تایتان آر تی ایکس

پردازشگر گرافیکی قدرتمند انویدیا تایتان آر تی ایکس (NVIDIA Titan RTX) معرفی شد

انویدیا تایتان آر تی ایکس (NVIDIA Titan RTX) رسما رونمایی شد. این پردازشگر گرافیکی در زمره قدرتمندترین و بهترین‌های بازار قرار گرفته و تجربه‌ای عالی از اجرای بازی‌های کامپیوتری به کاربران ارائه خواهد کرد.

انویدیا بعد از گذشت مدتی کوتاه از انتشار تیزر تبلیغاتی تایتان آر تی ایکس، این پردازشگر گرافیکی قدرتمند را رونمایی کرد. تعداد هسته‌های Turing RT و CUDA کارت گرافیک انویدیا تایتان آر تی ایکس به ترتیب به 72 و 4608 هسته افزایش پیدا کرده است. در قدرتمندترین مدل پیشین یعنی پردازشگر گرافیکی آر تی ایکس 2080 تی‌ آی، تعداد این هسته‌ها به ترتیب 68 و 4352 مورد بود.

قیمت سرسام‌آور انویدیا تایتان آر تی ایکس

این کارت گرافیک دارای 24 گیگابایت حافظه GDDR6 VRAM بوده و به قیمت 2500 دلار به فروش می‌رسد! به این ترتیب انویدیا تایتان آر تی ایکس هم از نظر میزان حافظه و هم از نظر قیمت در مقایسه با آر تی ایکس 2080 تی آی دو برابر شده است.

تایتان آر تی ایکس

جدیدترین پردازشگر گرافیکی انویدیا برای محققان هوش مصنوعی، کاربران نیازمند انجام پردازش‌ها و رندرهای فوق سنگین و همچنین گیمرهای دارای توان پرداخت هزینه‌های بالا به منظور خرید سخت افزار در نظر گرفته شده است. با وجود افزایش شدید قیمت، می‌توان تایتان آر تی ایکس را تقریبا یک آر تی ایکس 2080 تی آی دانست که به حافظه بسیار بیشتری مجهز شده است!

اگر کاربری یا آزمایشگاهی تصور می‌کند توان پردازشی بالای یک پردازشگر گرافیکی انویدیا تایتان آر تی ایکس به تنهایی جوابگوی کارش نیست، می‌تواند به وسیله خرید یک بریج RTX NVLink، تعدادی از این کارت‌های گرافیک را به یکدیگر متصل کند.

بریج RTX NVLink

این محصول بیشتر برای محققان هوش مصنوعی که نیازمند دریافت آنی پاسخ هستند در نظر گرفته شده است. استفاده از 24 گیگابایت حافظه در تایتان آر تی ایکس محققان را قادر می‌کند شبیه‌سازی‌های بزرگتری در مقایسه با زمان استفاده از آر تی ایکس 2080 تی آی، که 11 گیگابایت حافظه دارد، اجرا کنند.

نزدیک بودن مشخصات فنی این پردازشگر گرافیکی با کارت گرافیک کوآدرو آر تی ایکس 6000 سبب می‌شود برای ساخت انیمیشن، موشن گرافیک و ویرایش ویدیو گزینه‌ای بسیار ایده‌آل باشد. با وجود این توانایی‌های تقریبا یکسان، قیمت مدل جدید در مقایسه با کوآدرو آر تی ایکس 6000 به نصف کاهش پیدا کرده است.

گفته می‌شود گیمرها با استفاده از انویدیا تایتان آر تی ایکس به جای آر تی ایکس 2080 تی آی، تا حدود 10 الی 20 درصد بهبود را مشاهده خواهند کرد. اگرچه قیمت این محصول از پردازشگر گرافیکی قدرتمند تایتان وی سه هزار دلاری 500 دلار کمتر است، اما برای گیمرها گزینه بهتری محسوب می‌شود. نمی‌توان گفت گیمری ناراضی از کارت گرافیک آر تی ایکس 2080 تی آی وجود دارد، اما برای آن کاربرانی که بدون توجه به پول ترجیح می‌دهند عملکرد باز هم بهتری دریافت کنند، انویدیا تایتان آر تی ایکس گزینه مناسبی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. حتما 400 وات هم برق مصرف می کنه