بررسی گوشی Moto G4

بررسی گوشی Moto G4 و Moto G4 Plus

بررسی گوشی Moto G4 و Moto G4 Plus در نوع خود جالب توجه خواهد بود. این دو گوشی تنها یک روز قبل معرفی شده‌اند و این می‌تواند اولین نگاه دقیق به این دو محصول جدید کمپانی موتورولا باشد. لنوو مالک موتورولا، دیروز دو گوشی هوشمند از سری گوشی‌های Moto G خود را معرفی کرد. گوشی‌های هوشمند موتو جی 4 و موتو جی 4 پلاس، از سری گوشی‌های هوشمند شناخته شده‌ی این خط تولید است. سری گوشی‌های هوشمند میان رده با قیمتی بسیار پائین و در عین حال با تجربه‌ی کاربری لذت‌بخش که به لطف سیستم‌عامل اندرویدی آن مدیریت نرم‌افزاری آن به‌خوبی انجام می‌شود. اجازه دهید نگاه دقیق‌تری به مشخصات این دو گوشی جدید داشته باشیم.

بررسی گوشی Moto G4 و Moto G4 Plus : طراحی و صفحه نمایش

از بسیاری جهات، گوشی موتو جی 4 و موتو جی 4 پلاس شبیه هم هستند، اما با این تفاوت که در زیر چانه‌ی گوشی G4 Plus یک سنسور اثرانگشت مربعی شکل قرار گرفته است. زبان طراحی سری Moto G در همه جای این دو محصول جدید ظاهر شده است. از پنجره‌های مشبک خروجی صدا گرفته تا ماژول دوربین و لوگوی حک شده‌ی موتورولا در پشت آن‌که باعث شده G4 درست به‌مانند پیشینیان خود به نظر برسد.

با این وجود این گوشی کمی کشیده‌تر شده و لمس آن کمی مدرن‌تر، قاب فلزی آن باریک‌تر شده و لبه‌های آن بیشتر به سمت چهارگوش شدن حرکت کرده است. گوشی Moto G4 و Moto G4 Plus در ضخیم‌ترین نقاط خود 9.8 میلی‌متر ضخامت داشته و ضخامت قوس پشتی آن‌ها 7.9 میلی‌متر بوده که به آن‌ها تماس ارگونومیک (علم طراحی سازگار محیط و محصولات با کاربران است) بیشتری می‌دهد.

نمایشگرهای گوشی Moto G4 و G4 Plus از 5 اینچ در Moto G مدل 2015 به 5.5 اینچ افزایش یافته و نسبت صفحه نمایش به بدنه‌ی آن بهتر از 71 درصد است. گوشی‌های Moto G4 جدید با ابعاد 9.8 در 76.6 در 153 میلی‌متر، 155 گرم وزن دارند.

در این دو گوشی جدید، کیفیت نمایشگر آن‌ها نیز واضح‌تر شده است. نمایشگر 5.5 اینچی آن‌ها دارای رزولوشن تصویری 1080 در 1920 پیکسل بوده و این صفحه نمایش با چنین رزولوشنی تراکم پیکسلی 401 پیکسل بر هر اینچ را شامل می‌شود. چنین تراکم پیکسلی بیش از اندازه‌ی کافی برای چشم انسان واضح خواهد بود. نمایشگر این گوشی با پوششی از گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود.

این گوشی‌های هوشمند با پوششی از نانو برای دافع آب بودن، پوشیده شده‌اند. ضد آب بودن آن‌ها تایید نشده؛ اما باید قادر باشند که در برابر پاشش تصادفی مایعات، مقاومت کنند.

همان‌طور که گفته شد گوشی Moto G4 Plus دارای اسکنر اثرانگشت است. کمپانی Motorola می‌گوید؛ این اسکنر قادر به ثبت 5 اثرانگشت مجزا بوده و سرعت پردازش تشخیص و روند باز کردن قفل گوشی توسط آن در 0.75 ثانیه انجام می‌شود.

بررسی گوشی Moto G4

بررسی گوشی Moto G4 و Moto G4 Plus : سخت‌افزار

هر دو گوشی نسل چهارم Moto G از تراشه‌ی اسنپدراگون 617 کوالکام با پردازنده‌ی مرکزی هشت هسته‌ای با سرعت پردازش 1.5 گیگاهرتز و پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو 405 قدرت می‌گیرند. این تراشه‌ی کوالکام با مودم جدید X8 LTE قادر است تا داده‌ها را با سرعت 300 مگابیت بر ثانیه دانلود و 100 مگابیت بر ثانیه بارگذاری (آپلود) کند.

گوشی Moto G4 دارای 2 گیگابایت رم بوده و 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی آن از طریق کارت میکرو اس دی قابل ارتقا خواهد بود. مدل پلاس نیز با همین فضای ذخیره‌سازی همراه خواهد بود؛ اما مدل دیگری با 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه‌ی داخلی نیز دارد.

بررسی گوشی Moto G4 و Moto G4 Plus : دوربین

این قسمت جایی است که دو گوشی جدید موتورولا در آن کمی با یکدیگر تفاوت دارند. گوشی Moto G4 دارای یک سنسور 13 مگاپیکسلی با دهانه‌ی دیافراگم F2.0 در دوربین اصلی بوده که در پشت قرار گرفته است و به‌طور طبیعی یک فلش LED نیز با این دوربین همکاری می‌کند. موتورولا زمان زیادی را صرف تعریف از این سنسور نکرده پس می‌توان فرض کرد که این همان دوربین 13 مگاپیکسلی است که در گوشی Moto G مدل 2015 قرار گرفته است. در جلو نیز دوربینی با سنسور 5 مگاپیکسلی و دهانه‌ی دیافراگم F2.2 و زاویه‌ی واید 84 درجه که برای سلفی گرفتن مناسب خواهد بود.

گوشی Moto G Plus، مطمئنا با هدف ارائه‌ی یک دوربین با کیفیت بالاتر عرضه خواهد شد. دوربین این مدل ساخته شده توسط OmniVision بوده و با عنوان PureCel Plus نام‌گذاری شده است. این کمپانی گوشی ساز از آن به‌عنوان بهترین سنسور دوربین در کلاس خود یاد کرده است. دوربین این گوشی با دهانه‌ی دیافراگم F2.0 همراه شده و به فوکوس خودکار لیزری و فوکوس خودکار تشخیص فاز مجهز شده است.

دوربین این گوشی به حالت دستی نیز ارتقا یافته که با نام Pro Mode شناخته می‌شود. این ویژگی کنترل‌هایی از قبیل تثبیت کننده‌ی تصویر نوری را در دسترس قرار می‌دهد.

بررسی گوشی Moto G4

بررسی گوشی Moto G4 و Moto G4 Plus : باتری

نیروی لازم برای دستگاه‌های جدید معمولا از باتری‌های بیشتر از 3000 میلی‌آمپر ساعتی تامین شده؛ اما امروزه کدام باتری بزرگ جدیدی است که از شارژ سریع برخوردار نباشد؟ گوشی‌های Moto G4 و Moto G4 Plus از شارژ TurboPower پشتیبانی می‌کنند. موتورولا می‌گوید با 15 دقیقه شارژ می‌توان به مدت 6 ساعت از این گوشی استفاده کرد؛ البته تا زمانی که شما از شارژر اختصاصی آن استفاده کنید.

هیچ صحبتی از درصد شارژ در اینجا نشده است پس ما 6 ساعت زمان استفاده را برای حداقل مصارف در نظر می‌گیریم؛ مانند گوشی دادن به موسیقی با صفحه نمایش خاموش. با این وجود می‌توان گفت که این گوشی با 15 دقیقه شارژ قادر خواهد بود که حدودا یک روز کامل را در حالت آماده بکار قرار گیرد.

با بررسی گوشی Moto G4 و Moto G4 Plus می‌توان دریافت که موتورولا یک بار دیگر با مدل Moto G موفقیت‌های قبلی خود را تکرار کرده و گوشی باارزشی را روانه‌ی بازار کرده است. یک دستگاه میان رده با پردازنده‌ای قابل، یک دوربین بسیار خوب در مدل G4 Plus، قابلیت شارژ سریع و با بدنه‌ای خوش دست که با قیمتی بین 180 تا 230 دلار می‌تواند یک معامله‌ی شیرین برای خرید یک گوشی موبایل به‌حساب آید. نظر شما چیست؟

بررسی گوشی Moto G4

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*