گوشی Sirin Solaris

گوشی Sirin Solaris با قیمت 20 هزار دلاری در بنچمارک GFXBench

گوشی Sirin Solaris در بنچمارک GFXBench محک خورد. Sirin موجودی افسانه‌ای در اساطیر روسیه است اما در اینجا نمی‌خواهیم داستان تعریف کنیم و چنین قصدی نیز نداریم. چند روز قبل خبری در مورد یک گوشی هوشمند به گوش رسید، گوشی هوشمندی به نام Sirin؛ اما چیزی که درباره این گوشی بسیار جلب توجه می‌کرد، قیمت فوق‌العاده بالای آن بود. برچسب قیمتی 20,000 دلاری (حدود 70 میلیون تومان) قطعا هرکسی را شوکه خواهد کرد. قیمتی که مسلما برای یک گوشی هوشمند بسیار گران به نظر می‌رسد.

اما ظاهرا این دستگاه، یک گوشی هوشمند فوق امنیتی مانند محصولات کمپانی‌هایی چون Silent Circle و Sikur است. ورود به عرصه‌ی ساخت گوشی‌های هوشمند امنیتی یک حرکت هوشمندانه است، هنوز در این زمینه، بازار شلوغ نشده و کمپانی‌های زیادی نیستند که تمرکز خود را برای ارائه‌ی محصولی این چنینی قرار دهند و از سویی دیگر آن را باید فضای مورد نیاز این روزها دانست، به‌خصوص با هک شدن‌های پی‌ در ‌پی گوشی‌های امروزی شاید برای بسیاری از کاربران، فضای امن آنلاین بسیار مورد نیاز باشد.

گفته می‌شود این گوشی با شعار «تکنولوژی فردا» با مشخصات سطح بالایی عرضه خواهد شد؛ اما اگر چیزی که به‌عنوان لیست بنچمارک ارائه شده از این گوشی منتشر شده، این‌چنین باشد، باید گفت نه؛ نادرست است و تکنولوژی فردا احتمالا بیشتر جنبه‌ی شعار‌گونه دارد.

گوشی Sirin Solaris با قیمت باورنکردنی 70 میلیون تومانی عرضه خواهد شد

این دستگاه به‌تازگی در بنچمارک GFXBench محک خورد، جایی که دیگر بسیار رایج شده که کمپانی‌های مختلف دستگاه‌های خود را با آن محک زنند و حتی به‌نوعی برای رقیبان خود کُری بخوانند و این مشخصات گوشی Sirin Solaris است. در این لیست، وجود یک نمایشگر 5.5 اینچی با کیفیت کواد اچ دی (QHD) و پردازنده‌ی اسنپدراگون 810 کوالکام، تائید شده است.

قطعا تراشه‌ی اسنپدراگون 810 با شعار تکنولوژی فردا، جور در نمی‌آید. این تراشه بیشتر در پرچم‌داران 2015 دیده‌ شد، آن‌هم با اندکی مشکل حرارتی، تعجب اینجاست که چرا «تکنولوژی فردا» با تراشه‌هایی چون اسنپدراگون 820 یا تراشه‌ی آینده‌ی کوالکام، اسنپدراگون 830، به سمت آینده حرکت نکرده است!

به همراه تراشه‌ی اسنپدراگون 810 وجود پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو 430 نیز تایید شده است؛ قطعه‌ی تکنولوژیکی که قطعا متعلق به سال گذشته است و هیچ سنخیتی با آینده ندارد. مشخصات دیگر آن خوب به نظر می‌رسد. گوشی Sirin دارای 3.6 گیگابایت رم (همان 4 گیگابایت را در نظر بگیرید، مقداری از رم برای سیستم اختصاص داده شده است) بوده و حافظه‌ی داخلی آن 101 گیگابایت است. پشت این گوشی به یک دوربین 22 مگاپیکسلی مجهز شده و در جلو دوربینی 7 مگاپیکسلی قرار گرفته است؛ اما احتمالا این اندازه‌های واقعی نبوده و باید در پشت آن منتظر دوربینی بین 22 تا 25 مگاپیکسلی و در جلو انتظار دوربین 8 مگاپیکسلی را داشت.

جالب اینجاست که Solarin آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید را اجرا نمی‌کند و به‌جای آن اندروید بیش از یک‌ساله‌ی 5.1.1 را اجرا خواهد کرد. یادتان باشد درباره‌ی «تکنولوژی فردا» صحبت می‌کنیم پس احتمال دارد که به اندروید 6.0 مارشمالو یا اندروید N ارتقا پیدا کند. مشخصات لزوما بد نیستند؛ اما آیا این گوشی با چنین مشخصاتی با شعار تکنولوژی فردا جور در می‌آید؟ یا با در نظر گرفتن قیمت آن کمی گران به نظر نمی‌رسد؟ نظر شما چیست؟ این گوشی Sirin Solaris است با برچسب قیمت 20,000 دلاری!

گوشی Sirin Solaris

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*