدرتمندی با ظرفیت 3100 میلی‌آمپر ZUK Z2 Pro را تغذیه می‌کند و نسل سوم از فناوری شارژ سریع کوالکام، سرعت شارژ را به مراتب بالاتر برده است.

zuk-z2-pro-04

اما قیمت خرید محصول یکی از نکات جالب آن به شمار می‌رود. ZUK Z1 با قیمت نسبتا مناسبی روانه بازار شده بود و کمپانی سازنده در نسل دوم تلفن خود نیز این سیاست را دنبال کرده است. نسخه 128 گیگابایتی + حافظه 6 گیگابایتی RAM با قیمت 416 دلار به فروش می‌رسد. ثبت نام و پیش خرید محصول از ساعت 10 صبح 22 آوریل آغاز می‌شود. هنوز هیچ خبری پیرامون قیمت نسخه 64 گیگابایت + حافظه 4 گیگابایتی RAM منتشر نشده است.

حالا نظر شما پیرامون این محصول جدید ZUK چیست؟ آیا این محصول واقعا پرچم‌دار حقیقی سال 2016 شناخته خواهد شد؟ نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. دمش گرم واقعا عنوان پرچم دارحقشه ولایق این عنوانه

  2. چطوری میشه این گوشی روتهیه کرد؟؟

  3. خیلی دنبالشم اخرم میخرمش .لازم به ذکر هست که برند zuk زیر مجموعه لنوو هست

  4. این مدل شرک zuk قابل سفارش هست باید از سایت های مرجع اطلاعات فروش بگیرید.
    بارسا شاپ
    بست چینا
    من اینا رو میشناسم که کار درست هستند

  5. بنظرشما این گوشی رنگ بازار ایران رو می بینه..؟؟

  6. با ظهور این مدل موجی از یاس و ناامیدی شرکتهای اپل و سامسونگ را فرا خواهد گرفت چون مسلما بازار فروش آیفون 6 و گلکسی اس 7 باز هم خرابتر و کسادتر خواهد شد . و از آن مهمتر اینکه با ظهور این غولهای چینی بدون هیچ تردیدی دل بستن به رکورد زنی فروش آیفون 7 یک رویایی بیش برای شرکت اپل نخواهد بود! من منتظر بودم ببینم کمپانی ZUK بالاخره کدوم بازیگر خودش را به میدان مسابقه می فرسته تا حالا گوشی شائومی Mi5 مدل 128 گیگی برترین گوشی دنیا محسوب میشد اما مثل اینکه این گوشی از شائومی هم جلو زد.

  7. میون چینی های بازار بهتر از شیائومیه ، انصافا خیلی سرتره
    فقط نگفتید ک مموری میخوره یا نه?!!!