اشتراک گذاري رمز عبور بيش از 6 ميليون نفر از کاربران Linkedin

 

يکي از اعضاي يک انجمن روسي، رمزعبور کدشده 6.46 ميليون کاربر LinkedIn را بدست آورده و آنها را طي يک پست در همان انجمن به اشتراک گذاشته است.

براساس اعلام موسسه امنيتي Cert-Fi، رمزهاي عبور منتشر توسط متد SHA-1 کدگذاري شده‌اند. اين بدين معناست که رمزهاي عبور منتشر شده بسيار ايمن بوده و به اين راحتي قابل رمزگشايي نيستند. اما حدود 300,000 کاربري که رمز غيرايمن داشته‌اند بزودي اکانتشان در دسترس ديگران قرار خواهد گرفت.
بهتر است بدانيد که رمز عبور انتخابي شما در اکثر وب‌سايت‌ها براساس متدهاي مختلف ابتدا کدگذاري شده و سپس در ديتابيس ذخيره مي‌شوند. زماني که شما رمز عبور خود را در يک وب سايت وارد مي‌نماييد تا وارد سايت شويد سيستم رمزعبور شده را کدگذاري نموده و سپس با آنچه در ديتابيس پيش‌تر ذخيره شده است مقايسه مي‌کند. در صورت يکسان بودن هر دو رمز، اجازه ورود صادر مي‌شود. اين بدين معناست که آنچه شما به عنوان رمز عبور وارد مي‌کنيد دقيقا در ديتابيس ذخيره نمي‌شود. اين سيستم براي مواقع اينچنين موثر کارآمد است، مواقعي که هکرها به اطلاعات کاربران دست پيدا مي‌کنند.
حال يک هکر روسي توانسته رمز عبور کدگذاري شده بيش از 6.46ميليون کاربر را بدست آورد. کاربراني که رمز عبور پيچيده (شامل: اعداد، حروف بزرگ و کوچک و کارکترهاي خاص) انتخاب نموده‌اند خيالشان راحت است که هکرها به اين راحتي‌ها نمي‌توانند رمز عبور کدشده‌ آنها را از حالت رمزگذاري شده خارج کنند اما کاربراني که رمز عبور ساده مثلا فقط عدد انتخاب کرده‌اند شديدا در خطر هستند.
LinkedIn بزرگترين شبگه اجتماعي مرتبط با شغل و حرفه است. پروفايل کاربر در اين شبکه اجتماعي در واقع رزومه کاري اوست و دوستان او نيز در واقع شرکاي کاري او هستند، يعني افرادي که به واسطه کسب و کار با آنها در ارتباط است.


منبع : mashable

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*