همکاری سامسونگ و شرکت آلمانی برای رقابت با TSMC در زمینه‌ی تولید چیپست

همکاری سامسونگ و شرکت آلمانی برای رقابت با TSMC در زمینه‌ی تولید چیپست

به نظر می‌رسد که مدیران سامسونگ تصمیم گرفته‌اند که در زمینه‌ی تولید چیپست، منابع سخت افزاری خود را افزایش دهند و حضور جدی‌تری در این صنعت داشته باشند. به غیر از رقبای جهانی، این کمپانی کره‌ای به‌خوبی می‌داند که برای دست‌یابی به این هدف، ابتدا باید رقیبانی از سرزمین‌های مجاور خود مانند TSMC را شکست دهد.

سامسونگ با یک شریک آلمانی قرار است TSMC را از سر راه خود بردارد

جدی‌ترین رقیب این کمپانی از یکی از کشورهای نزدیک کره‌ی جنوبی یعنی کشور تایوان می‌آید، کمپانی تولید چیپست‌های کشور تایوان که اختصارا به آن TSMC می‌گویند، اولین غولی است که باید از سر راه سامسونگ برداشته شود تا این برند کره‌ای بتواند چیپست‌های خود را در بازارهای آسیایی با فروش بالاتری همراه کند؛ در دست گرفتن بازارهای آسیایی می‌تواند یک سکوی پرش باشد برای رقابت در بازار جهانی با رقبای سرسخت‌تری نظیر اینتل و کوالکام.

به‌تازگی گزارشی منتشر شده است که نشان می‌دهد سامسونگ برای دست‌یابی به این هدف و به دست آوردن قدرت بیشتر، قصد دارد با شرکت آلمانی ASML همکاری کند تا آن‌ها تجهیزات جدیدی را برای تولید چیپست و پردازنده در اختیار سامسونگ قرار دهند. در شراکت این دو کمپانی ذکر شده است که شرکت آلمانی قرار است تجهیزات ماورای بنفش شدید (extreme ultraviolet) خود را که برای تولید عمده‌ی چیپست‌های با معماری ۷ نانومتری نیاز است، در اختیار برند‌ کره‌ای قرار دهد.

همکاری سامسونگ و شرکت آلمانی برای رقابت با TSMC در زمینه‌ی تولید چیپست

کمپانی ASML یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تامین قطعات و سیستم‌های فتولیتوگرافی (photolithography) در جهان است و در صنعت تولید قطعات نیمه‌هادی، ماشین‌ها و سیستم‌های اتوماتیک این شرکت، نقش بسیار محوری و پر رنگی دارند و تولید بسیاری از قطعات مدارهای مجتمع نظیر چیپ‌های حافظه و پردازنده‌های مرکزی به تجهیزات تولیده شده توسط آن‌ها وابسته دارد.

در بخش پایانی این گزارش آمده است که این قطعات و تجهیزات پیشرفته توسط سامسونگ خریداری شده و قرار است تا پایان نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۷ میلادی، این تجهیزات ماشینی به داخل کارخانه‌های سامسونگ آورده شده و کار نصب آن‌ها به پایان برسد. جالب است بدانید که این برای اولین بار در تاریخ سامسونگ است که این کمپانی تجهیزات ماورای بنفش شدید لیتوگرافی (EUV) را خریداری می‌کند و این موضوع می‌تواند خطوط تولید چیپست‌های کمپانی کره‌ای را با رشد گسترده‌ای از نظر تکنولوژی ساخت و فناوری به‌کاررفته در آن‌ها همراه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*