اپلیکیشن اندرویدی توییتر

حالت شب به اپلیکیشن اندرویدی توییتر می‌آید

برخلاف سایر شبکه‌های اجتماعی، کاربران توییتر به متون اشتراکی توجه بیشتری دارند و کمتر کسی تصاویر خود را به اشتراک می‌گذارد. بدین ترتیب مطالعه متون در شب و فضای تاریک اتاق، منجر به بروز مشکلاتی برای کاربران می‌شود. در این میان، وجود یک حالت شب در اپلیکیشن اندرویدی توییتر می‌تواند چاره‌ساز باشد. با مشروح خبر همراه گجت نیوز باشید.

حالت شب در اپلیکیشن اندرویدی توییتر را نمی‌توان غیر فعال کرد

خوشبختانه برای کسانی که با مطالعه پست‌های توییتر در شب مشکل دارند، حالت ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. نسخه آلفا از اپلیکیشن اندرویدی توییتر حالا میزبان حالت شب (Night Mode) شده و به‌زودی نسخه اصلی نیز با چنین قابلیتی ارائه می‌شود.

به لطف این حالت جدید، کاربران می‌توانند با پس‌زمینه تاریک در اپلیکیشن اندرویدی توییتر گشت‌ و گذار داشته باشند. با فعال کردن حالت شب، پس‌زمینه اپلیکیشن به رنگ آبی تیره در آمده و متون به رنگ سفید بر روی آن نمایش داده می‌شوند؛‌ در حالت عادی، پس‌زمینه اپلیکیشن اندرویدی توییتر سفید بوده و رنگ متون مشکی است. (مطابق تصاویر)

اپلیکیشن اندرویدی توییتر

تفاوت دو حالت معمولی و تاریک در نسخه آلفا از اپلیکیشن اندرویدی توییتر

با این که حالت شب در سومین نسخه پیش‌نمایش از اندروید N حذف شده، اما توسعه‌دهندگان هنوز می‌توانند اپلیکیشن خود را در موقعیت مکانی و زمان‌های خاص به حالت تاریک ببرند.

نسخه آلفای جدید از اپلیکیشن اندرویدی توییتر علاوه بر حالت شب، با تغییرات گسترده‌ای در بخش طراحی همراه شده است. حالا در نوار بالای صفحه می‌توان به‌سرعت بین بخش‌های تایم‌لاین، لحظه‌ها، پیام‌ها و نوتیفیکیشن جابجا شد. مطابق تصویر زیر، نسخه ارسال شده برای برخی کاربران شامل یک منوی کشویی از سمت راست است و برخی دیگر تنها یک منوی شناور مشاهده می‌کنند.

اپلیکیشن اندرویدی توییتر

در اسکرین شات سمت چپ، نمایی از نسخه برنامه با منوی کشویی را مشاهده می‌کنید. تصویر سمت راست نیز منوی شناور را در برخی نسخه‌های آلفای توییتر نشان می‌دهد

معمولا حین مرحله آزمایشی A/B، دو نسخه متفاوت از اپلیکیشن مورد آزمایش قرار می‌گیرند تا بازخورد کاربران به هر دو نسخه از اپلیکیشن اندرویدی توییتر مشخص شود. لازم به ذکر است که آیکون شناور برنامه، جهت ایجاد توییت جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حالت شب در نسخه آلفا از اپلیکیشن اندرویدی توییتر را نمی‌توان به‌صورت دستی غیرفعال کرد و تا صبح روز بعد فعال باقی می‌ماند. احتمالا گزینه غیر فعال‌سازی این قابلیت تا انتشار نسخه نهایی حالت شب برای اپلیکیشن اندرویدی توییتر از راه می‌رسد.

با توجه به افزوده شدن حالت شیفت شب در سیستم‌عامل iOS، حالا کمپانی گوگل به تکاپو افتاده است تا پس از شکست خود در اندروید M، بالاخره حالت شب را به اندروید N (احتمالا نوتلا) بیاورد. به دنبال این دو شرکت، اپلیکیشن‌های مختلف نیز در تلاش هستند تا با چنین قابلیتی، کاربران خود را راضی نگه دارند. نظر شما در این زمینه چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*