مبتنی بر دی دریم

هواوی و عرضه‌ی گوشی مبتنی بر دی دریم در پاییز امسال

طبق اخباری که به‌تازگی به دستمان رسیده، کمپانی چینی هواوی قصد دارد پاییز امسال تلفن هوشمندی عرضه کند که مبتنی بر دی دریم (Daydream) باشد. همان‌طور که در گذشته نیز توضیح دادیم دی دریم در حقیقت رویای واقعیت مجازی است که گوگل در سر پرورانده و قصد دارد آینده‌ی دیوایس‌های اندرویدی را دگرگون کند.

با اینکه هنوز اطلاعات دقیقی در مورد این دستگاه نداریم، اما طبق گفته‌های آقای ریچارد یو، مدیر عامل هواوی، به نظر می‌رسد که در اوایل پاییز سال 2016 میلادی باید شاهد عرضه‌ی محصول جدید هواوی که مبتنی بر دی دریم است باشیم.

باید قبول کرد که آینده متعلق است به واقعیت مجازی و گویا هواوی نیز از این امر مطلع بوده و قصد دارد سهم بالایی از بازار پرسود دیوایس‌های آن داشته باشد.

از دیگر موضوعاتی که در کنار گوشی هوشمند مبتنی بر دی دریم به آن اشاره شد، همکاری کمپانی هواوی به لیکا برای حداقل 5 سال آینده است. همان‌طور که می‌دانید همکاری این دو کمپانی با پرچم‌داران جدید هواوی، یعنی سری هواوی پی 9 شروع شد و به نظر می‌رسد که این همکاری برای مدت زیادی ادامه خواهد داشت.

آقای ریچارد یو همچنین در مورد اهداف بلند مدت کمپانی چینی در آینده اشاره کرد که می‌توان متوجه بلندپروازی‌های این کمپانی در بازار جهانی موبایل شد؛ البته باید حق داد زیرا کمپانی هواوی توانسته در سه ماهه‌ی اول سال مالی خود نسبت به سال گذشته 59 درصد رشد در فروش تلفن‌های هوشمند را تجربه کند. این در حالی است که اپل در همین برهه از زمان با کاهش فروش 14 درصدی مواجه شده، اما فروش سامسونگ چندان تفاوتی با سال گذشته‌اش ندارد. آقای یو در این زمینه گفته است که هواوی می‌خواهد در بلند مدت تبدیل به اولین کمپانی فروشنده‌‌ی گوشی‌های هوشمند شود و برای این کار صبر کافی را دارد.

در مورد عملکرد هواوی باید گفت که این کمپانی توانسته در بازار آسیا و اروپا به‌خوبی عمل کرده است؛ البته هنوز شاهد حضور قوی این کمپانی در بازار آمریکا نبوده‌ایم. هرچند زمان مشخص می‌کند که آیا هواوی با ساخت محصولات جدید بلندپروازانه‌‌ای مانند تلفن هوشمند مبتنی بر دی دریم می‌تواند در این امر موفق باشد یا خیر.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*