ویدیو و تصاویر گذر عطارد از مقابل خورشید

همانطور که دیروز برایتان نوشتیم ، امروز دوشنبه (۲۰ اردیبهشت/ ۹ مه) سیاره تیر یا عطارد ، از مقابل خورشید عبود خواهد کرد.در این مطلب ویدیو و تصاویر گذر عطارد از مقابل خورشید را برایتان آماده کرده ایم که در ادامه شما را به دیدن آن دعوت می کنیم.

اختر شناسان حرفه ای و آماتور ، از دقایقی پیش و با ابزارهای رصدی ضروری و فیلترهای مخصوص موفق به رصد گذر سیاره عطارد از مقابل خوردشید شدند.

ویدیو و تصاویر گذر عطارد از مقابل خورشید

گذر سیاره تیر از جلوی خورشید در آلمان حدود ظهر و در ایران حدود ساعت سه و نیم بعد از ظهر آغاز شده است. جالب است بدانید گذر عطارد از مقابل خورشید در سراسر ایران قابل مشاهده بوده و این فرصت خوبی برای منجمین کشورمان برای رصد چنین پدیده نادری است.

این گذر از ساعت ۱۵:۴۱ تا نیم ساعت مانده به نیمه‌شب طول می‌کشد که در حقیقت حدودا ۷ ساعت رخ می‌دهد. به مراحل پایانی گذر عطارد از برابر خورشید پس از غروب خورشید در ایران قابل مشاهده نیست.

در این گذر، سیاره عطارد نقطه‌ی کوچک سیاهی است و کارشناسان هشدار داده‌اند که علاقه‌مندان این رخداد طبیعی را با چشم غیرمسلح رصد نکنند. برای دیدن این پدیده تلسکوپ‌هایی مجهز ضروری هستند و هوایی صاف و غیر ابری.

تیر کوچکترین سیاره در منظومه خورشیدی است. قطر آن ۴۹۰۰ کیلومتر است. تحقیقات نشان داده‌اند که سطح رو به خورشیدِ سیاره تیر، به دلیل نزدیکی به خورشید، بسیار داغ است. رویه‌ی پشت به خورشید این سیاره اما بسیار سرد است.

تیر به ازای هر دو باری که به دور خورشید می‌چرخد، سه ‌بار به دور خود می‌گردد. این سیاره تندروترین سیارهٔ منظومه خورشیدی به حساب می‌آید که هر ۸۸ روز یک بار خورشید را دور می‌زند. شاید به همین دلیل نیز نام تیر بر آن نهاده شده و نام یونانی‌اش “مرکوری” یا پیک خدایان است.

محققان بر این نظرند که سیاره تیر در این سده تنها ۱۴ بار به دور خورشید خواهد چرخید. آخرین باری که این رخداد طبیعی در آلمان دیده شد، سال ۲۰۰۳ بود و بار بعدی آن در سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

ویدیو و تصاویر گذر عطارد از مقابل خورشید

در ادامه شما را به دیدن ویدیو و تصاویر گذر عطارد از مقابل خورشید که دقایقی پیش به دستمان رسیده ، دعوت می کنیم.تصاویر و ویدیوهای جدید این پدیده نجومی به محض دریافت به این مطلب اضافه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. باسلام و احترام محضرتان
    تشکر بابت مطالب زیبا
    سایت بسیار زیبایی دارید..
    افتخار ما آشنایی با شماست