روبوبتل

روبوبتل ؛ ربات جنگجوی ماژولار با اهداف چند منظوره

روبوبتل (RoBattle) ربات جنگجوی ماژولاری است که فردا در نمایشگاه Eurosatory به نمایش در خواهد آمد. صنایع هوافضای رژیم اشغالگر قدس (IAI) ربات جنگجوی جدیدی را ساخته که دارای طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی است.

این ماشین که RoBattle نام دارد می‌تواند به‌عنوان یک نگهبان پیشتاز و یا به‌عنوان یک طعمه برای ماموریت‌های شناسایی استفاده شود. کارخانه‌ی تولید کننده این ماشین به دلیل استفاده از اجزای مختلفی که در ساخت آن بکار گرفته شده، آن را کیت رباتیک (robotic kit) ماژولار نامیده است. اجزای متعدد استفاده شده در آن شامل؛ کنترل‌های وسیله نقلیه، ناوبری، نقشه برداری خودکار RT و سنسورهای مختلف است.

روبوبتل (RoBattle) ربات جنگجوی ماژولاری است که فردا در نمایشگاه Eurosatory به نمایش در خواهد آمد

از آنجا که روبوبتل دارای یک طراحی ماژولار است. این شرکت می‌تواند با توجه به نیاز ماموریت‌های مختلف، مبادرت به تعویض و جایگزینی قطعات متفاوتی کند. به‌عنوان مثال برای حمل محموله و بالا بردن ظرفیت ترابری این ماشین، می‌توان از چرخ و یا زنجیر و یا بازوهای رباتیک استفاده کرده و با بکار گرفتن سنسورها و رادارها، سلاح‌های کنترل از راه دور را بر روی آٖن نصب کرد.

جنگ‌های امروزی دیگر جنگ تن به تن نیستند. داشتن ابزار‌آلات و ادوات پیشرفته‌ی جنگی می‌تواند باعث بالا بردن شانس پیروزی در میدان‌های جنگ گردد و یا دلیلی باشد برای اینکه قدرت تدافعی یک کشور را به رخ کشیده و مانعی برای حمله‌ی کشورهای متخاصم به سرزمینشان شود. چنین تکنولوژی‌های می‌تواند در جنگ جان افراد زیادی را نجات دهد و برای ماموریت‌های شناسایی بسیار مفید واقع شود.

IAI قصد دارد تا RoBattle را در نمایشگاه امنیت Eurosatory فرانسه که در 13 ژوئن برگزار خواهد شد، به نمایش گذارد. Eurosatory نمایشگاه بین‌المللی صنایع امنیتی و دفاعی است که هر دو سال یک‌بار در پاریس برگزار می‌شود. این نمایشگاه توسط سازمان COGES در همکاری با وزارت دفاع فرانسه سازمان یافته است. در ویدئوی زیر برخی از مهارت‎های این دستگاه، به‌ویژه توانایی آن در عبور از زمین‌های ناهموار و حتی بالا رفتن از دیوار‌ها به نمایش درآمده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*