نوت بوک 9 سامسونگ (Notebook 9 Samsung)

نگاهی نزدیک به نوت بوک 9 سامسونگ ؛ قدرتی نهفته در ضخامت کم

کمپانی سامسونگ اخیراً از یک لپ‌تاپ جذاب رونمایی کرده است. نوت بوک 9 سامسونگ محصول مدنظر ماست که در این مقاله قصد داریم نگاه نزدیکی را به آن داشته باشیم. محصولی که با ضخامت و وزن بسیار کم خودش از گزینه‌های جذاب هر نویسنده‌ای می‌تواند باشد که قصد دارد سیستمی قدرتمند را در اختیار داشته باشد.

پرچم‌دار جدید لپ‌تاپ‌های غول کره‌ای تکنولوژی نوت بوک 9 سامسونگ (Notebook 9 Samsung) با قیمت 1200 دلاری خودش نه به یک صفحه نمایش لمسی مجهز است و نه قابلیت تا شدن و استفاده به عنوان یک تبلت را به خود می‌بیند؛ اما باید بگوییم که نهایت لذت را در استفاده از آن خواهید برد. هرچند نوت بوک 9 سامسونگ را نمی‌توان یک لپ‌تاپ فوق مدرن دانست اما با ارائه یک باتری قدرتمند، کیبورد بسیار راحت همراه با تاچ پد عالی، صفحه نمایش شفاف و طراحی بسیار باریک خودش می‌تواند به خوبی جلوی چشمان شما دلبری کند.

نگاهی نزدیک به نوت بوک 9 سامسونگ

طراحی و جزئیات

نوت بوک 9 سامسونگ (Notebook 9 Samsung)

نوت بوک 9 سامسونگ در دو سایز 13 و 15 اینچی عرضه می‌شود که در این مقاله ما نسخه 15 اینچی آن را مورد بررسی قرار داده‌ایم. این دستگاه به لطف صفحه نمایشی با کمترین حاشیه، در حد یک لپ‌تاپ 13 یا 14 اینچی سایر کمپانی‌ها به نظر می‌رسد که می‌تواند یک حسن و برتری برای یک لپ‌تاپ به حساب آید. وزن این نوت بوک تنها یک کیلو و 300 گرم است که تقریباً با مک بوک ایر اپل یکسان است.

بدنه این محصول با پوشش آلیاژ منیزیمی خودش به نظر محکم می‌رسد اما از دور که به آن نگاه می‌کنید شباهت زیادی با پلاستیک دارد که شاید یکی از مهم‌ترین دلایل وزن کم این محصول نیز همین است. صفحه کلید نوت بوک 9 سامسونگ نیز در سطح پایین‌تری نسبت به تاچ پد آن قرار گرفته است که به نظر این قضیه کمی عجیب است.

اما با توجه به ضخامت کم این دستگاه، سامسونگ در استفاده از درگاه‌های متنوع خیلی خوب عمل کرده است. در قسمت چپ این نوت بوک یک درگاه USB معمولی دیده می‌شود که در کنار آن یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون، درگاه USB نوع C و یک درگاه Mini DisplayPort نیز قرار گرفته‌اند در قسمت راست هم یک درگاه USB، یک درگاه HDMI و یک اسلات مخصوص کارت‌های میکرو SD خودنمایی می‌کند. به نظر می‌رسد که سامسونگ در استفاده از درگاه‌ها برای محصول جدید خود کاملاً عالی عمل کرده است.

نوت بوک 9 سامسونگ (Notebook 9 Samsung)

صفحه کلید نیز همان‌طور که گفته شد دارای طراحی کاملاً ناشناخته‌ای بوده و سطحی پایین‌تر از تاچ پد دارد. فاصله کلید‌ها به خوبی رعایت شده و آن‌ها فنری و پاسخگو هستند. این کلیدها در هنگام فشرده شدن نیز نسبتاً آرام هستند. اگر می‌توانستیم چیزی را در این کیبورد تغییر دهیم عملکرد کلید function را جهت انجام امور مختلف بهبود می‌بخشیدیم؛ ولی در عین حال این کیبورد برای تایپ کردن فوق‌العاده است.

اما این قضیه در رابطه با تاچ پد صدق نمی‌کند. هرچند عملکرد آن بد نیست اما عالی نیست. تنها بخش مثبت در تاچ پد نوت بوک 9 سامسونگ اسکرول دو انگشتی آن است که عملکرد خوبی دارد.

صفحه نمایش

نوت بوک 9 سامسونگ (Notebook 9 Samsung)

صفحه نمایش نیز یکی دیگر از مواردی است که باعث شگفتی شما نخواهد شد اما در عین حال از کیفیت مناسب آن لذت خواهید بود. 1920 در 1080 پیکسل رزولوشن ایده آلی برای یک صفحه نمایش مدرن امروزی نیست اما همچنان بسیار از کاربران (از جمله خود من) با چنین صفحه نمایشی راضی هستند.

از نظر شفافیت این صفحه نمایش خیره کننده عمل می‌کند و تعادل بین رنگ‌ها نیز به خوبی دیده می‌شود. این صفحه نمایش از یک پنل براق بهره می‌برد اما سعی شده تا جای ممکن از بازتاب نور بر روی آن جلوگیری شود. همین قضیه کمک می‌کند تا صفحه نمایش شما دارای شفافیت بسیار مناسب 350 باشد. جدا از شفافیت مناسب این صفحه نمایش باید از زاویه دید به اندازه کافی گسترده آن نیز تقدیر کرد که در بدترین زوایای دید نیز رنگ‌ها به صفحه نمایش وفادار هستند.

با وجود ویندوز 10 مایکروسافت این نوت بوک می‌توانست با ارائه یک صفحه نمایش لمسی لذت استفاده از آن را بالاتر از آنچه هست ببرد.

قدرت سخت افزاری

نوت بوک 9 سامسونگ (Notebook 9 Samsung)

از مشخصات این نوت بوک باید به یک پردازنده دو هسته‌ای اینتل Core i7-6500U با سرعت 2.5 گیگاهرتز، هشت گیگابایت حافظه رم، 256 گیگابایت حافظه SSD و یک گرافیک آن برد اینتل 520 اشاره کرد. این مشخصات دقیقاً مطابق لپ‌تاپ‌های بالارده مانند Razer Blade Stealth، لنوو یوگا 900 و یا توشیبا رادیوس 12 است.

بنابراین شما با یک لپ‌تاپ قدرتمند مواجه هستید؛ البته قدرت آن به اندازه کافی برای اجرای قدرتمندانه بازی‌های جدی مناسب نیست چرا که برای این کار ساخته نشده است و اهداف دیگری را دنبال می‌کند.

سرعت بالا آمدن بوت این دستگاه 9 ثانیه است که می‌توان آن را از این حیث نیز بسیار عالی دانست. این لپ‌تاپ را کمی به چالش کشیدیم و چندین نرم افزار مانند مایکروسافت ورد، اسپوتیفای، اسکایپ و غیره را هم زمان در حال اجرا گذاشتیم. قدرت این لپ‌تاپ به خوبی از پس اجرای نرم و بدون مشکل آن‌ها برآمد.

عمر باتری

2016P1010327JT (1)

عمر باتری این دستگاه نسبت به استاندارد امروزه بسیار مناسب است. شما می‌توانید با مدل 15 اینچی نوت بوک 9 سامسونگ تا 12 ساعت به فعالیت بپردازید. البته این در حالی است که تمامی موارد رعایت شود و صفحه نمایش شما در بالاترین میزان روشنایی نباشد. خود سامسونگ میزان دوام این باتری را در شرایط استاندارد و استفاده مداوم 8 ساعت و نیم اعلام کرده است.

سخن آخر

شاید نوت بوک 9 سامسونگ برای هر کسی مناسب نباشد اما می‌تواند نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کند. آن بسیار سبک و باریک است و می‌تواند با وزن بسیار کم 1 کیلو و 300 گرم همراه خوبی برای شما به حساب آید. علاوه بر آن صفحه نمایش قدرتمند آن با روشنایی 350-nit نیز از دیگر موارد بسیار جذاب این دستگاه است. از سویی دیگر صفحه کلید این محصول به شدت مورد پسند نویسندگان قرار خواهد گرفت.

اگر به دنبال یک لپ‌تاپ با صفحه نمایش 4K و لمسی هستید این گزینه نمی‌تواند نظر شما را جلب کند. لازم به ذکر است که نوت بوک 9 سامسونگ با قیمت 1200 تا 1500 دلار بسته به منطقه عرضه به فروش می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*