کمپانی Tencent

کمپانی Tencent قصد دارد سوپرسل ، سازنده بازی کلش آف کلنز را بخرد

تقریبا برای همه مشخص شده است که این روزها بازار بازی‌های موبایل چقدر داغ است و همچنین درآمدزا! به همین دلیل رفتن کمپانی‌های بزرگ به سمت ساخت بازی‌های مخصوص برای تلفن هوشمند و تبلت امری طبیعی بوده و حتی خرید کمپانی‌های کوچک سازنده‌ی بازی برای موبایل توسط کمپانی‌های بزرگ منطقی به نظر می‌رسد؛ مانند کمپانی Tencent که گویا قصد دارد سوپرسل را بخرد.

تقریبا هر گیمری که به بازی‌های موبایل علاقه دارد با کمپانی سوپرسل آشناست و دلیل آن نیز عرضه‌ی بازی‌هایی همچون کلش رویال و کلش آف کلنز است که محبوبیت بسیاری در میان جوانان و نوجوانان دارند و سود بسیاری را برای سوپرسل به همراه داشته‌اند.

طبق گزارش‌های به دست رسیده گویا کمپانی Tencent علاقه دارد تا سوپرسل را خریداری کند. به همین دلیل از Softbank خواسته تا 73 درصد از مالکیت سهام سوپرسل را به آن‌ها بفروشد؛ سهامی که ارزش آن در سال 2015 به 1.35 میلیارد دلار رسیده بود.

کمپانی Tencent برای خرید سهام سوپرسل نیاز دارد تا با کمپانی‌های دیگر شریک شده و حتی به زیر بار قرض نیز برود. با این کار نه تنها به زیرمجموعه‌های Tencent اضافه می‌شود بلکه دو عدد از پرفروش‌ترین بازی‌های ویدیویی به چنگ این کمپانی در خواهند آمد.

Tencent سال گذشته توانست Riot Games، سازنده‌ی بازی League of Legends را خریداری کند و پرفروش‌ترین بازی رایانه‌های شخصی در سال گذشته بوده و توانست 1.63 میلیارد دلار سود برای کمپانی داشته باشد. خوبی که این مدل بازی‌ها دارند این است که خود بازی مجانی بوده، اما قابلیت خرید در داخل بازی به کاربران داده می‌شود تا بتوانند کاراکتر خود را در بازی قدرتمندتر کنند و اشتیاق گیمرها به قدرتمندتر شدن باعث می‌شود تا سازنده بتواند سود بالایی را کسب کند.

جالب است بدانید که کمپانی Tencent در اکتیویژن نیز سهام دارد؛ کمپانی که سازنده‌‌ی بازی World of Warcraft است و همچنین سهامی نیز از Epic Game سازنده بازی Gears of War خریده است.

در طرف دیگر میز این قرارداد، کمپانی Softbank حضور دارد که بیش از 80 میلیارد دلار قرض افتاده و دلیل آن خرید بدی بوده که در معامله‌ی 22 میلیارد دلاری اپراتور آمریکایی Sprint داشته است. این اپراتور برای سال‌های متوالی بود که متحمل ضرر شده و این خسارت‌ها امکان دارد کمپانی Softbank را در شرایط وخیمی قرار دهد. به حدی که مجبور شود 8 میلیارد سهام خود در Alibaba را نیز بفروشد.

مانند آنچه در ابتدا ذکر کردیم هنوز مشخص نیست که شرایط این قرارداد به چه صورتی بوده و سهام سوپرسل که در اختیار کمپانی Softbank است به چه قیمتی به کمپانی Tencent فروخته خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*