تحریم های ایران

آمریکا به خاطر نقض تحریم های ایران در حال تحقیق از هواوی است

وزارت دادگستری آمریکا به خاطر اتهامات مربوط به نقض تحریم های ایران، در حال تحقیق از کمپانی هواوی است. وال استریت ژورنال در گزارشی جدید از بررسی پرونده مربوط به نقض تحریم های ایران توسط هواوی خبر داد.

هواوی پیش‌تر در سال 2012 به خاطر شایعات مربوط به ارتباط با دولت چین، توجه دولت آمریکا را به خود جلب کرده بود. اوایل سال جاری میلادی، مقامات ایالات متحده به خاطر ترس از جاسوسی به شهروندان آمریکایی هشدار داده بودند محصولات تولید شده توسط هواوی را خریداری نکنند. فروشگاه اینترنتی “Best Buy” هم ماه گذشته اعلام کرد که فروش گوشی های هوشمند هواوی را متوقف خواهد کرد. گزارش‌های اخیر نیز نشان می‌دهد وزارت دادگستری آمریکا در حال بررسی اظهاراتی مبنی بر نقض تحریم های ایالات متحده بر علیه ایران توسط هواوی است.

نقض تحریم های ایران می‌تواند سناریوی بدتری را به همراه داشته باشد

کمپانی “ZTE” که پیش‌تر به ارتباط با دولت چین و مسائل مربوط به جاسوسی متهم شده بود، سال گذشته بابت ارسال محصولات و سرویس‌های مختلف به دو کشور ایران و کره شمالی مجرم شناخته شد و مقامات، جریمه 1.19 میلیارد دلاری را برای آن در نظر گرفتند. زد تی ای موفق نشد مجازات در نظر گرفته شده توسط وزارت بازرگانی آمریکا را برآورده کند و حالا این شرکت تا مارس 2025 از دریافت صادرات ایالات متحده محروم شده است. این تصمیم می‌تواند کسب و کار بخش تلفن های هوشمند زد تی ای را به خاطر عدم دریافت چیپست های کوالکام و استفاده نکردن از سیستم عامل اندروید، به صورت کامل فلج کند. حال وال استریت ژورنال می‌گوید احتمالا هواوی بابت نقض تحریم های ایران ، با سناریو بدتری در مورد ممنوعیت دریافت صادرات از ایالات متحده رو به رو خواهد شد.

هر دو شرکت زد تی ای و هواوی (که سومین تولیدکننده بزرگ گوشی های موبایل در دنیاست)، این ادعا که آنها یک تهدید برای امنیت ملی ایالات متحده هستند را رد می‌کنند. یکی از سخنگویان هواوی اشاره داشت که تولیدکنندگان اسمارت فون ها از تامین‌کنندگان مشترک استفاده می‌کنند و همین موضوع می‌تواند مدرکی برای خطرناک‌تر نبودن گوشی های هواوی در مقایسه با موبایل های رقبا باشد.

جدای از تمام این موارد، در حال حاضر مصرف‌کنندگان زیادی هستند که مایلند از پرچمداران هواوی، خصوصا از گوشی جدید پی 20 پرو استفاده کنند. هواوی قصد عرضه این تلفن هوشمند در بازار آمریکا را ندارد. یک نظرسنجی برگزار شده توسط وب‌سایت “PhoneArena” نشان داد 50.67 درصد از مصرف‌کنندگان در صورت عرضه هواوی پی 20 پرو مایل به خرید این گوشی هستند و تنها 16.14 درصد از کاربران به خاطر مسائل امنیتی، گزینه‌های دیگر را در نظر خواهند گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. هواوی بدبخت شد رفت

  2. خوب ببینیم دیگه چه جوری میخوایین یه شرکتو بکشین پایین🙄روشون مونده huawei این همه پیشرفت کرده آیفون رو دستشون باد کرده خو یه جور باید به فروش بره دیگه درک کنید😂شما چقد بی رکید آخه😞آیفونم گناه داره😢😏حروم زاده ها دیگه نمیدونن چه جوری باید رقباشونو کنار بزنن دارن گ و ه خوری میکنن ببندین در مرغداریو باو😒😒😒

    • چه ربطی داره هواوی قوانینو زیر پاش گذاشته

      • والله هر زری که زدن همش هدسو گمان بود و یه مشت چرندیات که مفت نمی ارزید huawei اگه خلاف قانون عمل میکرد خیلی زود مثل zte برکنار میشد پس نمیتونن هیچ مدرکی پیدا کنن که بر خلاف قانون عمل کرده وگرنه یک سالم دووم نمیاورد خیلی زودتر از اینا از بین میرفت پس همه این چرندیات از روی هسادته چون داره بیشتر از بقیه شرکتای فکستنی مثل آیفوت داره گوشیاش بیشتر به فروش میره

  3. تف به ذات امریکا حداقل گوشیو از مردم نگیره که کشور بسته نباشه دیونه س این ترامپ

  4. ینی میشه بزنه در شرکتشو تخته کنه