گوشی ماژولار

آیا می‌دانستید ‌ال‌جی جی 5 اولین گوشی ماژولار ال‌جی نبوده است؟

خیلی از کاربران و علاقه‌مندان به تلفن‌های هوشمند و حتی اصحاب رسانه فکر می‌کنند که ال‌جی جی 5 (LG G5) اولین گوشی ماژولار است که توسط ال‌جی ساخته شده است؛ اما باید بگوییم که قبل از ساخت ال‌جی G5، کمپانی کره‌ای گوشی ساخت که از طراحی ماژولار بهره می‌برد.

همان‌طور که در مقدمه گفتیم ال‌جی یک گوشی ماژولار داشت که در گذشته از آن رونمایی نیز کرده بود اما قبل از آن‌که به سراغ این تلفن هوشمند برویم کمی در مورد ماژولار بودن ال‌جی جی 5 صحبت کنیم.

پرچم‌دار کمپانی کره‌ای به لطف ماژولار بودن خود می‌تواند از کم پرو استفاده کند که این گوشی را به لطف دکمه شاتری که دارد تبدیل به یک دوربین DSLR کرده و میزان باتری آن را 1,200 میلی‌آمپر بر ساعت افزایش می‌دهد.

از دیگر ماژول‌ها می‌توان به ال‌جی‌ های فای پلاس با B&O Play اشاره کرد که به گوشی ماژولار ال‌جی متصل شده و می‌تواند کیفیت صدا را افزایش دهد. دوربین 360 درجه‌ای ال‌جی نیز مناسب برای کسانی خواهد بود که بخواهند تصاویر 360 درجه‌ای تهیه کرده و آن‌ها را با هدست واقعیت مجازی ال‌جی تماشا کنند.

البته ماژول‌های دیگری نیز وجود دارد و به احتمال زیاد شاهد عرضه‌ی ماژول‌های بیشتری نیز خواهیم بود. هرچند گوشی مد نظر ما در یکم مارس سال 2009 ساخته شد و به نام ال‌جی ورسا (LG Versa) شناخته می‌شد. این گوشی شبیه به LG Dare بود اما یک تفاوت اساسی با آن داشت و این تفاوت نیز ماژولار بودن ال‌جی ورسا بود.

کاربران و دارندگان این گوشی ماژولار می‌توانستند لوازم مختلفی مانند کیبورد QWERTY را به ورسا متصل کنند البته این کیبورد تنها ماژولی نبود که برای این گوشی در نظر گرفته شد و از دکمه‌هایی برای راحتی در انجام بازی‌ها گرفته تا اسپیکرهای قدرتمندی که با اتصال به گوشی ورسا می‌شد از کیفیت صدای آن‌ها لذت برد.

گالری تصاویر گوشی ماژولار ال‌جی ورسا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*