تولید ۶۰ درصد از ظرفیت نمایشگر OLED آیفون بر عهده‌ی سامسونگ خواهد بود

تولید ۶۰ درصد از ظرفیت نمایشگر OLED آیفون بر عهده‌ی سامسونگ خواهد بود

نمایشگر OLED آیفون ایده‌ای است که از حدود دو سال پیش در حال گمانه‌زنی درباره‌ی آن هستیم و اپل هم همچنان بدون توجه به این شایعات، کار خودش را کرده و نمایشگرهای آیفون را با استفاده از پنل‌های ال سی دی و با فناوری رتینا تولید می‌کند! اما این در آینده‌ی نزدیک موضوع تغییر خواهد کرد.

یکی از دلایلی که تا به حال اپل به سراغ نمایشگر OLED آیفون نرفته بود، مصرف انرژی بالای این نمایشگرها نسبت به پنل‌های ال سی دی معمولی بود؛ اما با توجه به پیشرفت‌های اخیر در فناوری ساخت این نوع پنل‌ها، مصرف شارژ آن‌ها بسیار بهینه شده است و حتی گفته می‌شود که تا سال آینده، مقدار شارژ باتری که توسط پنل‌های OLED مصرف می‌شود با پنل‌های LCD برابر خواهد شد؛ آن هم با رنگ‌های پویاتر، عمق بیشتر و دقت رنگ بالاتر.

بنابراین اپل هم دیگر دلیل موجهی برای استفاده نکردن از این نوع پنل‌ها در ساخت نمایشگر اسمارت فون خود نمی‌بیند و نمایشگر OLED آیفون یکی ویژگی‌های احتمالی نسل‌های بعدی آیفون خواهد بود. هرچند که گفته می‌شود نه در آیفون ۷ و نه در آیفون ۷ اس، این موضوع عملی نخواهد شد و اپل احتمالا در زمان ساخت آیفون ۸ در سال ۲۰۱۸، به سراغ این فناوری خواهد رفت.

لی چونگ-هون (Lee Choong-hoon) که تحلیل‌گر ارشد موسسه‌ی تحقیقاتی UBI است، به‌تازگی اظهار نظر جالبی داشته و درباره‌ی نمایشگر OLED آیفون، تاریخ عرضه و تامین‌کنندگان احتمالی آن صحبت کرده است. به گفته‌ی او آیفونی که در سال ۲۰۱۸ توسط اپل معرفی می‌شود، از پنل‌های اولد در نمایشگر خود بهره خواهد برد و ۶۰ درصد از این پنل‌ها توسط کمپانی کره‌ای سامسونگ تامین خواهند شد.

نزدیک‌ترین رقیب سامسونگ در این زمینه، برند هم‌وطن آن‌ها یعنی ال‌جی خواهد بود که پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد نمایشگر OLED آیفون توسط آن‌ها ساخته شود. ۱۰ تا ۲۰ درصد باقی‌مانده از این پنل‌ها نیز به‌طور مشترک توسط صنایع تولید نمایشگر ژاپن (Japan Display) و کارخانه‌های تایوانی فاکسکان در اختیار اپل قرار خواهد گرفت.

نمایشگر OLED آیفون به‌صورت خمیده تولید خواهد شد

تولید ۶۰ درصد از ظرفیت نمایشگر OLED آیفون بر عهده‌ی سامسونگ خواهد بود

بخش جالب توجه پیش‌بینی آقای چونگ-هون این است که اپل تصمیم به ساخت پنل‌های نمایشگر به‌صورت خمیده گرفته است و قصد دارد با الهام از دیوایس‌های موفقی نظیر گلکسی اس ۷ اج، حدود ۳۰ درصد از آیفون‌های مدل ۲۰۱۸ (احتمالا آیفون ۸) را با این ویژگی طراحی کند. البته این پایان کار نیست و قرار است که تا سال ۲۰۲۰ میلادی، این مقدار به ۸۰ درصد برسد؛ یعنی ۸۰ درصد از ظرفیت این آیفون‌ها با نمایشگر اولد و به‌صورت خمیده تولید خواهد شد و تنها ۲۰ درصد آن‌ها نمایشگر معمولی خواهند داشت.

البته اینکه اپل به سمت استفاده‌ از پنل‌های OLED برای تولید نمایشگر آیفون برود، امری است که دیر یا زود عملی خواهد شد و علاوه بر علاقه‌ی اپل، سلیقه‌ی کاربران نیز در همین جهت قرار دارد؛ اما اینکه اهالی کوپرتینو بخواهند ۸۰ درصد از آیفون‌های سال ۲۰۱۸ را با نمایشگری خمیده بسازند، قسمتی است که احتمالا رنگ واقعیت به خود نخواهد دید و دقیقا حالت برعکس این پیش‌بینی (ساخت ۲۰ درصد با نمایشگر خمیده و ۸۰ درصد به‌صورت معمولی) بسیار منطقی‌تر به نظر می‌رسد و با اصول سنتی اپل نیز هماهنگ‌تر است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*