جیم ویکس طراح شرکت موتورولا

طراح ارشد شرکت موتورولا از این کمپانی جدا شد

طراح ارشد گوشی‌های محبوب شرکت موتورولا نظیر موتورولا دروید امروز اعلام کرد که از ماه آینده رسماً از این کمپانی جدا خواهد شد و این شرکت را به مقصد دانشکده مهندسی دانشگاه نورث وسترن ترک خواهد کرد. جدایی مدیران کمپانی موتورولا در حالی اتفاق می‌افتد که این کمپانی چند وقتی است توسط لنوو خریداری شده است.

شرکت موتورولا امروز یکی از طراحان ارشد خود که نقش بسیار تأثیرگذاری در طراحی گوشی‌های هوشمند محبوب این شرکت و به‌خصوص نخستین ساعت هوشمند موتورولا را از دست داد. جیم ویکس “Jim Wicks” کسی که برای سالیان متوالی به‌عنوان رهبر تیم طراحی در شرکت موتورولا به فعالیت می‌پرداخت، ماه آینده موتورولا را به مقصد دانشکده مهندسی دانشگاه نورث وسترن طرح خواهد کرد.

جیم ویکس طراح شرکت موتورولاویکس در این شرکت طراحی اغلب گوشی‌های پرطرفدار شرکت موتورولا را نظیر Motorola RAZR و Motorola DROID را عهده دارد بود. گوشی‌های هوشمندی که وی وظیفه طراحی آن‌ها را بر عهده داشته در نوامبر سال 2009 موفق شدند تا نام موتورولا را به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین‌های اندرویدی مطرح کنند. وی همچنین در طراحی‌ ساعت هوشمند موتورولا موتو 360 و همچنین سری جی محصولات این کمپانی نیز تأثیر به سزایی را داشته است.

با جدایی ویکس قرار است «روبن کاستانو» کسی که سال 2005 به شرکت موتورولا پیوست و به‌عنوان مدیریت طراحان شیکاگو درآمده بود جایگزین او شود. کاستانو سه سال پس از عضویت در این تیم با همان درجه از شیکاگو به بیجینگ چین منتقل شد. چهار سال بعد وی به شیکاگو بازگشت و به‌عنوان مدیر ارشد طراحی قبل از انتقال به سائوپائولو برزیل در سال 2014 به فعالیت مشغول شد. مدیرعامل موتورولا “Aymar de Lencquesaing” با انتشار بیانیه‌ای این‌گونه در مورد ویکس می‌نویسد:

ما تا حد زیادی از کمک جیم در رهبری تیم طراحی‌مان که وظیفه طراحی برجسته‌ترین محصولات ما از نظر مصرف‌کنندگان بود و همچنین موفق به دریافت جایزه بهترین طراح برای محصولات موبایل موتو و محصولات پوشیدنی ما شده بود استفاده کرده‌ایم.

مدیران شرکت موتورولا در راه جدایی

جدایی ویکس به دنبال خروج مدیرعامل کمپانی موتورولا «ریک اوسترلوه» اتفاق می‌افتد که در پایان ماه مارس صورت گرفته است. اوسترلوه در حال حاضر به‌عنوان مدیریت بخش سخت افزار کمپانی گوگل فعالیت می‌کند. خروج وی در حالی رخ داد که کمپانی لنوو به‌صورت کامل امتیاز کسب و کار گوشی‌های هوشمند موتو را تصاحب کرد. لنوو در سال 2005 برخی از مهندسان کمپانی IBM را در سال 2005 به استخدام درآورد و در سال 2014 نیز 2.91 میلیارد دلار را به گوگل بابت خرید موتورولا پرداخت کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*