آیفون اپل

احتمالاً نسل‌های جدید آیفون اپل هر سه سال یک‌بار عرضه خواهند شد

به گزارش یک نشریه ژاپنی به‌زودی شاهد تغییر رویه جابه‌جایی نسل آیفون اپل از یک سال به مدت 3 سال باشیم. این نشریه ژاپنی همچنین ادعا می‌کند که آیفون 7 نمی‌تواند حاوی تغییرات عمده‌ای نسبت به آیفون 6 و 6 اس باشد. با این حال به نظر می‌رسد چنین تغییر رویه‌ای منجر به تفاوت‌های گسترده‌ای بین نسل‌های آیفون خواهد شد.

آیا اپل دقیقاً به همان چیزی که ما فکر می‌کنیم می‌اندیشد؟ در طول سال‌های گذشته یکی از شاهد رخ دادن آن در بین محصولاتی مانند گوشی‌های هوشمند هستیم، آپگرید و تغییر نسل خیلی زود آن‌ها است. عدم موجودیت قابلیت‌های مهم جدید بر روی دستگاه‌ها، ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های پیش پا افتاده، شکاف بین کیفیت و قیمت محصولات مختلف و همچنین علاقه کاربران به داشتن محصولی که شاید نتوان به‌راحتی دست هرکسی آن را دید از مجموعه دلایلی هستند که موجب می‌شود یک تولیدکننده شکاف زمانی بین نسل‌ گوشی‌های هوشمند خودش را روز‌ به ‌روز کمتر کند.

از سویی دیگر تولیدکنندگان قصد دارند تا با استفاده از غیر ماژولار بودن گوشی‌های هوشمند خود، بخش‌های نرم افزاری و سخت افزاری محصولات خود را آپگرید کرده و مشتریان را تحریک به خرید محصولاتشان کنند. حال به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد تا کمی تغییر در رویه عرضه محصولات خودش ایجاد کند.

به نقل از نشریه ژاپنی Nikkei، اپل قصد دارد تا چرخه عرضه گوشی‌های هوشمند خودش را تغییر دهد. بر اساس این گزارش تغییر نسل آیفون اپل از یک سال به 3 سال افزایش خواهد یافت و پس از این مدت کاربران با به‌روزرسانی‌های جدی نرم افزاری و سخت افزاری روبه‌رو خواهند بود.

با این تغییر رویه آیفون اپل دیگر خبری از آیفون‌های سری اس اپل نخواهد بود!

این تغییر رویه در جابه‌جایی نسل آیفون اپل این فرصت را به کمپانی سازنده خواهد داد تا بتواند از نظر سخت‌افزاری زمان بیشتری را برای ارتقاء گوشی هوشمند خود داشته باشد. بنابراین ما شایعه‌ی تازه‌ای را می‌شنویم که دیگر آیفون 7 اپل همانند آیفون 6 اس در نسخه‌های 7 اس و اس پلاس عرضه نشده و به‌صورت مستقیم پس از آن آیفون 8 همراه با صفحه نمایش AMOLED و تغییرات اساسی در بخش طراحی عرضه شود.

این نشریه ادعا می‌کند که تغییر رویه جابه‌جایی نسل آیفون اپل دلایل دیگری نظیر عدم توانایی‌های تأمین کنندگان آسیایی قطعات اپل نیز دارد. علاوه بر آن آیفون‌ها سال 2015 فروش خوبی را پشت سر نگذاشتند و هنوز مشخص نیست که سال جاری چه شرایطی را این تلفن‌های هوشمند تجربه خواهند کرد.

ما هنوز نمی‌توانیم به‌طور قطع از تغییر رویه عرضه محصولات اپل و افزایش آن به 3 سال سخن بگوییم و یا آنکه آیا نسل هفتم آیفون‌ها نسبت به نسل ششم آنچه تغییرات اساسی کرده است. گذر زمان می‌تواند همه‌چیز را مشخص کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*