طرح مینیاتوری

ساخت طرح مینیاتوری استودیو عکاسی به سبک سال 1900 میلادی

گاهی اوقات نگاهی به گذشته و بازسازی طرح‌های قدیمی یک ایده خارق‌العاده به شمار می‌آید و از سوی دیگر این کار خودش یک سبک هنری است، چراکه به‌دقت و خلاقیت بالایی برای این کار نیاز است. به‌تازگی هنرمند جوانی طرح مینیاتوری یک استودیو عکاسی را به اتمام رسانده و تصاویری از این ماکت را به اشتراک گذاشته است. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا نگاهی به این ماکت مینیاتوری زیبا داشته باشیم.

طرح این ماکت میناتوری متعلق به یک استودیو عکاسی در سال 1900 میلادی است و تمام اجزای آن همانند طرح واقعی ساخته شده است. سازنده این اثر یک هنرمند خوش ذوق با نام آلامدی دایراما ( Alamedy Diorama ) است و به گفته خودش 9 ماه وقت روی ساخت و طراحی این اثر گذاشته است.

در طی ساخت این ماکت از صدها متر چوب، پلاستیک، کاغذ و دیگر موادهای موجود استفاده شده، دایراما بیش از 100 اشیاء مینیاتوری را برای این ماکت در مقیاس کوچک طراحی کرده و سپس آن را ساخته است، لازم به ذکر است که تمامی وسایل و اجزای این ماکت به دست هنرمند ساخته شده و هیچ یک از آن‌ها آماده نیستند.

این هنرمند با جستجوی بسیار، تصاویری سیاه و سفید از چند استودیو عکاسی قدیمی را به دست آورده و یکی از آن‌ها به‌عنوان طرح نهایی خود انتخاب کرده است. با توجه به سبک قدیمی بودن ماکت نیاز بود که از سبک عکاسی آن زمان استفاده شود و همچنین ابزارهای موجود تماما از روی طرح‌های واقعی ساخته شده‌اند.

با توجه به گفته‌‌های آلامدی دایراما سخت‌ترین قسمت این پروژه ساخت اشیاء موجود مقیاس کوچک بوده و باید به صورتی ساخته می‌شدند که کاملا واقعی به نظر برسند، به عبارت دیگر باید با فرد بیننده ارتباط برقرار کند. علاوه بر این در تمامی نقاط این پروژه از رنگ‌های طبیعی استفاده شده است و حتی برخی از اجزای کوچک به‌صورت دستی رنگ‌آمیزی شده‌اند. وی پس از خواندن مقالات بسیار و دیدن صدها تصویر بالاخره پروژه را آغاز می‌کند و این استودیو مینیاتوری کوچک را با زحمت بسیار به اتمام می‌رساند. در ادامه تصاویر این ماکت زیبا را نگاه کنید.

گالری تصاویر طرح مینیاتوری استودیوی عکاسی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*