بازار گوشی‌های هوشمند هند

بازار گوشی‌های هوشمند هند نسبت به سال گذشته 21.4 درصد رشد داشته است

بازار گوشی‌های هوشمند هند یکی از بزرگ‌ترین بازارهای جهانی در این صنعت است. دولت فدرال هند با استفاده از مشوق‌های مالیاتی و توسعه‌ی زیرساخت‌های لازم در این کشور، باعث شده که بسیاری از تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی در طی چند سال گذشته از رشد خوبی برخوردار شوند.

در حالی که کمپانی های غول الکترونیکی جهان مانند سامسونگ، ال‌جی و سونی ساخت بسیاری از محصولات خود را در هند انجام می‌دادند؛ اما اکثریت گوشی‌های هوشمند فروخته‌شده در بازار این کشور هنوز هم از چین یا تایوان وارد می شود. در گزارش جدیدی که از بازار گوشی‌های هوشمند هند منتشرشده، دقیقا مقدار وضعیت فروش در چند سال گذشته مشخص شده است. بر اساس گزارش CMR، دو سوم از تمام گوشی‌های هوشمندی که در سه ماهه‌ی اول سال 2016 در این کشور به فروش رفته در هند تولید شده‌اند.

در رکود بازار جهانی ، بازار گوشی‌های هوشمند هند رشد 21 درصدی را تجربه کرد.

بر پایه‌ی این گزارش، 2.3 میلیون گوشی هوشمند در طول این کوارتر در این کشور عرضه شده و این رقم یک رشد 21.4 درصدی سالانه را برای بازار گوشی‌های هوشمند هند به ارمغان آورده است. این آمار در تقابل کامل با رکودی است که در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند احساس می‌شود. با این حال بازار آمار فروش فیچر فون‌ها – فیچر فون (feature phone) کلاسی از گوشی‌های موبایل بوده که برای توصیف گوشی‌های پائین رده با قابلیت‌های محدود در مقابل گوشی‌های هوشمند (اسمارت فون) امروزی اطلاق می‌شود – چیز دیگری می‌گوید.

فروش فیچر فون‌ها در این کشور با کاهش فروش 18.8 درصدی سالانه مواجه شد. اگرچه مسلما فروش اسمارت فون‌ها بسیار بهتر انجام می‌شود؛ اما در طول این دوره‌ی سه ماهه 35.9 میلیون فیچر فون در این کشور به فروش رفت. موضوع جالب دیگری که در این گزارش دیده می شود، سهم بازار برند‌های گوشی‌های هوشمند هندی در این بازار پر رونق به 45 درصد افزایش یافته است. پس از کمپانی‌های هندی، سامسونگ الکترونیک با به دست آوردن 28 درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند هند در مکان دوم ایستاد. کمپانی میکرومکس (Micromax) توانست 16 درصد از سهم این بازار را کسب کرده و کمپانی Intex با 12 درصد از سهم بازار در مکان بعدی قرار گرفت.

یکی از نکات جالب توجه دیگری که در این گزارش به چشم می‌خورد، افزایش قیمت متوسط گوشی‌های هوشمند فروخته شده در این کشور بود. متوسط قیمت فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه‌ی چهارم (کوارتر آخر) سال گذشته برابر با 12,285 روپیه (معادل 185 دلار) و میانگین قیمت فروش در کوارتر اول 2015 برابر با 10,364 روپیه (155 دلار) بود. در بازار این کشور برخلاف بسیاری از بازارهای دیگر نقاط جهان، اپراتور‌ها برای خرید گوشی‌های هوشمند یارانه‌ای ارائه نمی‌دهند و به همین دلیل مردم مجبورند تا کل پول گوشی را به‌طور تمام و کمال پرداخت کنند.

بازار گوشی‌های هوشمند هند

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*