منطقه 51

راز منطقه 51 ؛ آیا موجودات فضایی حقیقت دارند؟

منطقه 51 یکی از پر رمز و رازترین مناطق موجود در جهان است. عده‌ای بسیاری گمان می‌کنند که دولت ایالات متحده در این ناحیه از تکنولوژی‌های فرا زمینی و موجودات بیگانه نگهداری می‌کند. با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد این منطقه‌ی مرموز بدانیم.

هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آینده‌ی ایالات متحده اخیرا در یک حرکت غیر معمول و به‌منظور جلب حمایت مردم از کاندیداتوری او، در برنامه‌ی زنده جیمی کیمل (Jimmy Kimmel Live) درباره‌ی یوفو ها (UFO) و سایت مرموز نوادا با نام منطقه 51 ابراز علاقه کرد.

هیلاری کلینتون در گفتگو با کیمل گفت: “من قصد دارم که به این ناحیه سفری داشته باشم و امیدوارم که این امکان برای همه مردم نیز فراهم شود. اگر چیزی در آن‌جا نیست، اجازه دهید که به همه‌ی مردم بگوئیم که هیچ چیزی در آن‌جا وجود ندارد” او تائید کرد که همسرش بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، در طول دوران ریاست جمهوری خود به‌دنبال اطلاعاتی درباره‌ی فرازمینی‌ها به این منطقه سفر کرده؛ اما نتیجه‌ای در بر نداشته است.

Jeffrey T. Richelson، عضو ارشد بایگانی اسناد ملی آمریکا در دانشگاه جورج واشنگتن در مصاحبه‌ای با وب‌سایت خبری Live Science گفت: “اگر کسی برای پیدا کردن بشقاب پرنده یا موجودات فضایی مرده‌ و یا هر موردی در این رابطه، قصد دارد که به این منطقه برود، گمان می‌کنم که بسیار ناامید شود”

بایگانی اسناد امنیت ملی (National Security Archive)، یک سازمان غیر انتفاعی بوده که در سال 1985 برای کشف و انتشار اسناد طبقه بندی شده‌ی دولت به عموم مردم، تاسیس شد. این مجموعه پس از اسناد مخزن دولت فدرال بیشترین فایل‌های محرمانه‌ی دولت را در اختیار دارد.

آرشیو امنیت ملی جرج واشنگتن در سال 2013 با انتشار بیش از 60 سند درباره‌ی منطقه 51 (Area 51) راز سر به مهر این منطقه را فاش کرد. در این فایل‌ها به‌روشنی به نقش منطقه 51 در توسعه برنامه‌های سری و پروازهای آزمایشی ایالات متحده در دوران جنگ سرد اشاره شده بود.

منطقه 51 چیست؟

منطقه 51

منطقه 51 یک پایگاه نظامی فوق سری در نوادا بوده و در 130 کیلومتری از شمال غرب لاس وگاس واقع شده است. نام رسمی آن محدوده آموزش و آزمون نوادا (Nevada Test and Training Range) بوده، بخشی از پایگاه نیروی هوایی ادوارز است و به دلیل طبقه بندی نظامی فوق سری این منطقه ورود برای عموم مردم میسر نیست.

گفته می‌شود که هدف این پایگاه نظامی آزمایش سیستم‌های نوین پروازی و جنگ‌افزارهای فوق سری است؛ اما گردانندگان و نوع کار این پایگاه تاکنون نامعلوم بوده است. تا جایی که کارکنان این پایگاه به دور از عموم مردم زندگی کرده و تقریبا هیچ تماسی با دنیای خارج ندارند. در سال 2013 سازمان سیا پس از انتشار اسناد بایگانی امنیت ملی دانشگاه جرج واشنگتن، رسما گزارشی از تاریخچه‌ی هواپیمای شناسایی U-2 در دوران جنگ سرد را منتشر کرد و طی آن وجود منطقه 51 به‌طور رسمی تائید شد. این گزارش نشان می‌داد که در دهه ۵۰ و ۶۰، دلیل خیلی از گزارش‌هایی که در مورد «بشقاب‌پرنده‌ها» از سوی مردم منتشر شده بود به پرواز هواپیمای جاسوسی «یو-۲» و هواپیمایی دیگر مربوط می‌شد.

منطقه 51

Roger D. Launius ، معاون برگزاری نمایشگاه‌ها در موزه‌ی بین‌المللی هوا و فضامی‌گوید: “ واقعا حائز اهمیت است که آنچه اکثر مردم درباره اتفاقات این منطقه فکر می‌کنند از آن چیزی که واقعا در این منطقه رخ داده است ازهم تفکیک شود. تصور عامه‌ مردم اینست که تکنولوژی‌های موجودات بیگانه و بشقاب پرنده‌ها توسط ارتش در این منطقه به‌صورت فوق سری نگهداری می‌شود”

اما حقیقت چیست؟ Launius اضافه می‌کند: “ وجود آزمایشات پروازی متعدد در منطقه 51 ممکن است یکی از دلایلی باشد که عامه مردم آن را با موجودات بیگانه و بشقاب پرنده‌ها مرتبط می‌دانند. این منطقه یک مکان فوق سری کاملا شناخته شده‌ای است که هواپیماهای عجیب و غریبی در داخل و خارج از آن پرواز می‌کنند.

Launius گفت: “صرف‌نظر از اینکه مردم درباره‌ی موجودات فرازمینی چه فکری می‌کنند، نکته‌ی مهمی در سخنان خانوم کلینتون وجود داشت. هر کسی که قرار است رئیس جمهور آمریکا شود، چه خانوم کلینتون، چه آقای ترامپ و یا هرکس دیگری به‌خوبی می‌داند که اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای در داخل دولت فدرال وجود دارد که دیگر برای امنیت ملی ما لازم نیست و باید از حالت محرمانه خارج گردد”

درحالی که او از علنی کردن اسناد دولتی در این زمینه حمایت کرد، به این نکته نیز اشاره داشت که روند غیر محرمانه کردن اسناد طبقه بندی شده‌ی دولت، کاری طاقت فرسا بوده و نیاز به تلاش قابل توجهی دارد. این پروسه ممکن است حتی با فشار رئیس جمهور نیز چندین سال به‌طول انجامد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

22 دیدگاه

  1. خوب عزیزان اگه ب منطقه ۵۱ باور ندارید ی سری بزنید ب مصر زیر گوش مجسمه ابولهول که هنوزم رازشو پیدا نکردن البته ناگفته نماند کتیبه ای ک پیدا شد زیر خود مجسمه دقیقا عکس ی بشقاب پرنده و هلیکوپتر و کشتی روش حکاکی شده بود هیچ وقت و هرگز مردم مصر در ان زمان نمیتونستن همچین چیزایی رو برای ایینده پیشبینی کنن خود اهرام ب دست این موجودات بنا شده

  2. این مطالب جنبه حقیقی ندارند چونکه اگر واقعا یه سفینه سقوط کرده باشه چرا بقیه کشور ها از این موضوع بی خبرند چرا هنوز نتونستن از فناوری جابه بجایی اون ها استفاد کنند سوالت زیادی درباره این مطلب وجود دارند که در ذهن ما به وجود می ایند

  3. سلام. ممنونم بابت این مقاله جذابتون. مسلما موجودات فضایی وجود دارن ولی اینکه تو چنین منطقه ای نگهداری میشن به نظر من خرافاتی هست که ذهن مردم رو به این منطقه جلب کنن و کارشون رو جایی دیگه ای انجام بدن ولی یکم بعید به نظر میرسه موجودات فضایی یا بهتر بگم بیگانه که ادعا میشه علمشون از ماهم بیشتره توسط انسان نگهداری بشن شاید انسان با اونا رابطه دوستانه و همکارانه ای داشته باشه نه اینکه اونارو زندونی کرده باشه و روشون ازمایش کنه ولی اینجا یه چیزی نظر منو جلب کرده که مطلبش خارج از مقاله دوست عزیزمون هست ایا شماهم دقت کردین که سه نقطه از جهان هستی است که در اونجا همیشه اسراری نهفته است. یک : منطقه مثلث برمودا که جزو اسرار امیز ترین نقاط جهانه اما در عین حال تحت نظارت دولت امریکا هست. دو: منطقه هارپ که ادعا میشه برای تحقیق و مقاصد غیر نظامی هست. و بازهم اینجا تحت نظر دولت امریکا هست. سه: منطقه51 که اونم تحت نظر امریکاست ایا بنظرتون این مناطق بهم ارتباطی ندارن. به نظر من این مناطق به هم ارتباط دارن و هر اتفاق یا ازمایشی که در یک منطقه بیوفته مناطق دیگه روهم تحت تأثیر خودش قرار میده و حتما چیزی فراتر از موجودات فضایی و خرافاتی که ما رو باهاش سرگرم کردن در ورای این پرده اسرار امیز قرار داره.

  4. خخخخ واقعا یچیز این بشر کمه…
    اگه فیزیک دان بودید میفهمیدید چجوری علم توی این پونزده سال پیشرفت کرد چون علم روند انقلابی داره…

    اگه فکرتونو در مورد اینکه گوشی رو فضاییا اوردنو از این حرفا خراب کردم و زدم توی ذوقتون معذرت .
    این فیلم های شبکه مجازی در مورد فضایی و … رو هم یکم اطلاعاتتونو در مورد برنامه های کامپیوتری بالا ببرید تا چنین فیلم های ضایعی رو فکر نکنید واقعیه انصافا از ده متری میشه فهمید ساختگیه هر وقت دیدمش شخصا خندم گرفته چون روند کارشونو دقیقا میدونم ولی بیکاریشون رو درک نمیکنم.

    در مورد منطقه 51 , خدممتون عرض کنم نگید یه سفینه فضایی سقوط کرده توی امریکا بقیه کشور ها هم کشک بودن نفهمیدن.

    موجودات فضایی هم ممکنه وجود داشته باشن حتی بصورت یه باکتری هم که شده چون ابعاد جهان خیلی بزرگه و با امار و احتمال بخوایم حساب کنیم احتمالش زیاده.

  5. هیچ چیزی رو بی دلیل رد یا تایید نکنیم به طور مثال خود من بعد از کلی تحقیق و مطالعه و خوندن مقالات زیاد و استفاده از عقلم فرضیه فضانوردان باستان رو محتمل میدونم و فکر میکنم تمدن های پیشرفته عامل هوشمندی انسان ها هستند

  6. من خیلی درموردمنطقه 51دراینترنت تحقیق کردم اما تمام مطالب فارسی درمورد این مقوله یکی بودوفکر کنم تمام سایتهای فارسی زبان ازهمدیگه کپی کردند،درآخربه این نتیجه رسیدم که ما یه کشورجهان سومی هستیم وبحث درمورداینگونه مباحث خارج از درک وفهم ایرانی هست این یک واقعیته محضه

  7. سلام در وجود فرازمینی ها هیچکی شک نداشته باشه چون اولا توی دنیای به این بزرگی مگه میشه انسان تنها موجودات باشن و دوما وقتی آن همه عکس و فیلم و چیز های عجیب و غریب در تمام شبکه های اجتماعی میزارن دیگه اصلا نباید شک داشته باشید تازه یکی از شبکه های تلویزیون هم توی اخبار اعلام کرد که ما در آینده نزدیک با فرازمینی ها دیدار خواهیم داشت و سالش رو هم گفتن که من زیاد مطمئن نیستم گفته بود سال 2031 سال ملاقاته.من از 8 سالگی پی ستاره شناسی رو گرفتم و الان که 12 سال دارم از تمام افراد خانواده حتی از پدر و مادرم بیشتر در باره ی ستاره ها میدونم بعدشم زیاد باور نکنید که فرازمینی ها رو تو منطقه ی 51 نگه داری میکنن اونا با اون تکنولوژی و قدرت مگه میشه توسط انسان عقب مانده زندانی شده باشن انسان نمی دونه که چطور کره ی زمین رو از نابودی نجات بده و به قول یکی که الان یه چیزی گفته بود که ما توب 15 سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشتیم راست میگفت اینها ناگهان نمی تونه اتفاقی اینجوری بشه من امید وارم که سال ملاقات با فرازمینی ها نزدیک تر از 2031 باشه و اون ها رابطه خوبی داشته باشن نه بخوان ما رو پودر کنن ???.
    اگه خوشتون اومد لایک کنین ممنونم.

  8. مطمئن باشید موجود فضایی وجود داره
    چیزی جز این نیست مطمئن باشید انسان نمیتونه تو 15 سال ی پیشرفت بزرگ داشته باشه که تا 15 سال قبل گوشی های تاچ نبود ی دفعه گوشی تاچ ب صورت جواوا اومد بعدش تو فاصله دو سال ی دفعه ایوفن اینطوری علم پیشرفت کرد بلاخره ی روزی روز ملااقاتمون باهاش فرا میرسه

  9. تو اون منطقه از فرازمینی خبری نیست اما موجوداتی ک از اونجا تونستند فرار کنن دیده شده(میمون بالدار)….
    دوستان کارشناس لطفا نظر خودتون برام نگید چون مهم نیس:)

  10. این واقعا مسخرس که بخوایم فکر کنیم اونجا موجودات فضایی نگه داری میشن
    احتمالا AREA 51 جاییه برا نگه داری بمب های هسته ای یا سلاح های سری دیگه .

  11. از نظر من واقعا در منطقه 51 فضایی نگه داری میشه اگر میخواهید منطقه 51 راببینید در بازی جی تی ای 5 به کار گرفته شده است در شهر چهارم واقعا خیلی جالب است و من در یکی از کلوپ های جیتی ای رفتم در مسیر 51 همون اولش سفینه دیدم بعد که رفتم تو شروع به بازی بیلیارد کردم به لحظه متوجه شدم که دور و اطرافم پور از عکس های فضایی ها است

    • نه بابا اثبات کردی که… شیفته اون هفت نفرم که لایکت کردن خخخخ
      امریکا حواسش نبوده عکساشو ریخته تو جی تی ای تو کشفش کردی ماشاالله

    • توی بازی the crew هم اگه بازی کرده باشید و اهل گشتن تو محیط بسیار بزرگ بازی باشید وسط صحرا یه جایی هست که چندتا ساختمون نظامیه و وسطشونم یه یوفوی بزرگه! فکر کنم اونجا منطقه ۵١ باشه

      • داداش این بازی برای چه سیستم عاملی هست. اندروید،ویندوز(کامپیوتر)،پلیستیشن
        ما به دنبال بازی هایی در رابطه با این موضوع هستیم…
        ممنون

  12. جهل وخرافه پرستی ، بی دانشی باعث ازبین رفتن اقوامی مثل اینکاها وسومریان شد ،افرادی که با دانش بودند وقتی بین آنها می رفتند جادوگر ویا فرازمینی میشدند ، چرا در ایران باستان ویا درچین از این افکار عجیب وغریب خبری نبود در شرق عرفان وعقل و حکمت حاکم بود وآن طرف زور ، قدرت آمیخته با حماقت و جادو ، الهه عشق و آب و خاک و آتش و باد…..آنها همواره در جنگ وکشمکشهای بی پایان و کوروش ما 2000سال پیش منشور ملل نوشت و فردوسی ما شاهنامه پر از عشق و ایمان و ایثار وهرگز کسی از موجودات فرازمینی حرفی نمی زد ما با این زمینه مقابل اعراب بدوی ایستادیم و زبان وفرهنگ خودمان را تا حد زیادی حفظ کردیم و مصریان صاحب رازو رمزو
    اهرام ثلاثه و در ارتباط با فرازمینیها در حالیکه نه زبان ونه فرهنگشان عربی بود حالا شدن بزرگترین کشور عرب …واین است همنشینی با موجودات تخیلی……………..خخخخخخخخخخ.

  13. موجودات فرازمینی:صور فلکی شکارچی(اشاره مصریان باستان به این صور فلکی)+اینکاها و سومریان باستان و باز هم اشاره به صور فلکی شکارچی،نقوش در غار ها و دخمه های تاریخی و باز هم اشاره به منطقه خاص صور فلکی شکارچی همه اشاره به مکانی که فرازمینی ها قبلا به زمین اومدن و به اونجا برگشتن،البته ممکنه الان هم در اطراف ما حضور داشته باشن و ما بی خبریم

  14. بیایین اینقدر به مساعل سطحی نگاه نکنیم.
    ب نظر من ایالات متحده و ناسا با موجودات فضایی در ارتباط هستن و یه سری مطالب و اطلاعات فوق سری وجود داره. که فک نکنم تو چنین مکانی باشه . فکر ملتو اینجا سرگرم میکنن وتو یه جا دیگه کارشونو راحت انجام میدن !

  15. موجودات فضایی وجود داره. ولی بیاین کمی بهتر فکر کنبم
    اونا تجهیزات و اطلاعات رو کجا نگه میدارن؟
    جایی که فکر هیچ کسی بهش نرسه
    و اون کجاس؟ خب معلومه جلو چشم همه
    حالا فکر کنین ببینین چی گفتم…

  16. اونجا هم منطقه ای ساده مثل بقیه کره زمینه . این فقط خیال بافی بعضی افراده . از اون طرف آمریکایی هایم طوری رفتار میکنن که موجودات فضایی در منطقه 51 ایالت نوادا واقعا وجود داره. اونا فقط میخوان مردمو سر کار بزارن .
    نظیرش همین فیلمایی که تو هالیووده و فیلم (فرار از کره زمین ) escape earth.