تراشه 16 گیگابایتی GDDR6 سامسونگ

سامسونگ تولید انبوه تراشه 16 گیگابایتی GDDR6 برای نسل بعدی کارت های گرافیک را آغاز کرد

شرکت سامسونگ رسما خبر از تولید انبوه تراشه 16 گیگابایتی GDDR6 خود برای استفاده در نسل جدید کارت های گرافیک خبر داد. این تراشه 10 نانومتری بوده و ظرفیت 16 گیگابایتی را ارائه می‌کند.

سامسونگ روز گذشته رسما اعلام کرده است که تولید انبوه نخستین تراشه GDDR6 شانزده گیگابایتی خودش را برای استفاده توسط نسل بعدی کارت های گرافیک مختص اتومبیل‌ها، شبکه و سیستم‌های هوش مصنوعی آغاز کرده است. این شرکت برای نخستین بار زمانی که ماه گذشته از رم 8 گیگابیت DDR4 خود را پرده برداری کرد، رسما از تولید انبوه تراشه 16 گیگابایتی GDDR6 خود خبر داده بود.

قابلیت‌های تراشه 16 گیگابایتی GDDR6

این تراشه‌ها مبتنی بر تکنولوژی پردازش پیشرفته 10 نانومتری سامسونگ به تولید خواهند رسید و از تراکم 16 گیگابایتی برخودرار است که دو برابر تراکم 8 گیگابایتی تراشه 20 نانومتری GDDR5 سامسونگ است. این تراشه جدید با سرعت 18 گیگابیت بر ثانیه به انجام وظیفه می‌پردازد و انتقال اطلاعات را تا 72 گیگابایت بر ثانیه انجام می‌دهد که دو برابر نسل پیشین خودش است.

تراشه 16 گیگابایتی GDDR6 سامسونگ همچنین قدرت کارآمدی را همراه با طراحی مدار کم قدرت خود ارائه می‌کند. این چیپ 1.35 ولت مصرف می‌کند که نسبت به نسل پیشین خود 35 درصد کم مصرف‌تر است. سامسونگ همچنین 30 درصد افزایش بهره‌وری را در تولید این تراشه نسبت به تراشه 20 نانومتری نسل پیش به ارمغان آورده است. سامسونگ می‌گوید که تولید فوری تراشه 16 گیگابایتی GDDR6 آن‌ها نقش مهمی را در زمان آغاز عرضه کارت های گرافیک نسل بعد ایفا خواهد کرد. این تراشه به طور گسترده در زمینه‌هایی نظیر پردازش 8K Ultra HD، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و همچنین برنامه های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. سامسونگم پرچمش هنوز بالاست ولی بعضی وقتا ادمو نا امید میکنه

  2. سام‌هنگ تنها بخش گوشی هاش صفحه نمایشه و با این تراشه و ارائه 8K Ultra HD یحتمل این نقطه قوت حفظ کنه

    ولی با باتریش مشتری به کشتن میده D:

  3. تمیز مشخصه سامسونگ کمر بسته تا بیاد بازار بگیره دست، اون از هوش مصنوعیه، اینم از این