خرید LinkedIn توسط مایکروسافت

مایکروسافت شرکت LinkedIn را با قیمت 26 میلیارد دلار خریداری کرد

یکی از شبکه‌های اجتماعی معروف دنیا به نام LinkedIn (لینکدین) ظهر امروز توسط مایکروسافت خریداری شد. به نظر می‌رسد که ردموندی‌ها با هدایت ساتیا نادلا این قضیه را دریافته‌اند که حضوری گسترده در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند تعامل با مصرف کنندگان را بهتر از گذشته سازد.

در جایی که کمپانی‌های بزرگ به ایفای نقش می‌پردازند، سایر تجارت‌های مربوط به تکنولوژی تکامل خودشان را در رقابت با مایکروسافت می‌بینند. یک تاریخ غنی همراه با نرم افزار و تازه‌ترین دستاوردهای سخت افزاری به نام مایکروسافت عملاً همه چیز و همه کس را با حساب‌های بانکی پر پول از آن خود کرده است. هرچند که شاید سرمایه‌های مایکروسافت از اپل بیشتر نباشد؛ اما بدون شک از گوگل بیشتر خواهد بود و قدرت مانور فراوانی دارد. این صحبت‌ها مقدمه‌ای بر این خبر بود که مایکروسافت ظهر امروز توانست در یک معامله کاملاً نقد به ارزش 26.2 میلیارد دلار، کسب و کار LinkedIn (لینکدین) را از آن خود کند.

مایکروسافت قصد ندارد در ساختار شرکت LinkedIn تغییری ایجاد کند

با این حال به نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد ندارد تا در ترکیب این شرکت تغییراتی را به وجود آورد. خبر می‌رسد که «جف واینر» مدیرعامل لینکدین همچنان به کار خودش ادامه خواهد داد و در رأس امور اداری خود ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت را می‌بیند. علاوه بر ساختار، نام این شرکت نیز همچنان LinkedIn باقی خواهد ماند تا استقلال خودش را همواره ثابت کند.

مایکروسافت در حالی این خرید را اعلام می‌کند که مراحل عملیاتی آن همچنان در حال نگارش است تا پایان سال 2016 میلادی شاهد نهایی شدن آن باشیم. با تحقق این امر، خرید لینکدین را می‌توان بزرگ‌ترین خرید ردموندی‌ها در زمان ریاست ساتیا نادلا دانست. وی سال 2014 به عنوان جانشین استیو بالمر انتخاب شد و ریاست مایکروسافت را بر عهده گرفت.

کمپانی مایکروسافت با خرید لینکدین نشان می‌دهد که اهمیت حضور گسترده در شبکه‌های اجتماعی را می‌داند و قصد دارد تا نقش بیشتری را در این عرصه ایفا کند. در حال حاضر لینکدین در سراسر دنیا صاحب حدود 400 میلیون کاربر فعال به‌صورت ماهانه است که همگی به دنبال پیدا کردن شغل، لابی‌های شغلی، کارمند و یا دوستان قدیمی خود در محل کارشان هستند. چندین میلیون داده در این شبکه ذخیره شده است. مایکروسافت اینک صاحب یکی از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*