ماشین خودران Roborace

صعود موفقیت‌آمیز ماشین خودران Roborace از تپه‌های مشهور گودوود

ماشین خودران Roborace در جدیدترین آزمایش خود موفق شد از تپه مشهور گودوود، بدون کمک راننده صعود کند؛ کاری که پیش‌تر، شرکت‌های دیگر موفق به انجام آن نشده بودند.

به نظر می‌رسد روند توسعه اتومبیل‌های خودران متحول شده است و حالا این خودروها می‌توانند وظایف دشوارتر را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. ماشین خودران Roborace با حضور در فستیوال سرعت گودوود که البته چند روزی از پایان آن می‌گذرد، موفق شد از تپه مشهوری که شیب آن به تدریج 300 فوت (91.4 متر) افزایش پیدا می‌کند، بدون هیچ مشکلی صود کند.

این نخستین باری نیست که اتومبیل‌های خودران در چنین پیست‌هایی به چالش کشیده می‌شوند. شرکت آلمانی زیمنس که مدل خودران فورد موستانگ را آماده کرده بود، هفته گذشته آن را در این پیست آزمایش کرد. هرچند، این‌بار یک نفر پشت فرمان بود و آن کسی نبود جز بنیان‌گذار این فستیوال، “Duke of Richmond”. از نظر فنی، زیمنس در آزمایش خود موفق بود؛ اما فقط به کمک راننده چرا که اتومبیل بارها منحرف شد. این اتفاق در حالی رخ داد که تیم زیمنس، پیش‌تر مسیر حرکت سه‌بعدی خودرو را تعیین و برنامه‌ریزی کرده بودند.

خوشبختانه در هیچ‌کدام از این موارد، راننده‌ها چیزی برای نگران شدن ندارند. ماشین خودران Roborace نه‌تنها محتاط بود، بلکه تمایل به تصحیح بسیاری از حرکت‌های خود داشت؛ چیزی که در ویدیوهای ضمیمه‌شده نیز به خوبی مشخص است. با این تفاسیر، خوشحال‌کننده است که بدانیم یک اتومبیل بدون راننده مشکلی با تغییر ارتفاع ندارد. احتمالا بتوان تصور کرد که چنین خودروهایی تا چه اندازه مهمانان را عصبی می‌کنند چرا که دیگر هیچ دلیلی برای برگزاری فستیوالی با خودروهای آینده که بدون راننده با یکدیگر رقابت می‌کنند، وجود نخواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. بدرد جاده های ایران نمیخوره

  2. به چ دردی میخوره این ماشین مثلا
    فقط امار تصادف زیاد میشه

  3. خوشگلم هست شبیه لامبروگینیه

  4. اینده مال خودرو های خودر رانه

  5. شبیه سفینه های فضاییه بیشتر تا ماشین