مدل ۲۰۱۹ آیفون ایکس آر آخرین گوشی اپل با نمایشگر ال سی دی خواهد بود

مدل ۲۰۱۹ آیفون ایکس آر آخرین گوشی اپل با نمایشگر ال سی دی خواهد بود

طبق گزارش جدید که به تازگی در وال استریت ژورنال منتشر شده است اپل در سال ۲۰۲۰ تمام آیفون های خود را با نمایشگر های اولد عرضه خواهد کرد و مدل ۲۰۱۹ آیفون ایکس آر ، پایان‌بخش این پنل‌های قدیمی خواهد بود.

بسیاری از کاربران عقیده داشتند که این اتفاق خیلی زودتر و حتی در دو سه سال گذشته باید عملی می‌شد، اما طبق این گزارش جدید، مدل ۲۰۱۹ آیفون ایکس آر (2019 iPhone XR) یعنی نسل دوم این گوشی نیز یک نمایشگر ال سی دی خواهد داشت و اپل در سال ۲۰۲۰ یعنی دو نسل دیگر، تمام محصولات سری آیفون خود را با نمایشگرهای اولد معرفی خواهد کرد.

به‌کارگیری نمایشگرهای اولد از آن جهت اهمیت دارد که به سازندگان اجازه می‌دهد گوشی های خود را با طراحی‌ منعطف‌تری تولید کنند و همین موضوع هم می‌تواند نشانه آن باشد که اپل در سال ۲۰۲۰ طراحی کاملا متفاوتی برای آیفون های خود در نظر خواهد گرفت و حتی یک آیفون قابل انعطاف هم دور از انتظار نخواهد بود.

طبق گفته‌های اپل، تعبیه‌ی نمایشگر رتینای مایع بر روی آیفون ایکس سختی‌های فراوانی برای مهندسان این کمپانی داشته است، زیرا آنها نیاز به آزمون و خطا بر روی نور پس زمینه داشته‌اند تا بتوانند طراحی پیکسل‌های ال سی دی را تا لبه‌ها ادامه دهند. هرچند علی‌رغم این دشواری‌ها بازهم آنها موفق به تکمیل طراحی خود نشدند و آیفون ایکس آر حاشیه های بسیار بیشتری در مقایسه با آیفون های ایکس اس و ایکس اس مکس دارد.

تبعات حذف نمایشگرهای ال سی دی از روی آیفون چه خواهد بود

در ضمن تصمیم اپل برای حذف نمایشگرهای ال سی دی از آیفون‌های خود یک نتیجه‌ی مهم دیگر را هم به دنبال دارد و آن هم ضرر مالی هنگفت به کمپانی ژاپن دیسپلی است. این کمپانی تامین‌کنندهی عمده پنل‌های ال سی دی برای اپل بوده و همین حالا هم به دلیل تقاضای پایین کاربران برای خرید آیفون ایکس آر، ضررهای هنگفتی به آن تحمیل شده است.

البته شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل ممکن است به نمایشگرهای میکرو ال ای دی ال سی دی برای گجت های پوشیدنی خود مهاجرت کند، اما هنوز خبر رسمی درباره آنها به گوش نرسیده است.

در انتهای این گزارش وال استریت ژورنال نیز آمده است که نسل بعدی آیفون ایکس آر علاوه بر نمایشگر ال سی دی، از یک سیستم دوربین دوگانه و اینترنت ال تی ای سریع‌تری نیز برخوردار خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بالاخره صدای ایفون در اومد