خودرو های هیدروژنی مرسدس بنز تا سال 2017 روانه بازار می شوند

 

 

مرسدس بنز B-Class F-Cell، می تواند راهنما و جلوداری برای اتومبیل سازان جهت تولید ماشین هایی با سلول سوختی باشد. این شرکت برای شروع، تا می ۲۰۱۲ بیش از ۳۷ دستگاه اجاره ای از این اتومبیل را در شمال کالیفرنیا در اختیار علاقه مندان قرار خواهد داد. مرسدس اعلام کرده که ماشین های سدان (چهار در) که به طور کامل از تکنولوژی سلول سوختی این شرکت نیرو بگیرند، تا سال ۲۰۱۷ وارد بازار خواهند شد. این استراتژی علاوه بر اینکه به دلیل برنامه بلند مدت شرکت در خصوص پیل های سوختی توسعه می یابد، مرسدس به خاطر منافع زیست محیطی سوخت هیدروژنی هم به دنبال انجام این کار است.

مرسدس بنز برای توسعه سیستم سلول سوختی B-Class F-Cell مرکز همکاری سلول سوختی وسایل نقلیه را راه اندازی کرده است. این مرکز، یک موسسه کانادایی با سرمایه گذاری دایملر، فورد و مرسدس بنز است که مشغول تحقیقات بر روی تکنولوژی های پیشرفته سلول سوختی است. B-Class F-Cell مرسدس از یک باتری سوختی ۱۰۰ کیلووات و یک موتور الکتریکی ۱۰۱ کیلووات نیرو می گیرد. بنز می گوید که این ماشین برای حرکت تنها به یک باتری لیتیوم یون با قدرت 1‪.‬4 کیلو وات ساعت و یک مخزن هیدروژن 3‪.‬7 کیلوگرمی نیاز دارد.
مرسدس می گوید نمونه فعلی این اتومبیل با یک بار سوخت گیری می تواند بیش از ۳۰۰ کیلومتر را طبق استانداردهای آژانس حفاظت محیط زیست بپیماید. این اتومبیل تنها به 11‪.‬4 ثانیه زمان نیاز دارد تا به سرعت ۹۷ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن ۱۷۱ کیلومتر در ساعت است. و مهمتر از همه اینکه مصرف سوخت یک کیلوگرم به ازای ۸۵ کیلومتر مسافت این اتومبیل مرسدس بنز، کاملا رقابتی به نظر می رسد.
بازار اتومبیل های سازگار با محیط زیست قبل از این توسط ماشین های هیبرید و تمام الکتریکی کمی رونق پیدا کرده است. اما مرسدس بنز با B-Class F-Cell می تواند رهبری بازار ماشین های هیدروژنی را در اختیار خود در آورد. البته این محصول ویژه سال ۲۰۱۷ بنز، تنها ماشین هیدروژنی این شرکت نیست و مرسدس قبل از این هم کانسپت های آینده نگرانه ای همچون F125 را عرضه کرده است.


منبع :greenerideal

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*