نیمه دوم سال

تامین‌کنندگان اپل از اوضاع بد تجارت در نیمه دوم سال می‌گویند

کارشناسان صنعت مدتی است که به بررسی اوضاع و احوال بازار و کسب پرداخته‌اند و بازه زمانی سختی را برای تامین‌کنندگان تایوانی شرکت‌های بزرگی همچون اپل پیش‌بینی کردند. یک منبع ناشناس در مصاحبه با رسانه Nikkei Asian از کاهش آمار سفارشات این فروشندگان در نیمه دوم سال 2016 خبر داده است. با مشروح خبر همراه گجت‌نیوز باشید.

میزان سفارش اپل در نیمه دوم سال 2016 کاهش خواهد یافت

کمپانی اپل تامین‌کنندگان مختلفی برای محصولات خود دارد. به‌عنوان مثال سرویس TSMC که 100 درصد چیپست‌های A10 اپل را برای آیفون 7 و نسخه پلاس آن تولید می‌کند، میزان فروش تراشه‌های آن در نیمه دوم سال به نسبت سال گذشته حدود 30 درصد کمتر شده و به 70 الی 80 درصد می‌رسد.

بزرگ‌ترین مشتری TSMC، کمپانی اپل است. اهالی کوپرتینو حدود 16 درصد از درآمد 25.93 میلیارد دلاری سال قبل این کمپانی را تامین کرده‌اند. در نتیجه TSMC از تولید چیپست‌های سفارشی اپل حدود 9.83 میلیارد دلار سود کرده است؛ اما یکی از کارشناسان داخلی این شرکت اعلام کرده است که میزان درآمد سالانه TSMC در سال جاری تنها 4 درصد بیشتر خواهد بود، چراکه میزان سفارشات اپل برای امسال کاهش یافته است. آنالیزگران TSMC افزایش 5 الی 10 درصدی درآمد سالانه در سال 2016 میلادی را پیش‌بینی کرده بودند، اما کارشناسان صنعتی معتقدند این سرویس چنین دست آوردی را امسال تجربه نخواهد کرد.

از آنجایی که گفته می‌شود کمپانی اپل قصد ایجاد تغییرات گسترده طراحی در پرچم‌دار بعدی خود ندارد و آن را به سال 2017 موکول کرده است، آمار سفارش اپل در سال جاری برای آیفون 7 کاهش خواهد یافت. مینگ چی کوا، آنالیزر باسابقه و دقیق اپل که در بخش امنیتی KGI مشغول است، از عدم استقبال گسترده خریداران از آیفون 7 خبر داده است.

سهام اپل طی 52 هفته گذشته با افت محسوسی روبرو بود و امروز به 89.47 دلار هم رسید. هم‌اکنون سهام اپل با نرخ 90.07 دلار به فروش می‌رسد. هم‌اکنون میزان ارزش یکی از بهترین کمپانی‌های جهان از 500 میلیارد دلار به 493.7 میلیارد دلار رسیده است. سرویس الفبای والدین گوگل با 488.9 میلیارد دلار در تعقیب اهالی کوپرتینو است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*