اولین بیلد نسخه بتای اندروید 10

اولین بیلد نسخه بتای اندروید 10 برخی ویژگی‌های سیستم عامل بعدی را فاش کرد

اگرچه هنوز دستگاه‌های بسیار زیادی آپدیت جدیدترین سیستم عامل پلتفرم اندروید را دریافت نکرده‌اند، اما گوگل توسعه سیستم عامل بعدی را در دستور کار قرار داده است. اندروید 10 در حال حاضر با عنوان اندروید کیو (Android Q) شناخته می‌شود.

توسعه‌دهندگان وب سایت تخصصی XDA به تازگی به اطلاعاتی از اولین بیلد نسخه بتای اندروید 10 دست پیدا کرده‌اند. گوگل مدتی است توسعه سیستم عامل بعدی اندروید را آغاز کرده و اکنون مشغول تست نخستین بیلد آن روی گوشی گوگل پیکسل 3 ایکس ال است.

ویژگی‌های اولین بیلد نسخه بتای اندروید 10

نخستین ویژگی بصری جدید رویت شده در اولین بیلد نسخه بتای اندروید 10 پوسته تاریک سرتاسری آن است. می‌توان فعال و غیر فعال شدن تم کاملا تیره را روی حالت خودکار قرار داد تا در زمانی خاص فعال و در زمانی دیگر بدون دخالت مستقیم کاربر غیر فعال شود. ویژگی بسیار جذاب اندروید 10 این است که حتی رابط کاربری اپلیکیشن‌های فاقد دارک مود را نیز به حالت تمام مشکی در می‌آورد! توسعه‌دهندگان وب سایت XDA با تست اپلیکیشن‌هایی همچون فیس بوک روی اولین بیلد نسخه بتای اندروید 10 به این قابلیت پی برده‌اند.

منوی دسترسی‌ها نیز در اندروید 10 تغییر پیدا کرده است، به طوری که می‌توان در هر زمان، روی جزیی‌ترین دسترسی‌های اپلیکیشن‌ها به قسمت‌های مختلف گوشی هوشمند، کنترل داشت. به عنوان نمونه اکنون می‌توان دسترسی‌های نرم افزار را به صورت جداگانه در هر زمان رویت کرد و در صورت نیاز، دسترسی از جی پی اس، میکروفون یا دیگر قسمت‌ها را از آن گرفت. اطلاعات مربوط به اپلیکیشن‌های دارای دسترسی به موقعیت جغرافیایی در لحظه‌ای خاص، از طریق پنجره نوتیفیکیشن به اطلاع کاربر می‌رسد. در اولین بیلد نسخه بتای اندروید 10 دسترسی سریع به منوی دسترسی‌های هر نرم افزار فراهم شده است.

نشانه‌هایی از وجود یک حالت دسکتاپ جدید در اولین بیلد نسخه بتای اندروید 10 رویت شده است. در منوی تنظیمات مخصوص توسعه‌دهندگان (Developer Options) گزینه‌ای با عنوان “Force Desktop Mode” وجود دارد. در توضیحات این گزینه نوشته شده با فعال‌سازی آن، نمایش محتویات روی نمایشگر ثانویه امکان‌پذیر می‌شود. به نظر می‌رسد قابلیتی که تا امروز فقط در چند گوشی پرچمدار انگشت شمار سامسونگ و هواوی وجود داشت، به زودی در اختیار تعداد بیشتری از کاربران اندروید قرار خواهد گرفت.

در اولین بیلد نسخه بتای اندروید 10 امکان ایجاد پنجره‌هایی با ابعاد متفاوت وجود دارد! به عبارتی در سیستم عامل بعدی اندروید می‌توان ابعاد پنجره‌ هر نرم افزار اجرا شده را به وسیله نگه داشتن انگشت روی آن برای چند ثانیه، به طور متفاوت از دیگر اپلیکیشن‌ها تنظیم کرد. به این ترتیب در صورت داشتن نمایشگرهای بزرگ، امکان استفاده همزمان از بیش از دو برنامه به راحتی فراهم می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های اندروید 10، امکان ضبط ویدیو از نمایشگر بدون استفاده از ابزارهای جانبی است.

در سیستم عامل آتی، به قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن ویژگی جدیدی برای نمایش تصویر پس‌زمینه کنونی اضافه خواهد شد. به عنوان دیگر قابلیت‌های جدیدی که بر اساس اولین بیلد نسخه بتای اندروید 10 به آن پی برده‌ایم باید به امکان خاموش کردن تمامی سنسورهای گوشی (به منظور کاهش شدید مصرف باتری)، راهکاری جدید برای قفل و باز کردن گوشی از طریق دستگاه‌های در مجاورت دیگر، رفتار جدید پاپ آپ‌های نوتیفیکشن و دیگر موارد اشاره کرد. با توجه به آغاز تست اولین بیلد نسخه بتای اندروید 10 به زودی اخبار بیشتری از آن خواهیم شنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. گوشی من اندروید 8 هست الان هواوی هانر 8x فیلمبرداری صفحه نمایشو خودش داره. کلا این آپدیتهای اندروید تغیر خاصی نمیکنه فقط عددها بالا میره برای فروش بیشتر

  2. 😐😐😐😐 اینو دیگ از کجاشون دراوردن

  3. این ویژگی ها؟ جیز خاصی نبود ک