کارت گرافیک GeForce GTX 1080

عملکرد کارت گرافیک GeForce GTX 1080 خارق العاده است!

شرکت انویدیا قرار است کارت گرافیک‌های جدید سری GeForce را به‌زودی به عموم معرفی نماید. تمام این کارت‌ها همه از معماری پاسکال بهره خواهند برد و سردمدار آن‌ها یک کارت خواهد بود که انتظار می‌رود به نام  GeForce GTX 1080 شناخته شود. و اما قسمت جالب خبر که مربوط به اطلاعات لو رفته از این کارت گرافیک است. پیش از آنکه انویدیا فرصتی بیابد تا بتواند مشخصات فنی این کارت را آشکار نماید، وب‌سایت VideoCardz اقدام به انتشار بنچ‌مارک‌های لو رفتۀ آن در نرم‌افزار 3DMark کرده است.

طبق این بنچ‌مارک‌ها که توسط 3DMark 11 به دست آمده‌اند و ادعا شده که به کارت گرافیک GeForce GTX 1080 مربوط هستند، امتیاز 27,683 برای قدرت گرافیکی این کارت ثبت شده است. همچنین امتیاز بنچمارک 3DMark’s Fire Strike Extreme که مختص کارت گرافیک‌های قدرتمند کامپیوتری است، 10,102 است؛ بنابراین در مقایسه با یک کارت GTX 980 Ti که کلاک آن عوض نشده باشد، کارت گرافیک GTX 1080 تقریباً 25% سریع‌تر است. ولی اگر بخواهیم کارت اول را اورکلاک کنیم، فاصله بین آن‌ها کمتر از این خواهد بود.

نرم‌افزار 3DMark کمی اطلاعات در مورد مشخصات فنی این کارت را نیز در اختیار ما گذاشته است. ظاهراً قرار است شاهد 8 گیگابایت GDDR5X در این کارت باشیم که از یک سرعت کلاک مناسب نزدیک به 10,000 MHz (320 GB/s) بهره می‌برد. سرعت کلاک اصلی را می‌توان تا 1.8 GHz افزایش داد و GPU به کار رفته در برد کارت گرافیک GeForce GTX 1080 یک GP104 با معماری پاسکال خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*