سیستم عامل iOS 10

اپل از قابلیت‌‎های جدید بخش Photos در سیستم عامل iOS 10 رونمایی کرد

شرکت اپل دقایقی پیش در کنفرانس توسعه دهندگان WWDC 2016 از سیستم عامل iOS 10 رونمایی کرد، نسخه دهم سیستم‌عامل اختصاصی اپل دارای ویژگی‌های جدید بسیاری است و تغییرات عمده‌ای در آن صورت گرفته که بیشتر مربوط به بخش Photos یا تصاویر آن است. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

آنطور که پیدا است شرکت اپل ویژگی‌های عمده قابل توجهی را به بخش Photos اضافه کرده است. برای شروع نمایش نقشه‌ها یا Maps view به تصاویر در iOS 10 اختصاص داده شده است که همانند iPhoto برای مک عمل می‌کند، این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا تصاویر خود را روی نقشه جهان بر اساس مکانی که آن را گرفته‌اید جستجو کنید.

از همه مهم‌تر ویژگی تشخیص اشیاء و صورت به بخش تصاویر اضافه شده است که از بینایی پیشرفته رایانه استفاده می‌کند، البته این عمل و پردازش از طریق سری A پردازنده‌های اپل انجام می‌شود. از آنجا که تصاویر شما از دستگاه بر روی سرورهای اپل مورد بررسی قرار می‌گیرد، حریم خصوصی شما تضمین شده است. باتوجه به گفته اپل سیستم عامل iOS 10 قادر به 11 میلیارد پردازش برای تشخیص صورت و اشیاء در هر عکس است.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید iOS 10 ویژگی Memories یا خاطرات است، این ویژگی یا سیستم با استفاده از هوش مصنوعی پیشرفته کل کتابخانه تصاویر شما را اسکن می‌کند و تصاویری که برای شما مهم باشد را باهم ترکیب می‌کند. ویژگی Memories در iOS 10 می‌تواند تصاویری که با دستگاه خود در سفرهای شخصی در طول هفته یا ماه‌های گذشته گرفته‌اید و برای شما خاص هستند را مانند کوه، سواحل و غیره را انتخاب کند و برای شما به نمایش درآورد.

ویژگی تشخیص چهره یا facial recognition در iOS 10 از ویژگی‌ها مهم و کاربردی هستند، در اصل با این ویژگی کاربر می‌تواند تمام تصاویر خود را در گالری به‌صورت مرتب شده مشاهده کند. البته باتوجه به اخبار موجود این ویژگی در دستگاه‌های مک و Apple TV هم کار می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام. چه جوری باید قابلیت maps view رو فعال کرد