تلگرام قطع شد

باز هم تلگرام قطع شد : ماجرا چیست ؟!

باز هم تلگرام قطع شد ! همانطور که می دانید طی روز های اخیر اپلیکیشن پیام رسان تلگرام (Telegram) دچار اختلالات شدیدی بوده است.از دقایقی پیش دوباره تلگرام در کشورمان قطع شده و امکان دسترسی به این اپلیکیشن وجود ندارد.

بروزرسانی : 9 فروردین 97

تلگرام قطع شد؛ اختلال یا فیلترینگ؟ (9 فروردین 97)

داستان اختلالات اخیر تلگرام از 26 فروردین امسال شروع شد.در آن رو این اپلیکیشن برای ساعاتی در خاورمیانه، شمال آفریقا و اورپا دچار اختلال شده بود و پس از آن هم یکبار دیگر در 31 فروردین شاهد اختلالی چند ساعته در این پیام رسان موبایلی محبوب بودیم.

حالا از دقایقی پیش ، باز هم تلگرام قطع شد و ظاهرا همچون دفعات قبل ، دست کم در ایران امکان دسترسی به آن وجود ندارد.اما ماجرا چیست ؟!

در پی اختلالت چند روز پیش تلگرام ، مسئولین این شرکت،مشکل را به سرورهای این اپلیکیشن نسبت داده و هرگونه سناریوی دیگری را رد کردند.همانطور که میدانید مدت زیادی است که زمزمه های فیلتر تلگرام در کشورمان به گوش می رسد اما هنوز هیچ تصمیم نهایی برای فیلتر یا عدم فیلتر این اپلیکیشن گرفته نشده است.با این حال آنطور که از شواهد پیداست ، این اختلالات مربوط به مسائل فنی در خود این اپلیکیشن بوده و ارتباطی با فیلتر آن در ایران ندارد.

با نگاهی به اختلالات چند روز گذشته در این اپلیکیشن ، می توان پیش بینی کرد که مشکل امروز نیز مربوط به مسائل فنی بوده و احتمالا طی ساعات آینده برطرف خواهد شد.

بروزرسانی : 14 بهمن 95

تلگرام قطع شد؛ اختلال سراسری در اپلیکیشن تلگرام (14 بهمن 95)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. لعنت بهشون، ببینم با فیلتر کردن تلگرام مشکلات حل نیشن؟ فساد جمع میشه؟ وضعیت اقتصادی رو به راه میشه؟ فرهنگ‌درست میشه؟ مسئولین آدم‌میشن؟؟؟؟

    • باو اینا تا مارو ن… ول نمیکنن الان نمیدونم اقاب روحانی کیلیدش شکسته تا درست بشه ما میمریم نمیدونم کی این کیلید لعنتی درست میشه فسادو درست کردن یارو داره از گشنگی میمیره اینا عین خیالشونم نی تازه میخوان بنزین گرون کنن

  2. سلام لطفا اروم باشید
    قطع شدن تلگرام با خاطر اینه ک مردم شورش کردن
    چند تا از استانای ایران شورش کردن و تلگرام به خاطر این خبر شایعات پخش نشه این کارو انجام دادن ک قطع کردن خواهشان ناراحت نباشید و اروم باشید
    چون تا این مشکل درست نشود تلگرامم شاید درست نشود و هیچ و نتونیم دسترسی پیدا کنیم اگه تلگرام رو نمیخواین از دست بدید پس مثل قبل اروم باشید و هیچ وقت شورش و کار خطایی انجام ندید
    من نمیخوام از تلگرام دفاع کنم
    خودمم یکی از برترین ادمین تبادلات در شهر مشهدم
    خودمم اگه تلگرامو از دست بدم کل زندگیم ب باد میره
    لطفا صبور باشید هروقت این شوریشا تموم شد تلگرام ازاد میشه
    سپاس

  3. تلگرام من دو روز بود که رو کانکتینگ گیر کرده بود ،خیلی سعی کردم درستش کنم نشد،از تمام کانالها که بودم ،اومدم بیرون،تمام حافظه داخلی گوشی و حافظه پنهان همه رو پاک کردم ،درست نشد ،کلا تلگرام رو پاک کردم دوباره نصب کردم ،درست نشد که نشد،آخر سر با فیلتر شکن امتحان کردم،مشکل حل شد،تنها راه حلش شده فیلتر شکن،البته فقط توی خونه ی ما تلگرام من با این مشکل مواجه شده،بقیه اعضای خانواده با همون وای فای مشترکمون،بدون مشکل هستن،ایراد کجاست؟

  4. تلگرام من با فیلتر شکنم کار نمیکنه!

  5. آقا مشکل از داخل آب میخوره
    محدود کردن آیپی تلگرام برای کاربرای اینترنت کشور
    این بازیا رو برای اسکایپ و وایبر و غیره هم تجربه کردیم قبلا
    کلا واس ما انگاری حرومه که نمیزارن..!

  6. چرا دارین دروغ میگین من امتحان کردم با لنترنم نشد دیشب

    • شرکت تلگرام مال پدرم که نیست ازش دفاع کنم …
      درضمن من دیشب مشکلی نداشتم و امروز مشکل قطعی داشت ولی با فیلتر شکن کار میکرد و به محض غیر فعال کردن فیلتر شکن connecting میزد …

      دلیلی هم نداره بخوام دروغ بگم … باورش با خودت

  7. و باز هم دروغ !!!!!

    چرا با فیلتر شکن لنترن کار میکنه ولی با IP ایران کار نمیکنه ؟؟؟

    خداییش یبار تست کنید و بعد خبر بزارین

  8. این چه مسخره بازی دراوردن