صفحه نمایش های OLED

رقابت شدید ال‌جی و سامسونگ بر سر تولید صفحه نمایش های OLED

رقابت دو غول کره‌ای فناوری در تولید صفحه نمایش های OLED بالا گرفته است. ال‌جی قصد دارد تا همانند سامسونگ به تولید پنل‌های OLED مخصوص گوشی‌های هوشمند پا بگذارد و به احتمال زیاد هدف آن تولید پنل‌های مخصوص آیفون اپل خواهد بود.

سامسونگ مدت‌ها است که تاج پادشاهی صفحات نمایش تلفن همراه را بر روی سر خود می‌بیند اما ظاهراً ال‌جی قصد دارد تا با تمرکز بیشتر بر روی تولید پنل‌های OLED کوچک‌تر، رقیب سنتی خودش را به مبارزه دعوت کند. این در حالی است که در تولید صفحه نمایش های OLED سایز بزرگ نیز کمپانی سامسونگ رقابت شدیدی را با ال‌جی دنبال می‌کند. هر دو این شرکت‌ها در حال پاسخگویی به افزایش تقاضای تولیدکنندگان چینی بوده و در برنامه‌های آینده اپل برای آیفون نسل بعدی جای گرفته اند.

Business Korea گزارش می‌دهد که سامسونگ برنامه ریزی کرده تا اواخر سال جاری سرمایه‌گذاری‌های بیشتری را در امکانات مورد نیاز تولید صفحه نمایش های OLED انجام دهد. سرمایه‌گذاری اولیه آن‌ها حدود 1.74 الی 2.61 میلیارد دلار بوده است که این رقم از عملکرد و همچنین  در دسترس بودن منابع مالی این شرکت به دست آمده است. این کمپانی در حال حاضر آزمایشانی را بر روی نسل هشتم صفحه نمایش های OLED انجام می‌ دهد.

در عین حال کمپانی ال‌جی با سرمایه‌گذاری بیشتر 8.7 میلیارد دلاری در زمینه تولید صفحه نمایش های OLED حال به نظر می‌رسد که قصد دارد سرمایه‌گذاری بیشتری را بر روی پنل‌های OLED کوچک گوشی‌های هوشمند و به خصوص نسل آینده آیفون داشته باشد. این کمپانی حجم تولید پایدار صفحات نمایش خود را به 60 هزار قطعه در ماه رسانده است که موجب می‌شود ال‌جی سالانه 200 میلیون پنل را تولید کند.

ال‌جی و سودای تولید صفحه نمایش های OLED نسل آینده آیفون

از سوی دیگر این کمپانی در حال کار بر روی تکنولوژی این صفحات نمایش نیز هست. در حالی که پنل‌های سامسونگ در نسل هشتم خود هستند و پنل‌های ال‌جی نسل ششم را طی می‌کنند، اما این واقعیت وجود دارد که سامسونگ نمی‌تواند تولیدات پنل‌های آیفون را در حجم بسیار بالا انجام دهد و این میزان به مقدار کافی باشد. به همین جهت شانس ال‌جی برای تصاحب این جایگاه بسیار بیشتر است.

سامسونگ در حال حاضر 95 درصد صفحات نمایش OLED گوشی‌های جهان را تولید می‌کند که بر اساس اطلاعات تازه، بازار این صفحات در سال جاری چیزی حدود 25 میلیارد دلار خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*