چینی‌ها اولین گوشی منعطف جهان را ساخته اند !

گوشی‌های هوشمند قابل انعطاف همواره یکی از آرزوهای بزرگ گوشی سازان جهان بوده است. کمپانی‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند نه به‌صورت کاملا جدی؛ اما مشغول کار بر روی طراحی نمایشگرهای OLED قابل انعطاف هستند.

شاید هیچ کمپانی جرات ارائه‌ی یک گوشی هوشمند کاملا منعطف را تاکنون نداشته است. تا حد زیادی پیش بینی می‌شد که شاید سامسونگ اولین کمپانی باشد که گوشی‌های هوشمند قابل انعطاف را معرفی کند؛ اما در برخی از تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، یک فرد کره‌ای دستگاه مرموزی را به نمایش گذاشته که در دور دستش پیچ خورده است.

خبر‌های منتشر شده حاکی از آن است که یک کمپانی چینی در نمایشگاه تجاری چونگ کینگ واقع در غرب چین، یک گوشی هوشمند کاملا خمیده را به نمایش گذاشته است. گوشی هوشمندی با نمایشگر ساخته شده از مواد گرافن که در دور دست پیچیده می‌شود، دیدن چنین صحنه‌ای باید بسیار شگفت انگیز باشد.

به آینده سلام کنید؛ گوشی‌های هوشمند قابل انعطاف وارد بازار خواهند شد

همان‌طور که در این تصاویر مشخص است، این گوشی هوشمند اندرویدی به‌راحتی در دور دست یکی از خانم‌های بازدید کننده از این نمایشگاه که حدود نیمی از بازوی آن را نیز دربر گرفته پیچیده شده است. کیفیت تصویری آن همان‌طور که می‌بینید اصلا خوب نیست – حداقل در تصاویر منتشر شده که این‌گونه است – اما این دستگاه به واقع یک ویترین تکنولوژیکی است و به نظر می‌رسد بیشتر شبیه به قدرت‌نمایی یک کمپانی باشد تا اینکه بخواهد به‌عنوان یک محصول در خرده ‌فروشی‌های آنلاین عرضه شود.

با این حال دیدن این محصول سرشار از امید است. گرافن‌های خمیده و نمایشگرهای اولد محصولی را به معرض نمایش گذاشته‌اند که می‌تواند قوه‌ی تخیل آدمی را به پرواز درآورده و به رویاهایمان جامه‌ی عمل بپوشاند. در عصر گوشی‌های هوشمند که به‌شدت سعی می‌شود ما را قانع کننده که این دستگاه‌ها چیزی بیش از یک مستطیل فلزی است، دیدن چنین صحنه‌هایی خالی از لطف نخواهد بود. گوشی‌های هوشمند قابل انعطاف می‌توانند عصر جدیدی را رقم زنند.

در حالی که وجود گوشی هوشمند قابل انعطاف باورکردنی نبود؛ اما ویدیویی در لینک منبع این خبر وجود دارد که به‌وضوح دستگاهی را نشان می‌دهد که چنین قابلیتی داشته و به مرحله‌ی اجرا درآمده است. شاید این یک نمونه‌ی اولیه از یک محصول تکنولوژیکی تاریخی باشد و یا شاید نه؛ اما هرچه باشد در این دوران طلایی از زندگی بشر و در دورانی که هر لحظه از آن شاهد محصولات متنوع و عجیبی هستیم، با دیدن این محصول باید گفت «به آینده سلام کنید؛ آینده هم‌اکنون در دسترس است»

گوشی‌های هوشمند قابل انعطاف

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*