تراشه‎ی Kirin 960

تراشه‎ی Kirin 960 هواوی از هسته‎های آرتمیس بهره خواهد برد

هواوی یکی از کمپانی‌های موفق چینی است که به‌خوبی توانسته در بازار تلفن‌های هوشمند قد علم کند. به‌تازگی اعلام شده که کمپانی چینی در حال ساخت تراشه‎ی Kirin 960 قرار است از هسته‌های آرتمیس (Artemis) بهره ببرد.

کمپانی هواوی به‌تازگی پرچم‌داران خود یعنی دو گوشی هواوی پی 9 (Huawei P9) و هواوی پی 9 پلاس (Huawei P9 Plus) را معرفی کرده است که هر دو از تراشه‌ی ساخت هواوی Kirin 955 قدرت می‌گیرند.

در هر صورت انتظار داریم که تراشه‎ی Kirin 960 بتواند انتظارات ما را برآورده کند و توان رقابت با چیپست‌های قدرتمندی که در آینده معرفی خواهند شد را داشته باشد. آنچه امروز از این تراشه در فضای مجازی منتشر شده است به این موضوع اشاره می‌کند این است که تفاوت چندانی میان تراشه‎ی Kirin 960 با مدل‌های قبلی آن وجود ندارد اما قرار است تغییراتی در هسته‌های به کار رفته در پردازنده‌ی آن صورت گیرد.

به نظر می‌رسد در ساخت تراشه‎ی Kirin 960 نیز از پروسه‌ی 16 نانومتری استفاده شود اما هسته‌های بالا رده‌ی Cortex A72 قرار است با جانشین آن‌ها که هسته‌های آرتمیس نامیده می‌شوند تعویض شوند.

بنابراین تراشه‎ی Kirin 960 از هسته‌های آرتمیس و همچنین هسته‌های Cortex A53 بهره برده و دارای یک معماری هشت هسته‌ای خواهد بود. از نظر پردازنده‌ی گرافیکی می‌توان انتظار داشت که به هشت هسته ارتقا داده شده و یک جهش بزرگ نسبت به پردازنده‌ی گرافیکی Mali T880 چهار هسته‌ای که در تراشه‌ی Kirin 950 استفاده شده بود باشد.

در نهایت گفته شده که این تراشه قرار است به همراه Cat. 12 LTE عرضه شود و از CDMA نیز بهره ببرد. با این وجود می‌توان گفت که چیپست Kirin 960 قدرتمندترین محصول ساخته شده توسط هواوی تاکنون خواهد بود.

با توجه به این شایعات می‌توان انتظار استفاده از این تراشه را در پرچم‌داران بعدی هواوی داشت البته این تراشه در برابر اسنپدراگون 830 که در دست ساخت است حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*