توافق گوگل و فیات برای خودرو گوگل

همکاری گوگل و فیات برای ساخت اتومبیل خودران گوگل

ظاهراً گوگل و فیات کرایسلر دو شرکتی هستند که جهت تولید اتومبیل‌های خودران گوگل با یکدیگر همکاری خواهند کرد. مدیران مانتین ویو پس از مذاکرات ناموفق با شرکت فورد، تصمیم دارند تا هرچه زودتر فیات را به امضای این تفاهم‌نامه مجاب کرده و خودروهای خود را روانه بازار کنند.

اتومبیل‌های خودران گوگل آماده عرضه عمومی هستند. توافق گوگل و فیات بر سر چه چیزی خواهد بود؟

گزارش جدیدی ادعا می‌کند که «گوگل و فیات کرایسلر» مراحل نهایی مذاکرات خودشان را جهت تولید انبوه اتومبیل‌های خودران گوگل طی می‌کنند. این گزارش وقتی به میان آمده است که گوگل اعلام کرده اتومبیل بدون راننده‌اش دیگر آماده عرضه عمومی شده است. البته گفته می‌شود که ممکن است این همکاری جهت تأمین خدمات فنی خودروهای گوگل به حقیقت بپیوندد. هرچند که تا بدین لحظه هر دو این کمپانی‌ها چنین قضیه‌ای را تأیید نکرده‌اند.

این نخستین باری نیست که ما می‌شنویم گوگل به دنبال یک شریک خودروساز بزرگ جهت کار کردن بر روی پروژه ماشین بدون راننده است. زمانی هم گفته می‌شد که گوگل و فورد نزدیک به امضای یک سند تفاهم‌نامه با یکدیگر هستند که البته هیچ‌وقت این قضیه عملی نشد و فورد هم به‌صورت واضع دلیل عدم علاقه‌مندی خود جهت بستن این قرارداد را اعلام نکرد.

هرچند که کمپانی گوگل در ساخت اتومبیل‌ خودران خود موفق بوده است، اما آن‌ها هیچ تجربه‌ای از بازار خودرو ندارند؛ بنابراین نیاز مبرم خود را به همکاری با یک خودروساز سنتی بزرگ می‌بینند تا در تجارت و همچنین امکانات تولید انبوه خودروهای بدون راننده خود دچار مشکل نشوند.

به نظر می‌رسد که گوگل و فیات می‌توانند همکاری گسترده‌ای را با یکدیگر آغاز کنند و چشم‌انداز روشنی از این همکاری پیداست؛ اما در حال حاضر هر دو شرکت تصمیم به سکوت گرفته‌اند و هیچ اظهار نظری در ارتباط با گزارش تازه منتشر شده نکرده‌اند. به نظر می‌رسد که اگر سند چنین تفاهمی میان گوگل و فیات منعقد شود، به‌زودی شاهد عرضه خودروهای بدون راننده گوگل خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*