ساتیا نادلا برای بررسی تحقیقات بر علیه مایکروسافت به چین سفر خواهد کرد

ساتیا نادلا برای رفع اتهامات علیه مایکروسافت به چین سفر کرد

یکی از اتهامات مهمی که ممکن است توسط نهادهای دولتی و بازرسی کشورهای مختلف به کمپانی‌های بزرگی نظیر مایکروسافت و گوگل زده شود، اتهام مربوط به عدم شفاف‌سازی مالی و اقدامات خلاق قانون است که تحقیقات موسوم به آنتی تراست (Anti Trust) را در پی دارد؛ ساتیا نادلا برای همین موضوع عازم چین شده است.

طبق تحقیقات آنتی تراستی که اخیرا بر علیه مایکروسافت در چین شدت گرفته است، آقای ساتیا نادلا (Satya Nadella) مدیر عامل این کمپانی شخصا به این کشور سفر خواهد کرد تا موضوع را از نزدیک بررسی کند و طی چند ملاقات حضوری با مقامات دولتی و بازرسان اقتصادی این کشور، بتواند مشکلات مربوط به عدم شفاف‌سازی مایکروسافت در چین را رفع کند و یا حداقل فشار آنها را از روی دوش مسئولان این کمپانی کاهش دهد.

تحقیقات آنتی تراست بر علیه مایکروسافت در کشور چین از ماه جولای سال ۲۰۱۴ میلادی شروع شده بود و بعد از اینکه در آن زمان، مقامات دولتی این کشور به دفترهای این کمپانی هجوم آورده بودند، گفته می‌شد که ساتیا نادلا قرار است به این کشور سفری داشته باشد و در جریان تحقیقات قرار بگیرد؛ اما آن سفر در آن زمان توسط مقامات این کمپانی تکذیب شد و تحقیقات تا به الان بدون حضور شخص مدیر عامل ادامه داشت.

این روند ادامه داشت تا اینکه از حدود چند هفته‌ی پیش، بار دیگر تحقیقات آنتی تراست بر علیه مایکروسافت شدت گرفته است و بار دیگر دفاتر این کمپانی به محل رفت و آمد بازرسان قضایی این کشور تبدیل شده است. سفر ساتیا نادلا هم به همین دلیل انجام خواهد شد و طبق گفته‌ی خبرگزاری رویترز و به نقل از یک مقام مطلع که نامش فاش نشده است، طی این سفر مدیر عامل مایکروسافت با چند مقام مهم در دولت چین دیدار خواهد داشت.

بعد از رسانه‌ای شدن این تحقیقات که توسط نهاد اجرایی دولت چین در زمینه‌ی صنعت و بازرگانی (SAIC) بر روی مراودات مایکروسافت انجام می‌شود، مدیران این برند آمریکایی اعلام کردند که تمام تلاش خود را خواهند کرد که با همکاری با مقامات دولتی و قضایی چین بتوانند این پرونده را حل و فصل کنند.

ساتیا نادلا به‌زودی وارد شهر پکن خواهد شد

ساتیا نادلا برای بررسی تحقیقات بر علیه مایکروسافت به چین سفر خواهد کرد

گفتنی است که SAIC باور دارد که مایکروسافت به‌صورت کامل در زمینه‌ی اعلام میزان فروش و درآمدهای خود در کشور چین شفاف نبوده است و مقامات این کمپانی هم ادعا می‌کنند که مشکل مقامات SAIC بر روی تعدادی از باندل‌های نرم افزاری است که مربوط به مجموعه‌ی نرم افزارهای آفیس و سیستم عامل ویندوز می‌شوند؛ به علاوه‌ی مشکلاتی که بر روی مسائلی نظیر روند تایید فایل‌ها و سازگاری آنها وجود دارد.

با توجه به اینکه آخرین اقدام عملی SAIC که رسانه‌ای شده است، درخواست توضیح رسمی از سوی مایکروسافت به دلیل مشکلاتی بوده است که به‌صورت اساسی و در جریان تحقیقات بازرسان این نهاد بر روی اطلاعات دیجیتالی خاصی فاش شده است، باید دید که آیا سفر ساتیا نادلا در هفته‌ی جاری می‌تواند ورق را به نفع مایکروسافت برگرداند و یا این پرونده روند پیچیده‌تری به خود خواهد گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*