در آینده‌ای نزدیک باید با بخش موبایل مایکروسافت خداحافظی کنید

در آینده‌ای نزدیک باید با بخش موبایل مایکروسافت خداحافظی کنید

راه‌اندازی بخش موبایل مایکروسافت از حدود چند سال پیش کلید خورده بود و این موضوع در سال ۲۰۱۴ میلادی و با خرید کمپانی نوکیا، به واقعیت پیوست و این برند آمریکایی به یکی از تولیدکنندگان تلفن‌های همراه هوشمند در جهان تبدیل شد؛ تبدیلی زودگذر که به‌زودی هم به پایان خط خواهد رسید.

آیا دیگر بخش موبایل مایکروسافت احیا نخواهد شد؟

مایکروسافت مراحل اداری خرید کمپانی نوکیا را در ماه آوریل سال ۲۰۱۴ به پایان رساند و حدود هفت ماه بعد از آن و در ماه نوامبر، بخش موبایل مایکروسافت با معرفی لومیا ۵۳۵ (Lumia 535) به‌طورجدی شروع به کار کرد. با نمایش امیدوارکننده‌ای که این دیوایس از خود نشان داد، خیلی‌ها به آینده‌ی این کمپانی آمریکایی در زمینه‌ی تولید اسمارت فون ویندوزی امیدوار شده بوده‌اند.

اما تا چهار ماه بعد از آن و تا اوایل ماه مارس سال ۲۰۱۵، مایکروسافت با عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند لومیا ۴۳۰، ۴۳۵، ۵۳۲، ۵۴۰، ۶۳۶، ۶۳۸، ۶۴۰ و ۶۴۹ ایکس ال که همگی در دسته‌ی میان رده‌های نه‌چندان محبوب قرار داشتند، همه را نا‌امید کرد.

بعد از این رونمایی‌ها‌ انتقادات از این کمپانی تا حد زیادی بالا گرفت و همه از عرضه‌ی موبایل مایکروسافت که بتواند در بازار حرفی برای گفتن داشته باشد، دلسرد شده بودند اما مایکروسافت با معرفی اسمارت فون‌های لومیا ۵۵۰، ۹۵۰ و ۹۵۰ ایکس ال که همگی از ویندوز ۱۰ موبایل بهره می‌بردند، نشان داد که هنوز هم می‌تواند در این میدان قدرت‌نمایی کند.

هرچند که این روند پر نوسان در ماه‌‌های بعدی هم در پی گرفته شد و با عرضه‌ی گوشی هوشمند لومیا ۶۳۰ (Lumia 650)، خیلی‌ها معتقدند که داستان بخش موبایل مایکروسافت به پایان رسیده است و این دیوایس، آخرین خروجی اهالی ردموند در زمینه‌ی تلفن‌های همراه هوشمند بوده است.

توقف کامل بخش موبایل مایکروسافت بسیار نزدیک است

در آینده‌ای نزدیک باید با بخش موبایل مایکروسافت خداحافظی کنید

در گزارشی که به‌تازگی در خبرگزاری VTECH منتشر شده است، آمده که بخش موبایل مایکروسافت قرار است به‌زودی و به‌طور کامل تعطیل شود و حق امتیاز برند نوکیا در زمینه‌ی موبایل که تا سال ۲۰۲۴ در اختیار این کمپانی است، به تشکیلات تایوانی فاکسکان واگذار خواهد شد؛ فاکسکان پیش از این هم برند شارپ را خریداری کرده بود و خرید نوکیا نشان می‌دهد که این تامین‌کننده‌ی سخت افزاری برای آینده، آرزوهای بزرگی در سر دارد.

البته تعطیلی بخش موبایل مایکروسافت به این معنی نیست که ردموندی‌ها دیگر فعالیتی در زمینه‌ی صنعت تلفن‌های همراه هوشمند نخواهند داشت، بلکه این موضوع تنها بخش تولید سخت افزاری را شامل می‌شود. مایکروسافت هنوز هم در اوایل راه توسعه‌ی ویندوز ۱۰ موبایل قرار دارد و امیدوار است که در آینده، کمپانی‌های بیشتری را به استفاده از این سیستم عامل مجاب کند و از این طریق بتواند نفوذ خود بر روی این بازار که اهمیت آن روزبه‌روز از کامپیوترهای شخصی بیشتر می‌شود را همچنان حفظ کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*