تلفن

5 نوآوری جالب که طی پنج سال گذشته به تلفن همراه آمده‌اند

همه سازندگان تلفن‌های هوشمند به نوآوری‌ جدید علاقه زیادی دارند، چرا که هر ویژگی کلیدی خریداران را به پرداخت هزینه جدید و خرید تلفن هوشمند به‌روز متقاعد می‌کند. یک نکته مثبت در این عرصه، توجه سازندگان به قابلیت‌های جدید و به‌کارگیری آن‌ها در محصولاتشان است؛‌به همین خاطر اگر نگاهی به محصولات چند سال گذشته بی اندازید، متوجه خواهید شد که بیشتر آن‌ها به‌سرعت قابلیت‌های جدید را جذب کرده‌اند.

ما در این مقاله به بررسی 5 نوآوری و قابلیت جدید که طی سال‌های گذشته وارد عرصه تلفن‌های هوشمند شده‌اند، می‌پردازیم؛ قابلیت‌هایی که به‌سرعت در پرچم‌داران کمپانی‌های مختلف به‌ کار گرفته شدند. بدون هیچ توضیح دیگری شما را به آشنایی بیشتر با این 5 مورد دعوت می‌کنیم.

حسگر اثرانگشت و امنیت بهتر به لطف کدگذاری سیستمی

finger1

وقتی صحبت از یک نوآوری جدید و محبوب در بخش تلفن‌های هوشمند می‌شود، حسگر و سنسور‌های اثرانگشت اولین چیزی است که به ذهن کاربران می‌آید. این سنسور که ابتدا در آیفون 5s قرار گرفته بود، سپس به عرصه تلفن‌های اندرویدی راه یافت و هم‌اکنون کمتر محصول جدیدی بدون برخورداری از آن عرضه می‌شود. علاوه بر افزایش امنیت کاربران در تلفن‌های همراه، این حسگر‌ها به پرداخت‌های موبایلی نیز کمک شایانی کرده‌اند. سرویس‌های پرداختی اندروید، اپل و سامسونگ همگی به این حسگر‌ها وابستگی کامل دارند.

البته مشخص است که مهم‌ترین مزیت حسگرهای اثرانگشت، افزایش ضریب امنیت کاربران در تلفن همراه به شمار می‌رود. حالا به لطف کدگذاری سیستمی در آیفون و همچنین تلفن‌های اندرویدی، می‌توان مطمئن بود که در صورت به سرقت رفتن تلفن همراه، هیچ‌کس قادر به استخراج دیتای خصوصی شما نخواهد بود.

فناوری شارژ سریع و بی‌سیم

qc

شارژ سریع مدتی است که به شکل‌های مختلف در تلفن‌ همراه به کار گرفته می‌شود، با این حال اندروید در این عرصه پیشتاز اصلی محسوب می‌شود. تکنولوژی شارژ سریع کوالکام (QuickCharge) به باتری‌های بزرگ تلفن‌های امروزی این امکان را می‌دهد تا هرچه سریع‌تر شارژ شوند. امروزه پرچم‌دارانی نظیر گلکسی S7 در کمتر از دو ساعت کاملا شارژ می‌شوند و همچنین شارژ نیم ساعته می‌تواند آن‌ها را برای مدت قابل توجهی فعال و مفید نگه دارد.

علاوه بر این، فناوری شارژ بی‌سیم نیز مورد توجه کاربران زیادی است. تلفن‌های گلکسی سامسونگ در ارائه این فناوری نیز پیشتاز هستند و کاربران به لطف داک شارژ وایرلس دیگر دغدغه‌ای در زمینه کابل‌های شارژ نخواهند داشت. البته لازم به ذکر است که در حال حاضر سرعت شارژ شدن تلفن‌های هوشمند از طریق تکنولوژی بی‌سیم کمتر از روش متداول است.

رزولوشن‌های بسیار بالا در تلفن هوشمند

نوآوری

این روز‌ها تنها آیفون‌ها فاقد صفحاتی با رزولوشن کواد اچ‌دی و بسیار بالا هستند. با این حال صفحه نمایش 4.7 اینچی آیفون 6s با رزولوشن 750 در 1334 خود مقابل دیدگان بسیاری از کاربران با کیفیت و قدرتمند است؛ اما اگر کمی چشمان خود را به صفحه نزدیک کنید، پیکسل‌های ریز به‌خوبی دیده خواهند شد. در مقابل، پرچم‌داران اندرویدی نظیر گلکسی S7، ال‌جی G5 و اچ‌تی‌سی 10 همگی با صفحات کواد اچ‌دی و رزولوشن 1440 در 2560 کیفیت بی‌نظیری را به ارمغان آورده‌اند و به‌سادگی نمی‌توان پیکسل‌ها را بر روی آن‌ها تشخیص داد.

این صفحات با رزولوشن بالای خود به شارژ بیشتر و عملکرد سخت‌افزاری بهتری نیاز دارند، اما خوشبختانه سازندگان چیپست‌ها نیز به‌خوبی از عهده کار خود برآمده‌اند. درنهایت این روز‌ها دیگر بحث زیادی پیرامون کیفیت تصاویر تولیدی صفحه‌ نمایش تلفن‌ها نداریم. حالا فقط باید پیرامون بالانس رنگ‌ها در صفحات نمایش بحث کنیم.

دوربین تلفن‌ همراه؛ تثبیت اپتیکال تصاویر، ویدیو‌های 4K و فوکوس سریع

نوآوری

دوربین تلفن‌های هوشمند در پنج سال گذشته به‌خوبی تکامل یافته‌اند. با اینکه تکامل این بخش نتیجه پروسه‌های پیچیده در تکنولوژی لنز‌ها است، اما سه عامل تعیین‌کننده را می‌توان در این بخش عنوان کرد: این قابلیت‌ها تثبیت اپتیکال تصاویر (OIS)، ضبط ویدیوها 4K و فناوری فوکوس سریع نام دارند.

تکنولوژی OIS ابتدا در تلفن‌های محبوب کمپانی نوکیا معرفی شد و به‌سرعت در تلفن‌های اندرویدی مدرن مورد استفاده قرار گرفت. به لطف تثبیت تصاویر، کاربران می‌توانند عکس‌های بهتری را – به‌خصوص در شرایط سخت – ثبت کنند. قابلیت ضبط ویدیوهای 4K به‌رغم تولید فایل‌های حجیم، تاثیر به سزایی در کیفیت ویدیوی خروجی و همچنین زوم دیجیتالی داشته است. درنهایت قابلیت فوکوس سریع اخیرا در گلکسی S7 با عنوان Dual Pixel به کار گرفته شده است.

صفحات خمیده در تلفن همراه

نوآوری

این صفحات در ابتدا به‌صورت محدود مورد توجه سازندگان قرار داشتند، اما خوشبختانه توجه اکثر خریداران را به خود جلب کرده‌اند. سامسونگ پس از معرفی چند تلفن‌ معمولی و آزمایشی، سال گذشته نسخه‌ای خمیده از گلکسی S6 خود را روانه بازار کرد. تقاضای خریداران برای این محصول نیز در نوع خود بسیار زیاد بود. امسال و در گلکسی S7 Edge، نه تنها تکنولوژی صفحه خمیده بهتر از قبل شده است، بلکه رابط کاربری و قابلیت‌های جدیدی نیز چاشنی آن شده‌اند.

با اینکه به نظر می‌رسد هنوز از تلفن‌های خمیده واقعی که به‌راحتی بتوان آن‌ها را دور مچ قرار داد فاصله زیادی داریم، اما شایعات از آماده شدن مدل‌های آزمایشی در این زمینه سخن گفته‌اند و ممکن است در آینده نه‌چندان دور شاهد تولید چنین محصولاتی باشیم. امیدواریم از این مقاله نهایت بهره را برده باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*