اندروید پوشیدنی 2.0

با قابلیت‌های جدید در اندروید پوشیدنی 2.0 آشنا شوید

کمپانی گوگل از سال 2014 رسما فعالیت خود در بازار ساعت‌های هوشمند را آغاز کرد. سیستم‌عامل اندروید پوشیدنی نیز در همان سال با امکانات محدود و معمولی برای گجت‌های پوشیدنی معرفی شد. این شرکت برخی از قابلیت‌های جدید اندروید پوشیدنی 2.0 را در رویداد اخیر خود تایید کرده است. با مشروح خبر همراه گجت نیوز باشید.

کنفرانس I/O گوگل طی روزهای اخیر آغاز شد و به بمب خبری هواداران این کمپانی تبدیل شده است. در گذشته طی گزارش‌هایی، اعلام شده بود که کمپانی گوگل امسال قرار است یکی از بزرگ‌ترین آپدیت‌های پلتفرم پوشیدنی خود را در کنفرانس I/O خود منتشر کند.

از سال 2014 تاکنون، اندروید پوشیدنی برای اکثر سازندگان ساعت‌های هوشمند به یک استاندارد سیستم‌عاملی بدل شده است. به همین دلیل کنفرانس I/O 2016 این کمپانی از اهمیت ویژه‌ای برای آن‌ها برخوردار است.

اندروید پوشیدنی 2.0 (Android Wear 2.0) به‌عنوان قدم بزرگی در راستای تکامل سیستم‌عامل گوگل در بخش پوشیدنی‌ها به‌حساب می‌آید. این نسخه در پاییز سال جاری برای مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود و نسخه پیش‌نمایش کنفرانس I/O گوگل هم‌اکنون برای برخی از ساعت‌های هوشمند در دسترس است. اندروید پوشیدنی 2.0 با قابلیت‌های بزرگی همراه شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به تغییرات گسترده در رابط کاربری (شامل اپلیکیشن لانچر جدید، طراحی نوتیفیکیشن جدید و ابزار جدید انتخاب رویه ساعت) اشاره کرد. گفته می‌شود این نسخه از اندروید پوشیدنی گوگل از صفحات گرد ساعت بهره بیشتری می‌برد و پلتفرم گوگل فیت (Google Fit) را بهبود خواهد بخشید.

اندروید پوشیدنی 2.0 وابستگی ساعت‌های هوشمند به تلفن‌همراه را کاهش می‌دهد

یکی از جنبه‌های ویژه اندروید پوشیدنی 2.0 ، پشتیبانی از اپلیکیشن‌های غیر وابسته (Standalone) است. بدین ترتیب اپلیکیشن‌های اندروید پوشیدنی بدون اتصال تلفن‌هوشمند به ساعت، عملکرد کامل خود را ارائه خواهند کرد. از آنجایی که این اپلیکیشن‌ها به API لایه دیتا وابستگی ندارند، امکان اتصال آن‌ها به اینترنت از طریق وای‌فای، اینترنت همراه و بلوتوث فراهم شده است. بدین ترتیب گجت‌های پوشیدنی دیگر به تلفن‌های هوشمند وابستگی زیادی ندارند.

با پشتیبانی اندروید پوشیدنی 2.0 از اپلیکیشن‌های غیروابسته، ساعت‌های هوشمندی که از این نسخه بهره می‌برند، وابستگی بسیار کمی به تلفن‌های هوشمند دارند. اما چنین ویژگی جدیدی در ساعت‌های هوشمند، ملزم به استفاده از روش ورودی جدیدی در این گجت‌ها است. در نسخه جدید از اندروید پوشیدنی گوگل، از یک کیبورد مجازی جدید به همراه روش شناسایی دستخط رونمایی شده است. همچنین توسعه‌دهندگان می‌توانند روش‌های ورودی دیگری را مطابق با خلاقیت خود طراحی کنند.

از جمله سایر قابلیت‌های کلیدی این نسخه می‌توان به API عوارضی آن اشاره کرد که اطلاعات و مشخصات اپلیکیشن‌ها را مستقیما در خود ساعت نمایش می‌دهد. بخش نوتیفیکیشن‌ها نیز با تغییرات گسترده‌ای همراه شده است. در مجموع، اندروید پوشیدنی 2.0 قابلیت‌های جدیدی را برای کاربران ساعت‌های هوشمند به ارمغان می‌آورد که در نهایت تجربه کاربری آن‌ها را بهبود می‌بخشند. یکی از درخواست‌های مکرر کاربران، کاهش وابستگی ساعت‌های هوشمند به تلفن همراه بود که این مهم در نسخه جدید از سیستم‌عامل پوشیدنی اندروید رخ داده است. نظر شما در این زمینه چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*