هلیو X30

مشخصات چیپست هلیو X30 لو رفت

طی سال‌های گذشته به لطف تبلیغات گسترده کمپانی‌های مختلف، از اهمیت قطعات و چیپست‌های درونی گجت‌های هوشمند به خوبی آگاه شده‌ایم. به همین دلیل دنبال کردن اخبار پیشرفت این عرصه نیز در نوع خود بسیار جذاب است. امروز نیز مشخصات چیپست هلیو X30  لورفته  که در ادامه شما را با ویژگی های این تراشه آشنا خواهیم کرد.

طی 24 ساعت گذشته، اطلاعاتی پیرامون چیپست‌های کایرین 960 و اسنپ‌دراگون 830 توسط یک منبع خاص در فضای وب منتشر شدند. همین منبع اخیرا اطلاعاتی از چیپست پرچم‌دار و جدید مدیاتک، هلیو X30، را در اختیار ما قرار داده است. خبر امروز دو منبع اصلی دارد؛ آنالیزگر شناخته‌شده‌ای با نام پَن جیوتانگ – همان فردی که پیرامون چیپست‌های بالا اطلاعات جدیدی را لو داد- و دیگری یک لو دهنده شناخته‌شده با نام Black_Digital که اخیرا پیرامون هلیو X30 اطلاعاتی را منتشر کرده است.

حال می‌خواهیم پیرامون غافلگیری‌های مدیاتک در بازار سال 2016 بحث کنیم. آقای جیوتانگ معتقد است که چیپست هلیو X30 با مهندسی دکا هسته‌ای و مشابه با X20 و X25 همراه خواهد بود و بر اساس پتنت 10 نانومتری TSMC ساخته شده است. با این حال هسته‌های نسل جدید کاملا متفاوت هستند. وی همچنین معتقد است که چیپست جدید ترکیبی از بخش‌های هسته آرتمیس و هسته های کورتکس A53 و کورتکس A35 خواهد بود. با این حال هیچ عدد و رقمی پیرامون هسته‌های هلیو X30 ذکر نشده است. در زمینه پردازنده گرافیکی نیز تراشه جدید مدیاتک احتمالا از گرافیک PowerVR به جای چیپست‌های Mali بهره می‌برد و این یک ارتقاء مناسب و قابل‌توجه در زمینه گرافیکی محسوب می‌شود. در ادامه، این شایعات از پشتیبانی تراشه جدید مدیاتک از مدل‌هایی با حافظه 8 گیگابایتی RAM سخن به میان آورده است. از جمله دیگر جنبه‌های پیشرفتی هلیو X30 می‌توان به قابلیت‌های صوتی و تصویری اشاره کرد. در نهایت امتیاز احتمالی این تراشه در تست بنچ‌مارک AnTuTu، حدود 160،000 تخمین زده شده است.

‌Black Digital، علاوه بر این موارد، اطلاعات بیشتری را در وب‌سایت Weibo منتشر کرده است. به عقیده وی، هلیو X30 با پشتیبانی کامل از کانال چهارگانه رم LPDDR4 تا میزان 8 گیگابایت همراه خواهد بود. همچنین گفته می‌شود با توجه به بهره‌گیری از استاندارد UFS 2.1، سرعت حافظه داخلی این تراشه‌ها بسیار بالا است. در نمودار زیر می‌توان کاملا به این موضوع پی برد.

هلیو X30

چیپ‌های هلیو X20 و X25 به خاطر پشتیبانی از UFS 2.0 نتوانستند در پرچم‌داران سامسونگ، کوالکام و حتی هواوی راه یابند. اما از طرفی چیپ‌های MTK تنها از استاندارد حافظه EMMC پشتیبانی می‌کنند. به نظر می‌رسد با توجه به رونمایی از هلیو X30، سرویس MTK باید به دنبال راه دیگری باشد.

آینده درخشان در انتظار تراشه هلیو X30

همان‌طور که در بالا ذکر شد، این اولین باری نیستست که اطلاعاتی پیرامون نسل جدید تراشه هلیو به دستمان می‌رسد. برخی از این موارد نیز در ماه‌های قبل توسط لو دهنده‌های مختلف منتشر شده اند. امیدواریم از این مطلب نهایت بهره را برده باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*