خنک کردن لپ تاپ با استفاده از سکه‌های مسی واقعا شدنی است!

خنک کردن لپ تاپ تنها با استفاده از سکه‌های مسی!

خنک کردن لپ تاپ مسئله‌ای است که همواره از ابتدای اختراع مدارهای دیجیتالی و سیستم‌های پردازشی وجود داشته است و امروزه هم کمپانی‌های سازنده‌ی قطعات کامپیوتری تلاش بسیاری می‌کنند که این خنک‌کنندگی را به بهترین شکل انجام دهند و البته در عین حال، صدای کمتری هم برای کاربران استفاده کننده از آن محصول تولید کنند.

این موضوع در کیس‌های مدرن و طراحی فن‌های قدرتمند برای کامپیوترهای رومیزی بسیار رعایت می‌شود و با توجه به اینکه امروزه پردازنده‌ها و قطعات قدرتمند کامپیوتری در فرکانس‌های بالا، عملیات پیچیده‌تری را نسبت به چند سال قبل انجام می‌دهند، نیاز به این طراحی مدرن و سیستم‌های پیشرفته‌ برای خنک کردن لپ تاپ هم در بازار افزایش یافته است.

خنک کردن لپ تاپ با استفاده از سکه‌های مسی بسیار ارزان و بدون هیچ صدایی انجام می‌شود

هرچند که خیلی از کاربران ترجیح می‌دهند که از فن‌های آماده و سیستم‌های خنک کردن لپ تاپ با استفاده از جریان آب در این زمینه بهره ببرند، اما تعداد دیگری هم هستند که روش‌های خلاقانه و البته ارزان قیمت‌تر را بیشتر دوست دارند. روشی که امروز قصد معرفی آن را داریم، دقیقا توسط یکی از همین افراد خلاق توسعه یافته است و به شما کمک خواهد کرد که تنها با استفاده از چند سکه، کامپیوتر خود را به طرز قابل توجهی خنک کنید!

البته این روش بیشتر برای لپ تاپ‌ها کاربرد دارد و یکی از کاربران ژاپنی توییتر به نام آکینوری سوزوکی (Akinori Suzuki) آن را برای اولین بار در این شبکه‌ی اجتماعی مطرح کرده است. روش کار او این است که چند سکه‌ی مسی را بر روی نوار بالایی مک‌بوک خود قرار دهد و این سکه‌ها به دلیل اینکه درصد زیادی از بدنه‌شان از فلز مس تشکیل شده است، بسیار بهتر و سریع‌تر از بدنه‌ی خود لپ تاپ می‌توانند دما را انتقال دهند و در مدت زمان کمی، باعث خنک کردن لپ تاپ او می‌شوند؛ در تصویر زیر می‌تواند نحوه‌ی چینش او را مشاهده کنید که حدود ده ستون از سکه‌های ۱۰ ینی را بر روی نوار زیر نمایشگر مک‌بوک قرار داده است، یعنی درست جایی که دمای داخلی لپ‌تاپ‌های اپل از آنجا خارج می‌شود:

خنک کردن لپ تاپ با استفاده از سکه‌های مسی واقعا شدنی است!

البته باید توجه داشته باشید که تمام عملیات این روش خلاقانه به رسانایی بالای فلز مس بستگی دارد و بنابراین هر چه قدر که درصد بیشتری از مس در تولید سکه‌ای که از آن استفاده می‌کنید، به کار رفته باشد، مطمئنا خنک کردن لپ تاپ از طریق این روش بسیار بهتر انجام می‌شود. سکه‌های ۱۰ ینی کشور ژاپن به میزان ۹۵ درصد از فلز مس برخوردار هستند و این موضوع باعث می‌شود که آنها به بهترین مواد اولیه برای اجرای این روش تبدیل شوند.

آکینوری سوزوکی در توییت زیر به این موضوع اشاره کرده است:

MacBook Proの内部温度が下がらなくて困ってるという人は、アルミよりも熱伝導率が優れている銅を使って熱を逃がすと良いので、まずは家にある十円玉をかき集めて試してみるべし。 pic.twitter.com/7hc6E8Tky9

— 鈴木秋則 (@akinori_suzuki) 2 November 2015

البته اگر شما عزیزان گجت نیوزی هم می‌خواهید از این روش استفاده کنید، بهترین روش این است که وارد بازار اشیای آنتیک و مجموعه‌های کلکسیونی شوید، زیرا فروشندگان این بازار معمولا سکه‌های زیادی از کشورهای مختلف جهان را در اختیار دارند که می‌توانید با قیمت نسبتا کمی آنها را خریداری کنید. البته اگر سکه‌های ۱۰ ینی ژاپنی را پیدا نکردید، سکه‌ی یک یورویی کشور انگلستان با ۷۰ درصد مس، سکه‌های یک سنتی و دو سنتی کشور استرالیا و سکه‌های یک دلاری از کشور آمریکا بهترین گزینه‌هایی هستند که می‌توانید جایگزین سکه‌های ژاپنی در این روش کنید.

جالب است بدانید که کاربر دیگری به نام کیگو نیتادوری (Keigo Nitadori) نیز با استفاده از سکه‌های مسی و در روش نسبتا مشابهی، سیستمی را برای خنک کردن لپ تاپ ساخته است که در داخل کیس نصب می‌شود و می‌تواند به خنک کردن دمای کلی سیستم و البته پراکنده‌ کردن گرمای حاصل از فعالیت قطعات سخت افزاری مختلف کمک کند.

تصویر سیستم ساخته شده توسط این کاربر و پیام او در شبکه‌ی توییتر را در زیر مشاهده می‌کنید:

خنک کردن لپ تاپ با استفاده از سکه‌های مسی واقعا شدنی است!

@akinori_suzuki @tanakh これは有意に温度下がったから採用らしい。 pic.twitter.com/9hPfCEo2iH

— Keigo Nitadori (@k_nitadori) 2 November 2015

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. れこ意は下にが温度有 الان انصافا این یعنی چی اخه؟!!! منبع واقعیتون را بگید

  2. مگه اینجا سکه مسی هم دیگه پیدا میشه