معرفی Knowledge Graph فناوری جدید موتور جستجوی گوگل

 


گوگل به تازگی فناوری Knowledge Graph را در راستای دست‌یابی سریع کاربر به اطلاعات مرتبط و مطابق با متن جستجو شده را معرفی کرد. با خواندن این مقاله کمی بیشتر درباره این فناوری و نحوه استفاده صحیح از آن آشنا خواهید شد و همچنین چند نکته را نیز برای استفاده مناسب‌تر از آن یاد خواهید گرفت. پس در ادامه ما را همراهی کنید.

گوگل به تازگی ویژگی جدیدی با نام Knowledge Graph را به موتور جستجوی خود اضافه کرده است. هدف از طراحی این شیوه جدید آن است که بتوان ساده تر اطلاعات اساسی حول موضوعات متنوع را پیدا کرد. وقتی به دنبال اشخاص، مکان‌ها یا چیزهای مختلف می‌گردید، گوگل اطلاعات اساسی مربوط به موضوع، بیوگرافی کوتاه، یک نقشه و یا نکات تاریخی را جمع‌آوری کرده و آنها را به طور خودکار در گوشه سمت راست بالای صفحه نتایج جستجو نمایش می‌دهد.

Knowledge Graph تلاشی از سوی گوگل برای تبدیل موتور جستجویش به ابزاری است که مثل انسان، هوشمندانه فکر کند و بتواند اطلاعاتی مرتبط و درستی که کاربر به دنبالش است را ارائه کندٖ. بنا به گفته‌های بزرگترین موتور جستجوی جهان، این ویژگی به تدریج طی چند روز آینده به کاربران عرضه خواهد شد.

در ادامه دو مثال را برای‌تان آورده‌ایم: جستجوی ادگار آلن پو یک بیوگرافی کوتاه از این نویسنده را از ویکی پدیا پیدا کرده و به همراه مکان و زمان تولد و مرگ وی، اطلاعات مربوط به خانواده اش و تحصیلات و نوشته هایش نمایش می دهد. جستجوی برج ایفل نقشه ای از مکان، تاریخچه کوتاه، ارتفاع و تاریخ ساخت و حتی اطلاعاتی برای بازدیدکنندگان را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
این اطلاعات اساسی خلاصه بسیار کاربردی و مناسب هستند. با این حال قبل از استفاده از Knowledge Graph برخی موارد را باید درنظر بگیرید

Knowledge Graph از ویکی پدیا استفاده می‌کند

گوگل برای نمایش اکثر اطلاعاتی که ذکر شد به همکاری با ویکی پدیا پرداخته است. با وجود آن که صحت و سقم عباراتی که بیشتر مورد جستجو بوده‌اند به خوبی بررسی شده است، یادتان باشد که ویکی پدیا یک دانشنامه آزاد است و هر کسی می‌تواند صفحات آن را ویرایش کند. این موضوع ممکن است گاهی منجر به کم و کاست و دقت پایین مطالب شود، بنابراین مطالب Knowledge Graph را به عنوان منبع اصلی در نظر نگیرید بلکه از آن به عنوان منبعی ابتدایی و سریع و دم دستی استفاده کنید.

گاهی باید جزئیات بیشتری را وارد کنید

اساس این سیستم این گونه است که می‌فهمد برخی موارد، نام‌‌های مشابه دارند ولی پیشگویی نیست که بتواند ذهن‌ها را بخواند. مثلا تاج محل هم نام یک معبد در هند است و هم نام یک موزیسین امریکایی است. جستجوی این واژه نتیجه‌ای را نمایش می‌دهد که اکثر مردم به دنبالش هستند: یعنی همان معبد تاج محل. اگر شما به دنبال موزیسین برنده جایزه گرمی هستید، شاید لازم باشد یک کلمه کلیدی (مثل "تاج محل موزیسین") را وارد کنید.

کمی بیشتر بگردید

یکی از بهترین ویزگی‌های این پروژه گوگل آن است که موضوع مورد جستجوی شما را با موضوعات مربوط مرتبط ساخته و آنها را نیز به شما پیشنهاد می‌دهد. وقت را از دست ندهید. به جستجوی آنچه در ذهنتان است بپردازید و به موضوعات مرتبطی که گوگل در زیر باکس اطلاعات ایجاد می‌کند نگاهی بیاندازید. این کار جالبی است که می‌تواند نتایج جالب و غیرمنتظره‌ای را نیز همراه داشته باشد.


منبع:laptopmag

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*