اتوبوس هوایی چینی

تماشا کنید: چین با این اتوبوس هوایی به جنگ ترافیک و آلودگی می‌رود

دانشمندان چینی به‌تازگی از طرح یک اتوبوس هوایی پرده‌برداری کرده‌اند که قادر است از روی اتومبیل‌های موجود در یک بزرگراه گذر کرده و به نحوی ترافیک را برای خود بی‌معنا سازد. گفته می‌شود که این اتوبوس بیش از 1,200 مسافر را در خود جای می‌دهد و تا سال آینده نیز روانه جاده‌ها خواهد شد.

اتوبوس هوایی چینی تا 1 سال دیگر به بزرگراه‌های چین اضافه خواهد شد

امروزه ترافیک در کشورهای پرجمعیتی مانند چین به یک معضل بسیار بزرگ تبدیل شده است. آن‌قدر این قضیه به مشکل حادی تبدیل شده است که حتی در ویکی‌پدیا یک صفحه به نام «ترافیک بزرگراه ملی 110 چین» در ارتباط با این قضیه ایجاد شده است؛ اما به نظر می‌رسد با این اتوبوس هوایی چینی به‌زودی مشکل ترافیک بزرگراه ملی چین حل خواهد شد.

با نگاه به این تصاویر عملکرد اتوبوس هوایی چینی را مشاهده خواهید کرد. این محصول که جزو ناوگان حمل و نقل اتوبوس‌رانی هوایی شناخته می‌شود، به‌خوبی می‌تواند در آینده‌ای نزدیک به یکی از بهترین وسایل حمل و نقل عمومی تبدیل شود. هرچند که این اتوبوس هوایی در حال حاضر تنها یک طرح مفهومی است؛ اما کمپانی سازنده آن در حال تست کردن یک مدل مینی از این اتوبوس در بزرگراه 19 بیجینگ چین است.

این اتوبوس دارای یک مسیر مشخص شده‌ای در بزرگراه بوده و قادر است از روی ماشین‌ها عبور کند. جالب اینجاست که استفاده از این اتوبوس در بزرگراه‌ها منجر به آن خواهد شد تا اتومبیل‌ها اجباراً در بین خطوط رانندگی کنند و یکی از مهم‌ترین قوانین رانندگی را ناخواسته اجرا کنند. چرا که در صورت عدم رانندگی در بین خطوط احتمال تصادف بین اتومبیل‌ها با این اتوبوس وجود دارد.

اتوبوس هوایی چینی

یکی از جذاب‌ترین مشخصات اتوبوس هوایی در دست توسعه، گنجایش بسیار زیاد آن است. این اتوبوس قادر است 1,200 مسافر را در خود جای دهد که می‌تواند آمار فوق‌العاده‌ای برای آن به‌حساب آید. به نظر می‌رسد که این ایده چینی‌ها به معنای واقعی می‌تواند تراکم، ترافیک و آلودگی هوا را در پرجمعیت‌ترین کشور جهان کاهش دهد. زمان ورود این اتوبوس هوایی چینی به ناوگان حمل و نقل اتوبوس‌رانی هوایی این کشور نیز حداقل یک سال دیگر خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. این طرح تو ایران کشته های بسیاری میده… چون ۹۰ ٪ رانندگان خطوط رو فقط جهت زیباسازی خیابون می دونند!

  2. ایده جالبی هست
    اما اسم مسخره ای داره

    بیشتر مثل اینه که زیر قطار های مسافری رو جاده درست کنیم و ارتفاعشون رو بیشتر تا ماشین ها از زیرش رد بشن!

    یعنی در واقع این ماشینها هستن که از مسیر ریل استفاده میکنن.

  3. باید بهشون آفرین گفت . همین