ویژگی های جدید اندروید 9

بررسی تغییرات و ویژگی های جدید اندروید 9 در اولین نسخه پیش‌نمایش

در این بخش، تغییرات و ویژگی های جدید اندروید 9 (Android 9) در اولین نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان را بررسی خواهیم کرد. تصور می‌کنید نسخه جدید اندروید تا چه اندازه دگرگون شده است؟

چند روزی از انتشار اولین نسخه پیش‌نمایش مخصوص توسعه‌دهندگان اندروید 9 می‌گذرد و برخی تغییرات این نسخه جدید، موجب تعجب و حتی عصبانیت بعضی از کاربران شده است. با این حال، از موارد جذاب و کاربردی هم نباید به راحتی عبور کرد.

گوگل قصد عرضه سه پیش‌نمایش دیگر برای توسعه‌دهندگان پیش از ارائه نسخه نهایی را دارد. این یعنی بسیاری از مواردی که ما می‌بینیم، احتمالا بهبود یافته و یا با تغییراتی همراه خواهند شد. با در نظر گرفتن این موضوع و چیزی که تا به امروز دیده‌ایم، نگاهی مختصر به تغییرات و ویژگی های جدید اندروید 9 خواهیم داشت.

رابط کاربری جدید

در اندروید پی، تنظیمات سریع با آیکون‌های گرد و رنگ اصلی آبی (در مقایسه با رنگ خاکستری در اوریو)، حالا ظاهری گرد و رنگارنگ‌تر را به خود گرفته‌اند. شاید نسخه جدید، ظاهری «کارتونی» یا «کودکانه» داشته باشد، ولی این موضوع واقعا آزاردهنده نیست. ظاهر جدید به اندروید شخصیت بخشیده و به خوبی با طراحی متریال گوگل ترکیب می‌شود.

این موضوع را در صفحه تنظیمات هم می‌توان مشاهده کرد. گوشه‌های نوار جستجو در بخش بالایی، گرد بوده و هرکدام از آیکون‌های مخصوص صفحه‌های مختلف به دایره‌هایی با رنگ اختصاصی خود تبدیل شده‌اند. چنین چیزی را می‌توان یک تغییر قابل توجه در مقایسه با ظاهر تک‌رنگ اندروید اوریو عنوان کرد. با این حال، باز هم می‌گوییم که ما با آن موافق هستیم.

ویژگی های جدید اندروید 9

بسیاری از چیزهایی که تاکنون در اندروید P دیده‌ایم، تکامل در طراحی متریال را نشان می‌دهند. چیزهای مختلف در حال گردتر و خمیده‌تر شدن هستند، رنگ‌ها جایی که همه‌چیز خاکستری بود، بیشتر شده و طراحی اعلان‌ها و داک هوم حالا بیشتر شبیه کارت است. احتمالا این موارد، نظر اولیه در رابطه با Material Design 2.0 باشند. با این حال ما بی‌صبرانه در انتظار ارائه پیش‌نمایش جدیدتر برای دیدن امکانات بیشتر در این بخش هستیم.

اعلان‌های اندروید بهتر از قبل می‌شوند

یکی از مهم‌ترین موارد موجود در سیستم عامل اندروید، نحوه مدیریت اعلان‌ها است. در این بخش، اندروید سال‌ها جلوتر از آی او اس قرار دارد و با عرضه اندروید 9، حالا ویژگی‌های آن بهتر از قبل نیز شده است.

اندروید P به اپلیکیشن ها اجازه می‌دهد تا استیکرها و تصاویر را به صورت کامل در پنل نوتیفیکیشن نمایش دهند و جذاب‌تر از آن، حتی پاسخ سریع یا هوشمند نیز به آنها اضافه شده است. این حالت شباهت زیادی به اپلیکیشن جدید گوگل با نام “Reply” دارد و اضافه کردن قابلیت‌های آن به خود سیستم عامل اندروید، فوق‌العاده است.

برای افرادی که از موبایل خود بیشتر برای مقاصد کاری استفاده می‌کنند، عملکرد اعلان‌ها نقشی ضروری در روند روزانه کار کردن با موبایل دارند. پیش از این، اندروید غرق شدن در انبوهی از اعلان‌های روی هم جمع‌شده را آسان کرده است و قابلیت‌هایی که حالا به نسخه جدید سیستم عامل اندروید اضافه خواهد شد، حتی می‌تواند این کار را راحت‌تر از قبل کند.

پشت صحنه اتفاقات زیادی در حال رخ دادن است

ویژگی های جدید اندروید 9

ویژگی‌های فریبنده اندروید P که پیش روی شما هستند، به اندازه کافی توجه کاربران را به خود جلب می‌کنند. اما همانند اوریو، موارد بسیار زیادی در پشت صحنه وجود دارند که می‌توانند تجربه کاربری و استفاده روزمره را بهبود بخشند. ما قصد تشریح یک به یک این موارد را نداریم، ولی در ادامه برخی از مهم‌ترین‌های آنها را بررسی خواهیم کرد:

  • حالت پر شدن خودکار به صورت پیش‌فرض با مرورگرها کار می‌کند
  • حرکت دادن مکان‌نما هنگام ویرایش متن، تاثیر بزرگ‌نمایی دارد تا کاربران بهتر بتوانند کاری که انجام می‌دهند را ببینند
  • حالت “Do Not Disturb” بسیار ساده‌تر از گذشته شده است. به جای درگیر شدن با سه پروفایل مختلف، شما تنها آن را فعال کرده و تعیین می‌کند که می‌خواهید کدام‌یک از اعلان‌ها را بشنوید
  • حالت صفحه نمایش همیشه روشن گوشی گوگل پیکسل 2، حالا درصد باتری باقی‌مانده را در بخش پایینی صفحه نشان می‌دهد
  • دکمه‌ای جدید برای ذخیره اسکرین شات بعد از نگه داشتن کلید پاور که بعد از ثبت عکس، ویرایش آن از طریق ابزارهای جدید امکان‌پذیر خواهد بود
  • یک میکروفون روی نوار جستجوی گوگل در پیکسل لانچر به منظور اجرای سریع گوگل اسیستنت

احتمال تغییرات بیشتر با معرفی پیکسل 3

ویژگی های جدید اندروید 9

علاوه بر تغییرات و بهینه‌سازی‌هایی که در پیش‌نمایش‌های بعدی خواهیم دید، به احتمال زیاد همراه با معرفی و عرضه پیکسل 3، لیست ویژگی های جدید اندروید 9 حتی طولانی‌تر هم خواهد شد.

حتی بعد از عرضه عمومی اندروید اوریو، گوگل اولین کسی بود که همراه با پیکسل 2 نوار “Google Search” زیر داک اپلیکیشن، ویجت “At A Glance”، تم تیره‌ای که بر اساس والپیپر مورد استفاده شما ظاهر می‌شود و بسیاری از موارد دیگر را معرفی کرد.

تمام تغیرات یا ویژگی های جدید اندروید 9 ، سه ماهه سوم سال و زمانی که گوگل به صورت رسمی آن را عرضه کرد، در دسترس همه کاربران قرار خواهد گرفت. هرچند، اگر تعداد این تغییرات افزایش پیدا کردند نباید غافلگیر شوید.

به هر صورت، این اولین نسخه پیش‌نمایش اندروید P بوده و احتمالا با نسخه نهایی تفاوت زیادی خواهد داشت. در ویدیوی زیر، با این تغییرات بیشتر آشنا خواهید شد.

بررسی ویدیویی ویژگی های جدید اندروید 9

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. پشت صحنه اتفاقات زیادی در حال رخ دادن است ،،،،همیشه همینه پشته صحنه اطلاعات مردمو میدزده