کمپانی LeEco

کمپانی LeEco و آرزوی پیشی گرفتن از تسلا در زمینه خودروهای هوشمند

کمپانی LeEco یکی از محبوب‌ترین کمپانی‌های چینی است که در زمینه‌های مختلفی فعالیت دارد. ساخت خودروهای هوشمند نیز به یکی از فعالیت‌های جدید این کمپانی اضافه شده و سازنده گوشی Le 2 آرزو دارد تا در ساخت خودروی هوشمند نیز به موفقیت برسد و خودروهای ساخت این کمپانی در آینده از محصولات کمپانی تسلا پیشی گیرند.

در گذشته شاهد طرح مفهومی از خودرویی به نام LeSEE بودیم که توسط کمپانی LeEco ساخته شده بود. یک خودروی تماما برقی که از قابلیت‌های شاخصی مانند خودران بودن و برخورداری از هوش مصنوعی بالا بهره می‌برد. طراحی که نویدبخش یک محصول نهایی فوق العاده شیک و در عین حال مقرون به صرفه را می‌داد.

LeEco با یک جاه طلبی و یا در نظر گرفتن هدفی مشخصی که دارد می‌خواهد در آینده به یک رقیب سرسخت برای قدرتمندترین کمپانی سازنده خودروهای هوشمند تبدیل شود، کمپانی آمریکایی تسلا که این روزها با محصولات خود کولاکی به پا کرده است.

در مصاحبه‌ای که یکی از خبرگزاری‌ها با یکی از موسسین کمپانی LeEco داشته است وی کمپانی تسلا را به عنوان رقیب اصلی LeEco خوانده و در مورد سازنده‌ی خودروی تسلا 3 گفته است:

تسلا کمپانی بزرگی است و توانسته دارندگان خودروهای بنزینی را به سمت خودروهای هوشمند برقی جلب کند اما ما فقط سازنده‌ی خودرو نخواهیم بود.

ایشان معتقد هستند که خودروی LeSEE در واقع یک گوشی هوشمند خواهد بود که تبدیل به یک خودرو شده و امکانات گسترده‌ای خواهد داشت تا راننده‌ی این خودرو نیازی به استفاده از گوشی خود درون اتومبیل نداشته باشد و فرامین مختلفی را با استفاده از سیستم مجهزی که محصول کمپانی LeEco دارد بتواند صادر کند.

دید وسیعی که کمپانی LeEco دارد نهایتا به خودروهای تماما خودران ختم می‌شود که نویدبخش آینده‌ی روشنی برای خودروهای هوشمند باشد و این کمپانی برای رسیدن به این هدف، کمپانی تسلا را به عنوان رقیب جدی برای خود قلمداد کرده تا بتواند با عبور از تسلا تبدیل به برترین سازنده‌ی خودروهای هوشمند در جهان شود.

مانند دیگر کمپانی‌های چینی، کمپانی LeEco نیز پس از اینکه دولت چین مجوز فعالیت کمپانی‌ها در این زمینه را صادر کرد به سمت ساخت خودروهای هوشمند رفت و گویا نسبت به دیگر رقبای محلی خود پیشرفت بیشتری داشته و می‌خواهد با رقبای خارجی خود دست و پنجه نرم کند.

هرچند برای به موفقیت رسیدن این کمپانی زمان زیادی باقی است. در حالی که تسلا توانسته نسل جدید خودروهای خود را معرفی کند هنوز خودروی LeSEE در حد یک طرح مفهومی باقی مانده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*