گزارش مالی مایکروسافت

گزارش مالی مایکروسافت : حضور پرقدرت سرفیس پرو 4 و مرگ تدریجی ویندوزفون

روز گذشته گزارش مالی مایکروسافت بر روی خروجی وب‌سایت این کمپانی قرار گرفت. بر اساس این گزارش مشخص شده است که گوشی‌های ویندوزفونی روزهای بدی را پشت سر می‌گذارد و بیشتر درآمد مایکروسافت از فروش تبلت‌های سرفیس پرو و همچنین فروش مجوز ثبت اختراعات خود به تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی بوده است.

گزارش مالی مایکروسافت که تمامی آمار و ارقام سه ماهه نخست سال جاری را در بر دارد نکات قابل تعملی را شامل شده است. بر اساس این گزارش درآمد مایکروسافت در قالب Non-GAAP به مبلغ 22.1 میلیارد دلار، درآمد کل در قالب GAAP به مبلغ 20.5 میلیارد دلار، درآمد خالص در قالب Non-GAAP به مبلغ 5 میلیارد دلار (سود هر سهم 62 سِنت) و درآمد خالص در قالب GAAP به مبلغ 3.8 میلیارد دلار (سود هر سهم 47 سنت) بوده است.

سه ماهه نخست سال 2016 برای تبلت درخشان مایکروسافت، سرفیس پرو 4 و همچنین سرفیس بوک هیبریدی آن‌ها فوق العاده بوده است. بر اساس گزار‌ش‌ها درآمد حاصله از فروش سرفیس‌های مایکروسافت با افزایشی 61 درصدی روبه رو بوده است.

گزارش مالی مایکروسافت خبر از مرگ تدریجی ویندوزفون می دهد؟

اما در حالی که مایکروسافت با تبلت سرفیس پرو خود گرد و خاکی را در بازار موبایلی به پا کرده است، به شدت در بخش تلفن‌های هوشمند با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند. طی یک دوره سه ماهه از ماه ژانویه تا مارس درآمد عاید از تلفن‌های هوشمند مایکروسافت با کاهشی 46 درصدی مواجه بوده است. در مجموع این کمپانی توانسته تنها در فروش گوشی‌های هوشمند مجهز به ویندوز 10 فعال باشد که شامل سه مدل لومیا 950، لومیا 950 XL و لومیا 550 است.

چیزی که در گزارش مالی مایکروسافت قابل تعمل است، درآمد بیشتر حاصل شده از فروش مجوز ثبت اختراعات این کمپانی به تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی نسبت به فروش گوشی‌های هوشمند این کمپانی بوده است. با این حال مایکروسافت نمی‌تواند تولید گوشی‌های هوشمند خود را متوقف سازد. غول دنیای نرم افزار نیاز دارد جهت حفظ اکوسیستم محصولات خود شامل کامپیوترها، لپ تاپ‌ها، تبلت‌ها، کنسول‌های بازی و گجت‌های پوشیدنی به تولید گوشی‌های هوشمند ویندوزی خود ادامه دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*